K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2013, 18:38   #1
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Regres på sygedagpenge...!

Hej K10,

Jeg skriver til jer, fordi jeg forvirret, fortvivlet og nervøs!!!
Nervøs for om der venter en stor regning!!

Fredag modtog jeg et brev fra kommunen.
Det indeholdte:
Brev fra jobcenter i X kommune.
At X kommune kan have mulighed for at få refunderet penge i forbindelse med udbetaling af sygedagpenge.
Derfor skal jeg udfylde vedlagte skema, hvoraf det fremgår, hvad der er sket.
Skemaet skal venligst udfyldes så udførligt som muligt, Jo flere oplysninger der står på den, jo bedre.

Samtidig skal jeg bede dig underskrive vedlagte samtykkeerklæring.

Samtykkeerklæring er til BDO Kommunernes Revision.
Hvor jeg giver dem lov til at indkalde mig til møde, samt advokaten får lov til at indhente supplerende oplysninger ved, fagforening, forsikringsselskab, sygehuse, egen læge eller advokat til brug for vurdering af kommunens mulighed for refusion af udbetalte sygedagpenge.

Advokaten har i forbindelse med behandlinger af regressagen lov til at videresende ovennævnte fortrolige oplysninger til andre med tilsvarende tavshedspligt.

Så er der en dp 209 blanket med.
Hvor jeg skal beskrive ulykkestilfældet.
modpartens forsikringsselskab, skadevolder/modpart.

Nu er det bare sådan at det skete i 2008.
Jeg var i byen, kom op og slås mod en anden i byen. Jeg ender med at brække hånden. Hvilket jo dels er min skyld og modpartens?

Jeg bliver derefter sygemeldt fra mit arbejde i X antal måneder og får igennem forløbet fuld løn. Min arbejdsplads får dog sygedagpenge refusion.
Jeg starter på arbejder igen efter X antal mdr.

sagen blev meldt til politiet, vi beskyldte hinanden for overfald osv. Men det endte aldrig så langt, vi fik begge bare en bøde for gadeuorden. det var det.

Så er det jeg får de ovenstående breve fra X kommune, efter så mange år.

Nu er det jo, at jeg er mega nervøs for at skulle ende med selv at betale de penge tilbage. for jeg er jo egentlig selv skadevolder?

Hvordan skal jeg lige forholde mig til det hele?
Kan X kommune virkelig gøre krav mod mig, når det har været en slåskamp.
Vil min egen forsikring ulykkes/ansvarsforsikring evt. dække det beløb der kommer?

Jeg har virkelig kørt det her op i mit hoved.. HÅBER JEG.. men hvad skal man lige tænke når man får sådan et brev..

Havde der dog bare været en modpart, hvor man kunne placere skylden 100%.. Det er jo bare lidt svært ved sådan et tilfælde her...

Håber i kan hjælpe mig, med et svar på hvad jeg kan forvente..
Har også læst, man ikke har pligt til at oplyse noget som helst til kommunen i sådan en sag her?

Ps. så syns jeg heller ikke det så fedt at BDO revision, FÅR ADGANG til hele mit liv...!

:ag:
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 20:21   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ved intet om det, men tænker at det måske er noget du bør vende med en advokat... det lyder vældig kringlet og indviklet.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 20:28   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dette har som jeg kan se det intet at gøre med at de vil stille et krav op imod dig...

Det drejer sig om at kommunen åbenbart kan få noget refusion tilbage fra staten....noget de åbenbart ikke har fået....

De skal så bare kunne dokumentere alt der er sket i sagen...

Så som jeg læser det....så har det ikke noget at gøre med at de vil have penge af dig.....men derimod at de gerne vil have refusion fra staten af...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 20:29   #4
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
@Pip Ja det har du ret i..
Håber også det er mig der har kørt det op..
Tager hekt sikkert kontakt til gratis rådgivning mandag, men der er bare lang tid til nu..

Måske der er nogen der kan anbefale er sted?
Telefonisk...
Tak for dit indlæg.

@webmaster..

Det fjernede lige 30 ekstra hjerteslag.. Puhaa det har banket hurtigt siden fredag..
Jeg har faktisk fundet det her link til BDO revision.

http://www.bdo.dk/offentlige%20virks...edagpenge.aspx

Her ser det dog ud som om de går efter forsikringsselskabet hos skadevolder?

Tak for dit indlæg..
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 21:49   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er forsikringen de går efter... Det har ikke noget med dig at gøre... :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 09:50   #6
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Tak for jeres svar..

Tror i ikk bare jeg skal ringe til damen ved jobcenter og så kan hun hjælpe mig med at udfylde den..

De vil også have politirapport osv..

Men TAK for jeres beroligende svar..
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 16:05   #7
bfritz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2013
Lokation: Hedensted
Indlæg: 27
Styrke: 12
bfritz er ny på vejen
Hej

Jeg fik selv på et tidspunkt et tilsvarende brev, der var heller ikke en ansvarlig skadevolder, men kommunen ville have penge tilbage fra staten som der bliver skrevet.

Jeg udfyldte bare skemaet og sendte det retur (det var dengang med frankerede svarkuverter ). Jeg har ikke hørt noget siden.
bfritz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 23:46   #8
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Hejsa,

Jeg ringede kl. 9 share til jobcenter.

-det er frivilligt om man vil oplyse hvad der er sket
-man kan aldrig selv komme til at betale.
-det er skadesvolder forsikring de går efter.
-det bliver mest brugt ved færdselsuheld, hvor der tit er en stensikker modpart.

Tak for jeres inputs. I hjalp mig meget..

Take Care
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension