K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2016, 23:36   #1
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Kritisk sygdom

Bliver evt. kritisk sygdoms forsikring modregnet i fp, er der andet man skal være obs på ?
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2016, 23:53   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
En skattefri engangsudbetaling fra sit pensionsselskab bliver ikke modregnet i fp.

Hvis det er en løbende udbetaling fra pensionsselskab, så bliver den modregnet i fp.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 08:18   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popcorn Se meddelelser
, er der andet man skal være obs på ?
Du kan evt. oprette en kreditor-beskyttet konto til pengene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 12:06   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan evt. oprette en kreditor-beskyttet konto til pengene.

Kan absolut være en god ting, men har kun sin egentllige relevans, hvis man har kreditorer og man kan med en sådan konto holde sin formue opdelt.

Kontoen kan have betydning i en deling i forbindelse med evt skilsmisse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 12:17   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du kan evt. oprette en kreditor-beskyttet konto til pengene.
Kreditorbeskyttet konto kan desværre ikke oprettes til erstatning for kritisk sygdom

Mvh Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 22:33   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Kreditorbeskyttet konto kan desværre ikke oprettes til erstatning for kritisk sygdom

Mvh Susanne

På ansøgningsskemaet fra Industriens Pension står flg.:

"Kreditorbeskyttelse af engangsudbetaling
Du skal være opmærksom på, at beløbet som udgangspunkt ikke er beskyttet mod dine eventuelle kreditorer. Beløbet kan formentlig beskyttes ved indsættelse på en særskilt bankkonto, hvor beløbet holdes adskilt fra anden formue. En udbetaling til NemKonto er ikke kreditorbeskyttet.
"

https://www.industrienspension.dk/da...ngenModregning

Jeg var med min bror i banken, for at oprette en kreditorbeskyttet konto, og på beviset for oprettelse af denne konto står flg.:

"I henhold til din anmodning har vi derfor oprettet ovennævnte konto til dig. Kontoen er udelukkende oprettet til indsættelse af kreditorbeskyttede beløb, som du forventer at modtage fra et eller flere forsikringsselskaber i forbindelse med kritisk sygdom."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 19:57   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
På ansøgningsskemaet fra Industriens Pension står flg.:

"Kreditorbeskyttelse af engangsudbetaling
Du skal være opmærksom på, at beløbet som udgangspunkt ikke er beskyttet mod dine eventuelle kreditorer. Beløbet kan formentlig beskyttes ved indsættelse på en særskilt bankkonto, hvor beløbet holdes adskilt fra anden formue. En udbetaling til NemKonto er ikke kreditorbeskyttet.
"

https://www.industrienspension.dk/da...ngenModregning

Jeg var med min bror i banken, for at oprette en kreditorbeskyttet konto, og på beviset for oprettelse af denne konto står flg.:

"I henhold til din anmodning har vi derfor oprettet ovennævnte konto til dig. Kontoen er udelukkende oprettet til indsættelse af kreditorbeskyttede beløb, som du forventer at modtage fra et eller flere forsikringsselskaber i forbindelse med kritisk sygdom."
Læg mærke til at der står:

Beløbet kan formentlig (måske) kreditorbeskyttes.

Erklæringen i banken er udformet så der er et forbehold for at beløbet kan kreditorbeskyttes.

I den bank jeg er ansat fremgår beløb fra kritisk sygdom ikke som beløb der kan kreditorbeskyttes. Forenede Gruppeliv vil (i det tilfælde jeg kender til) heller ikke udbetale beløb fra kritisk sygdom som kreditorbeskyttede penge.

I sidste ende er det kundens eget ansvar at opbevare dokumentation for at pengene på den kreditorbeskyttede konto vitterlig er kreditorbeskyttet.

Dette er de facts jeg kender til, og når det er sagt, kan jeg ikke se logikken i at kritisk sygdom ikke kan kreditorbeskyttes.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 21:03   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Citat fra Retsplejeloven § 513: tekst sakset fra http://www.budgethuset.dk/hvad-kan-d...ages-udlaeg-i/
Udlæg kan ikke foretages i erstatning for invaliditet eller tab af forsørger eller i godtgørelse i forbindelse hermed, hvis beløbet tilkommer skadelidte eller den, som har mistet en forsørger. Er beløbet udbetalt, kan udlæg dog ske, medmindre summen ved indsættelse på særskilt konto i bank eller sparekasse eller på anden måde er holdt klart adskilt fra skyldnerens øvrige formue. Tilsvarende gælder om renter og udbytte af kapitalen.
Spørgsmålet er om beløb modtaget ved kritisk sygdom altid er det samme som erstatning for invaliditet.

Jeg har fundet flere link hvor de alle sammen henviser til erstatning for invaliditet i forbindelse med kreditorbeskyttet konto
http://selandiaadvokater.dk/media/43...eskyttelse.pdf
http://www.themis.dk/synopsis/docs/a...sikringer.html
http://www.themis.dk/synopsis/docs/a...sikringer.html
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension