K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2013, 20:34   #1
waadde2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
waadde2 er ny på vejen
min anke til førtidspension

Hej

Ville gerne høre jeres mening om det brev jeg har skrevet for at anke min sag om førtidspension. Problemet er at kommunen ikke tror på at min diagnose paranoid skizofren er korrekt stillet af min egen psykiater, men at de bruger kommentaren fra en af deres psykiatere, som er 2 år gammel og der er sket meget siden sidst.. føler mig hjælpeløs vedr om jeg har gjordt det rigtige ved at anke med dette brev.

Jeg, Eva xxxxxx xxxxxx xxxxxx anker hermed mit afslag på min ansøgning om førtidspension
Begrundelsen er at min situation siden 1 sep. 2010 er blevet værre, siden psykiatrisk vurdering af Helle Kring Hansen. Vurderingen er snart 2 år gammel og mener ikke at vurderingen er gyldig længere efter så lang tid, da min sygdom er blevet forværret. Efter telefonisk henvendelse fra min sagsbehandler Sarah Doctor, fik jeg at vide, at de Bla. gav mig afslag, grundet negative kommentarer om min egen psykiater Arne Mejlhede på internettet. Kommentarerne handlede om min diagnose paranoid skizofreni. Kommunen er ikke enig i at jeg har denne diagnose grundet at udtalelsen fra Helle Kring Hansen for 2 år siden snart. Føles virkelig ubehageligt at få denne melding. Følelsen af at kommunen ikke tror på hverken mig eller min psykiater.
At behandlingsmulighederne ikke menes at være udtømte, er grundet at jeg gradvist har fået det værre, inden for de sidste par år. Har dog gået på SIND daghøjskole, samt virksomhedspraktik hos Aalborg Toplak, som er anvist i min ressourceprofil. Ingen af disse steder har jeg kunne overskue pga. mine mange psykiske problemer. Alt dette står skrevet i min ressourceprofil. Kommunen har bedt mig ansøge om en bostøtte og det bliver vurderet i April 2013.
Mener ikke at min kommentarer vedr. ressourceprofilen bliver taget alvorligt nok og kommunen ikke har gjort noget for at forstå hvordan min hverdag er. Er tryg ved min psykiater Arne Mejlhede som jeg har gået hos siden jan. 2011 og ville være meget ked af at skifte pga. kommunen ikke viser tillid til ham
På forhånd tak

Sidst redigeret af waadde2; 11-03-2013 kl. 20:39.
waadde2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 20:39   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Hej

Jeg vil anbefale dig ikke at skrive dit navn her - det er et offentligt tilgængeligt forum.......

Du kan jo sætte xxxxx i stedet for at skrive dit navn.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 20:40   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hæ hæ der var jeg hurtigere end dig @Fleks10...har redigeret det ud...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 20:40   #4
waadde2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
waadde2 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Hej

Jeg vil anbefale dig ikke at skrive dit navn her - det er et offentligt tilgængeligt forum.......

Du kan jo sætte xxxxx i stedet for at skrive dit navn.
Tak for det.. er rimelig ny i det her
waadde2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 08:23   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg ville også henvise til at lægelige informationer hvor tilstanden ikke er stationær, bliver forældede indenfor 5-6 måneder. Dvs hvis deres informationer er 2 år gamle så skal de ligge meget mere vægt på de nye informationer.

Henvis til principafgørelse D-16-04
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anke om førtidspension pav Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 08-02-2012 23:35
Anke rose Spørgsmål ang fleksjob 12 30-10-2011 21:15
Anke LotteCdk Alt det andet 2 13-12-2010 21:25
At anke... Buffy Alt det andet 0 23-04-2010 12:12
Anke. Buller1 Din historie 4 20-05-2008 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension