K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2013, 16:05   #41
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Tak Web. Helt logisk ved jeg jo godt, at du har ret, men nogen gange "glemmer" jeg det lidt og panikker en smule(underdrivelse kan forekomme), når jeg læser noget som det her:-)
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 16:23   #42
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aarhus Se meddelelser
Tak Web. Helt logisk ved jeg jo godt, at du har ret, men nogen gange "glemmer" jeg det lidt og panikker en smule(underdrivelse kan forekomme), når jeg læser noget som det her:-)
Tro mig...jeg ved det kun alt for godt....havde det selv på samme måde...da jeg var igennem det her tidligere på året...

Men man må hele tiden forsøge at holde fast i hvordan ens helbred har det...og hvis det ikke er blevet bedre....ja så får man lov til at holde sin pension....

Man skal også huske hele tiden at det er dem der skal "bevise" at man har fået det bedre....

Dette fordi man opfyldte alle kravene til en førtidspension da man fik den...

Man vil altid kunne finde ting at tænke over....om nu ens læge skriver at man har fået det bedre....eller hvad man nu kan finde på....

Det kører jo rundt og rundt i ens hovedet....

Men hvorfor skulle ens læge skrive noget som ikke passer....

Før kommunen kan bruge det til noget....som feks arbejdsprøvning.....ja så skal lægen direkte skrive at man har fået det væsentligt bedre....

Er der ikke sket forandringer med ens helbred....ja så sker der ikke videre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 16:50   #43
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Web: Ja, så behøver jeg ikke frygte det. Egen læge ved, hvordan det står til. Det bliver bare værre og værre. Siden tilkendelsen har jeg været nødt til at få rollator og ender snart med en elscooter til de værste dage og udflugter med familien.
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 15:39   #44
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Har haft sammenbrud igen over denne kontrol, og hænger helt ude i tovene - skal nok skrive mere, når jeg har lidt mere afklaring og overskud.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 15:43   #45
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Fjolle. Jeg føler med dig. Indiansummer

Overstået møde med jobcenter/kommunen i dag d. 8. august 2013.


Mægtig flink dame. Men men hun startede med at sige at efter de nye regler, så skal du jo arbejdsprøves. Hvorefter jeg sagde nej det skal jeg ikke, for jeg er arbejdsprøvet.

Har optaget hele samtalen på bånd. Hun sagde så, jamen vi kan undgå det ved at vi ber din læge, eller hvem du nu har tiltro til om at lave en helbreds att, ikke en status att.

Hvis din læge skriver du ikke har fået det bedre, og jeg har ajour ført din ressource profil og du har fået den hjem og kigge på og evt rette, som ikke er opdateret siden 2005? Hvilket hun ikke kunne forstå da jeg først fik førtidspension i 2008, dvs det er sygepenge kontoret som har skrevet i den sidst?

Hun sagde også det var noget frygteligt rod med den . Så kigger en anden af mine kolleger på det, og så får lægekonsulenten den til at kigge igennem, og så kommer den videre til pensionsteamet.

Ja undskyld mig, jeg prøver at være helt rolig, men min mave fornemmelse siger mig ikke noget godt. Og det selv om hun var venlig, sød og flink og MEGET forstående.

Det har jeg prøvet før, hvorefter det hele bliver vendt på hovedet, mine ord lavet om osv. Men jeg har det på bånd

Ville bare lige skrive så I vidste hvordan det var gået. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 16:22   #46
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Indiansummer, jeg kan godt forstå, at det har givet dig noget uro. Dog vil jeg mene, at der ikke er noget at komme efter. Hvis din egen læge eller speciallæge skriver, at tilstanden ikke er forbedret siden, du fik tilkendt pension, så opfylder du jo stadig de samme kriterier for pension, som du gjorde, da du fik den tilkendt.
Kunne hun give dig en tidshorisont, så du ved, hvor længe du skal vente/være nervøs?
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 17:22   #47
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Fjolle, sender dig et kæmpe er spændt på at høre din version... :'(

Indiansummer, py ha sikke en dag, kan godt forstå at du får ondt i maven, kender godt det med mavefornemelse.... :'( Det er bare ikke sjovt ... Er meget rystet over at kommunen igen ikke har styr på en skid :-/ jeg ved godt de har travlt, jeg tænker bare tit med hvad dog? At lave fejl???? Synes godt nok at der er mange som bøvler, hvor er det heldigt at du har fået optaget samtalen.. Tænk at det skal være nødvendigt :'( Håber snart at du er i mål, en gang for alle
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 18:43   #48
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tak Picasso for omsorg. Sådan som jeg forstod på hende, skulle der gerne være styr på dec eller januar, med alle oplysninger osv. Nu skal jeg så lige skrive til lægen at der kommer brev fra kommunen, og hvad de gerne vil ha han skriver, men som jeg ved han ikke kan da han kun har set mig ha det dårligt i den tid.

Han kan dog nogen gange være for hurtig, så meget vigtigt jeg får gjort ham opmærksom på hvor vigtigt dette er for mig.

Jeg har det med venlige søde mennesker , jeg ved ikke om jeg skal tro det eller lade være? Kun tiden som kan vise mig om hun rent faktisk var et menneske, eller en som havde været på psykolog kursus for at tackle sådan nogen som mig.

Som hun også sagde, der ligger jo en del klager fra dig i din sag! Men min arbejdsprøvning var god og saglig og beskrivende, den var jeg i fordi jeg dengang søgte flexjob og ikke førtidspension. Det var Dem derinde som indstillede mig til førtidspension, kunne slet ikke se mig i noget job overhoved.

Denne søde sagsbehandler i dag, nåede også at sige at i min kommune kunne man få flexjob helt ned til 2 timer.

Og om jeg havde gået til noget aften kursus eller lign og kunne følge bare 1 time om ugen? Lusket eller hvad?

Hvad kan gøre dig stresset spurgte hun også om, breve fra kommunen

Jeg har faktisk haft det så dårligt siden jeg fik dette brev, at jeg tror mit mave sår er gået i gang igen desværre. Jeg kan simpelthen ikke tåle den kommune.

Det er synd for dig sagde hun, jeg kan se du altid har klaret dig selv og arbejdet, ville du ikke ønske at der fandes en pille som gjorde dig rask i morgen, nej helst i går.

Selvfølgelig ville jeg ønske at jeg ikke skulle modtage noget som helst af kommunen, ha mit liv tilbage igen og kunne alt det som jeg kunne før. Men sådan er det desværre bare ikke blevet.

Hvad gør dig glad? Mine børnebørn, børn og svigerbørn hedder det vel? Mine søskende som jeg stadig har, er mit netværk og min glæde her på jorden.

Så jeg må vente og se hvad der kan ske. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 20:52   #49
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Krydser fingre for en hurtig og positiv afklaring. Lyder som en fornuftig ide lige at kontakte egen læge indiansummer.
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 23:07   #50
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Der er dog en ting som undre mig ? Hvorfor skal en anden jobkonsulent også vurdere min sag? Åh alle disse tanker og male fanden på væggen som jeg gør.

Forestiller mig virkelig at hele det helvede skal forfra. Jeg tror simpelthen ikke på at den kommune kan gøre noget godt for mig. Jeg har d.d. kontaktet egen læge og lige skrevet kort at jeg skal ha en tid til helbreds att, fordi kommunen påtænker at tage min førtidspension fra mig. For det er jo det de vil.

Uanset love og regler, så skal de nok finde en måde at gøre det på. Jeg har ingen tiltro til disse mennesker eller system. Hun har allerede skrevet en mail, og i min arbejdsprøvning fra 2008 påstår hun at jeg har kunne arbejde 4 til 8 timer om ugen?

Og hvis det er sandt, jeg husker det ikke være så mange timer? Og min kommune har flexjob helt ned til 2 timer, ja så er det nok det der sker.

Jeg er trist og træt. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sagen genoptages hver år nielsen69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 30-01-2012 08:08
Kan min sag genoptages ved endnu en sygemelding? heidilis Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-09-2011 22:31
Højesteretsdom betyder, at mange arbejdsskadesager kan genoptages Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-05-2009 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension