K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2013, 12:15   #1
Jaha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jaha er ny på vejen
Akassen

Hej
Jeg har fået taget mine sygedagpenge, og kommunen mener jeg er klart til job pr 1/3 med de skånebehov jeg har. Nu tænker jeg hvad sigerA kassen til det. Kan de sige at de mener jeg er for syg til at stå til rådighed, og skal d tage hensyn til mine skånebehov??
Skånebehov er: arbejde i et roligt og forudsigeligt miljø, med enkeltstående opgaver.
Jeg er igang med praktik og er oppe 2 timer om ugen, der er sgu langt til et fuldtids arbejde.
Ved ikke om det er klogt at ringe og spørge Akassen.
Hilsen den fortvivlede
Jaha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 15:16   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvis du kun kan arbejde 2 timer om ugen, så skal du da absolut ikke raskmeldes, før du nærmer dig fuld tid eller et timetal du kan leve af. Det er helt vanvittigt at tro, at du kan gå fra 2 til 37 timer på 2 uger Hvad tænker jobcenteret på ?

Nu ved jeg ikke hvor længe du har været sygemeldt, men er det længe, kan a - kassen kræve dokumentation fra en arbejdsgiver på at du kan arbejde 13 uger på fuldtid... Så langt fra sikkert at du kan få dagpenge....

Du kan godt stå til rådighed med visse skånehensyn, det kaldes delvis rådighed mener jeg.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 15:21   #3
Jaha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jaha er ny på vejen
Akassen

Jeg har været sygemeldt i et år. Men kommunen vurdere at jeg er til rådighed for det ordinære arbejdsmarked 1 marts.
Jaha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 18:45   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvis du kun kan arbejde 2 timer om ugen nu hvad pokker får dem så til, at tro at du kan arbejde 37 timer om 14 dage ?
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 18:59   #5
Jaha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jaha er ny på vejen
Ja det ved jeg ikke
Jaha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 20:47   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er da så forkert en vurdering som den kan være.

Hvis ellers lægerne mener at din helbredssituation er stationær, og det må de jo mene ellers var du jo ikke i afprøvning, så skal du forlænges i dine sygedagpenge.

Der er reelt 3 muligheder forlængelse som jeg ser det ud fra din meget korte beskrivelse.

§ 27 stk 1 nr. 1 hvor man vil pege på en mulighed for revalidering, hvis de mener du kan komme helt på fuldtid.

§ 27 stk. 1. nr. 2, er på 39 ugers afklaring

og

§ 27 stk. 1. nr. 4 hvor man reelt afklarer mod enten fleksjob eller førtidspension og den er på 26 uger...

Uanset hvad, så er der "ugler i mosen" ud fra din beskrivelse af sagen...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 15:39   #7
Jaha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jaha er ny på vejen
Akassen

1, Det er ikke overvejende sandsynligt at du har brug for revalidering for at kunne vende tilbage på det ordinære arbejdsmarked


2. Virksomhedspraktik er iværksat med optrænende formål til at kunne stå til rådighed for arbejdsmarkedet efter sygemeldinger. De mener ikke min arbejdsevne er truet på sigt ud fra helbredsmæssig vudering.

Psykiaterens udtalelse. Der skønnes at være behov for en afklaring af patientens arbejdsmarkedstilknytning under hensyntagen til hendes lave stress/belastningsterskel og et roligt tempo mex passende støtte

Jeg har selvfølgelig sendt kommentarer til partshøring, men det hjælper nok ikke
Jaha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension