K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2012, 18:18   #41
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Møde 6 december

Hej igen,

Desværre deltager de ikke i møder ved kommunen Kunne ellers godt bruge hans hjælp, og havde også spurgt.

Siden jeg var indlagt har min mand været kontaktperson i forhold til kommunen, så ham tager jeg med.
Håber at han kan/må føre ordet - da jeg ikke er super god til det.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 18:55   #42
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fabrix, det er super fint, anmod blot om et referat af mødet for god ordens skyld.

Hvad siger fagforeningen som så og efter deres skrivelse?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 22:41   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fabrix Se meddelelser
Siden jeg var indlagt har min mand været kontaktperson i forhold til kommunen, så ham tager jeg med.
Håber at han kan/må føre ordet - da jeg ikke er super god til det.
Hvis dette bliver et problem må du forberede dig på, at gøre din mand til din partsrepræsentant, sådan at han må køre sagen for dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 22:08   #44
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Partshøring

Så kom dagen, hvor vi (min mand og jeg) var til møde på kommunen.
Her mødte jeg for første gang min nye sagsbehandler.

Vi fortalte lige kort, hvorfor vi havde bedt om et møde, og bad hende forklare os, hvorfor hun mente at mine SDP skulle stoppe.

Hun kunne ikke gøre andet udfra skrivelsen som hun havde modtaget fra lok. Psyk. Her kunne hun ikke se et tidsperspektiv i prognosen. Idet lægen havde skrevet at der var brug for en langsom optrapning af timer!
Hun mente at hun havde truffet en velbelyst afgørelse.

Hun opfattede vores uenighed, som meget modstand! - da jeg spurgte hende, hvor I denne sagsbehandling hun fungerede som min sb- og ikke kun kommunens

Et eller andet sted, så føler jeg mig virkelig chikaneret...... Specielt har jeg følelsen af, at min tidligere SB sad og gned sig i hænderne i kontoret overfor..... Følelsen af, at vil du ikke have mig som SB, så kan du få min veninde, og så skal vi nok vise dig, hvor skabet skal stå.....

Nå men efter at have fremlagt vores synspunkter, bla. At vi var sikre på, at lægen ville kunne formulere sig bedre, så hun kunne se et perspektiv + fremlagde princip afgørelse 216-09 - Tak Ricky- fik vi udsat standsningen af SDP. pyh... Så bliver det måske jul alligevel.

Vi har de sidste par dage været i kontakt med en Borger Rådgiver, som har kigget min sag igennem.
Han mente bestemt at jeg skulle klage over min sagsbehandling. En klage, som han udfærdiger..... Dette vil jeg nok gøre, så snart jeg kender udfaldet af udsættelsen....

Men kan man så bede om en ny SB igen?

Idag talte jeg med en kvinde fra byen, med samme sygehistorie som mig. Hun gled glat og gnidningsfrit igennem systemet, med stor hjælp fra en sagsbehandler, som hun roste højt........det er utroligt uheldigt, kan jeg forstå at jeg får en skrankepave og så bagefter skrankepaveris veninde......!
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 13:02   #45
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fabrix Se meddelelser
Et eller andet sted, så føler jeg mig virkelig chikaneret...... Specielt har jeg følelsen af, at min tidligere SB sad og gned sig i hænderne i kontoret overfor..... Følelsen af, at vil du ikke have mig som SB, så kan du få min veninde, og så skal vi nok vise dig, hvor skabet skal stå.....
Hvis du har mod på at stå frem i en avis og fortælle hvordan sagsbehandler har chikaneret dig så hjælper det måske.
Her er et eksempel på at en sag der kom på borgmesterens bord efter at avisen.dk skrev om de.
http://avisen.dk/birger-sagen-ryster...re_153724.aspx


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 18:16   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej fabrix,

Ved ikke om I er ved fagforeningen og/eller borgerrådgiveren pt. for råd, udover K10? En af disse bør kunne hjælpe og ellers må du spørge igen.

Du kan "sagtens" anmode om ny sagsbehandler, men spørgsmålet er om græsset er grønnere på den anden side? Ligeledes har vi oftest tendens til at mene at de altid går bedre for "de andre", husk det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 15:04   #47
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Opdatering af hvordan det står til....

Hurtigt oprids:

Har været syg siden okt. 2010 - hvor jeg gik ned med stress.

Har efterflg. 2 gange fået en voldsom depression, som i August 2012, endte med en indlæggelse på Psyk.

Har én gang været ude af SDP systemet - grundet 52 ugers regel - Klagede til BAN og fik ret. (jeg bad selv om den lægelige udtalelse - og eftersendte den til BAN, det havde kommunen nemlig ikke gjort) Det var i nov. 2011.
Kører nu på andet år af forlængelses muligheden i §27. stk. 3 - der giver op til 2x52 uger jeg har mulighed for at få SDP indtil 31.12.13.

Sagsbehandler forsøger at stoppe SDP i december måned 2012, grundet et manglende tidsperspektiv i statusattest fra Psyk...! Efter høringsmøde med sagsb., får jeg midlertidigt forlænget, imens hun lover at få uddybet tidsperspektivet ved Psyk.

Sagsbehandler får dog ikke gjort noget ved sagen, og efter at have rykket for svar flere gange ved hende, beslutter hun sig for i starten af februar, at hun vil forlænge SDP frem til 30.04.2013.

Der er ingen belæg for at jeg skulle være rask, d. 1.05.13 - det er grebet fuldstændig ud af den blå luft - fra selvsamme statusattest som er fra okt. 2012.

Nu til det, som det hele drejer sig om: Jeg har de sidste 3 mdr. været i et afklarende terapi forløb på lok. Psyk.
Her har de en holdning til min fremtidige virke på en arbejdsplads.
Jeg skal ikke have fuld tid, og jeg skal have skånehensyn, såsom ingen pres, stress og ikke for meget ansvar.

Lægen som i Oktober 2012 skrev en statusattest, beskrev at forventningen var, at jeg kunne vende tilbage 100%. Dette sagde han. var kun for at kunne holde mig på min forlængede SDP og derved vinde noget tid.

Nu skal der så i Marts indhentes nye lægelige oplysninger....... og jeg kan ikke klare mere af denne leg - katten om musen - nu må der ligesom meldes rent ud, hvad lægestanden ærligt mener, jeg kan forventes at kunne holde til - og hvad jeg selv mener at være istand til.

Jeg starter op i praktik onsdag, samme sted som sidst, og har en aftale frem til 01.05.13 - hvor min SBH så har "erklæret" mig rask. Jeg har så sent som idag, sagt til jobkonsulenten at jeg ikke selv tror på de 37 timer.

Men hvad skal lægen skrive, for at det begynder at give mening - og jeg kan få en praktik - som faktisk bruges til afklaring af erhversevnen og ikke bare om at få mig tilbage hurtigst muligt på arbejdsmarkedet.

Alle jeg taler med siger, at der skal stå - stationær - alle behandlingsmuligheder udtømte...... men er det nok, til at komme i betragtning til at blive fleksjobber?
Tidligere har de jo skrevet at de formodede at jeg blev 100% rask - skal der så stå det modsatte nu...at de formoder at jeg ikke kan klare et alm. arbejde på ordinære vilkår?
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 23:06   #48
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Møde

Min mand har i dag talt med overlægen på Psyk.
Vi ved nu med sikkerhed, at den næste status attest fra psyk. Vil blive "afsluttende" - altså jeg vil blive beskrevet som færdigbehandlet, stationær og med skånehensyn til pres, stress m.m.

Vi overvejer at indkalde til møde, enten på Psyk. eller på mit praktiksted, hvor lægen, praltikstedet, sagsbehandleren og jobkonsulenten deltager.
Praktikstedet vil være interessert i at ansætte mig i et fleksjob, derfor vil vi se om kommunen kan se dette som en mulighed.

Er der nogen af jer, som har erfaring med sådanne møder?

Hvordan skal det evt. "gribes" an?
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 14:40   #49
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Overgang fra SDP til resourceforløb

Så har jeg brug for lidt hjælp igen.
Jeg er pt forlænget efter paragraf 27 -1, med udløb december 2013.
Jeg er i selvvalgt praktik siden februar 2013.
Sidste rekvirede status fra SB er fra okt. 2012- denne kan ses længere nede i tråden.
Psyk. Har henvist mig til en af deres socialrådgivere, som her efter sommerferien, vil bede kommunen om at rekvirere en ny status på mig.
Dette med henblik på at få mig visiteret til flex.

Jeg er nu det man kalder stationær, udtømte behandlingsmuligheder og med et væsentligt tab af erhvervsevnen.

Socialrådgiveren fortalte at de så ville stoppe mine SDP, hvilket jeg er helt med på, da jeg jo ikke kommer tilbage på ordinære vilkår.

Spørgsmålet er, hvornår må de stoppe dem?
Skal jeg ikke overgå til anden ydelse?
Eller kommer jeg til at gå uden ydelse, imens SB forbereder sagen til ressourceteamet?

Hvad ville I gøre?
Vente på kommunen helt automatisk beder om en status, eller er delfiner at socialrådgiver tager fat om det nu?

Håber I vil svare på mit indlæg.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 15:42   #50
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du skal sandelig ikke være "helt med på" at de vil stoppe dine sygedagpenge.
Der er en principafgørelse der hedder 25-11 som nu skal anvendes (hvis de vil stoppe det forlængelses grundlag du er på nu).
Den går ganske simpelt ud på at hvis det nu endelig, er (i det mindste) lægeligt afklaret at du aldrig vil kunne komme tilbage til selvforsørgelse på det ordinære arbejdsmarked, så skal de forlænge sygedagpengene i forhold til forlængelses paragraffen i § 27 stk. 1. nr. 4 i Lov om Sygedagpenge...

:-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse - hvem kan hjælpe.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 20-07-2013 18:56
Hvem kan hjælpe mig?? picasso Alt det andet 7 10-09-2011 22:53
hvem skal hjælpe mig med flexjob mcla Spørgsmål ang fleksjob 2 15-10-2010 11:54
Hvem kan hjælpe med at tyde diagnose? Cat 72 Alt det andet 18 26-09-2008 12:15
hvem kan hjælpe mig med et svar...læs... anetta Dit og Dat 4 22-09-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension