K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2013, 13:57   #31
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg er også under "de gamle" regler, ikke helt gamle, dem fra før 2013. Ville ønske jeg havde anket... Havde bare ikke krafterne.. Kæmpe stadigvæk mod ASK, har advokat på.. Men taber, da jeg allerede har tabt i Ankestyrelsen... Og det er der ingen logik i.. De mener ikke jeg har over 5 procent men :-/ holdt op imod jeg fik pension efter et år :-/ så meget man ikke forstår i det danske system...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 08:51   #32
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. Det var mig som startede den anden tråd. Jeg skal til samtale d. 8 august på torsdag altså.

Jeg er stadig rystende nervøs, jeg kender det jobcenter og ikke for noget godt overhoved.

Jeg er et brokke hoved som brokker mig over alt hvad de laver forkert, også fordi jeg kæmper for min søn som fik en hjerneskade som 18 årig da han blev slået ned og fik en hjerneblødning med epilepsi som følge.

Ham ville de ha sparket ud til rengøring hvis de havde kunne.

Så frygter også lidt hævnen. Jeg har endnu ikke mødt et venligt sødt og medfølende menneske i den kommune desværre.

Jeg har selv flere klager sager i gang dernede også. Så med det i mente, så bliver det desværre nok ikke så let.

Jeg fortryder at jeg ikke ankede kontrol dengang, men var bare så lykkelig for at slippe af med dem.

Jeg har lige været hos min læge og sagt hvad der er ved at ske, og at han må støtte mig. Det skal han ellers bliver han fyret. Tror dog godt han ved det, da han selv er sur på dem over alle de status att han skal blive ved med at skrive.

Så bliver han da glad når han skal skrive en til

Jeg er på ingen måde rolig, selv om der intet er at komme efter, jeg har fibromyalgi som jeg fik førtidspensionen for, desværre er min kommune en af dem som mener at det ikke er en lidelse man kan regne med, måske derfor jeg fik kontrol.?

Jeg har efterfølgende fået konstateret KOL, som åbenbart iflg min kommune heller ikke er livstruende, og jeg kan sagtens undvære min medicin iflg sagsbehandler som behandler min ansøgning omkring § 100.

Jeg har ikke haft frivillig arbejde, det er et arbejde i sig selv at være mig. Så jeg tager bisidder med, og en optager til mødet. Håber dog for dig at du kan give slip på din angst, for det er mange dage at bruge på noget som måske ikke sker. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 10:50   #33
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Idiansummer, sikke en historie
Kan virkeligt godt forstå at du er nervøs :-/ I virkeligheden gør du alt det vi andre burde at gøre, rette på systemet når de fejler! Er så ked af du både skal kæmpe din egen og din søns kamp, det er jo ikke menneskeligt :'( Men hvor er din søn heldig at han har en mor som dig, en rigtig "løve" mor som tager kampen op, er fuld af beundring <3
Jeg ønsker dig held og lykke på torsdag, og håber det går lige efter bogen :-)
Stort
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 18:54   #34
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tak Piccaso. Selv en løve mor trænger til bamse kram. Tak

Og Picasso. Også et stort kram til dig og din kamp. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 20:50   #35
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Hej - Jeg har selv med kontrol ( 3 år) og jeg står i kontrollen lige nu, og det er ved at tage "livet" af mig, havde jeg haft overskud og været forudseende, havde jeg anket den gang. Med kontrol giver meres stress.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 20:55   #36
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Fjolle, vil du fortælle lidt mere om hvad du oplever lige nu i forhold til systemet... Går det ok, eller skal du hele møllen igennem igen?

Ønsker dig alt mulig held og lykke
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 23:25   #37
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Det lyder ikke rart fjolle. Vil ligesom Picasso gerne høre lidt mere, hvis du vil fortælle.
Jeg har selv førtidspension med kontrol efter tre år, kontrollen finder sted i 2016. Den er tilkendt efter reglerne før 01.01.13, men er da noget nervøs for om kravene til kontrol har ændret sig til den tid i forhold til, hvad jeg har fået oplyst er gældende nu.
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 09:32   #38
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Fjolle. Skriv lidt mere hvis du orker, om hvad du oplever. Jeg står og skal til samtalen i morgen, og nu havde jeg endelig fået maven lidt i ro indtil jeg så dit indlæg.

Er det bare det at skulle derned? Eller hvordan og hvorledes? På forhånd tak. indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 15:39   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I kan altså godt tage det stille og roligt....

Hvis i ikke har fået det væsentligt bedre ja så sker der intet ud over at de indhenter den statusattest og så vil de lige opdatere ens ressourceprofil...

Man skal IKKE det hele igennem igen....

Det er først hvis man har fået det væsentligt bedre at der overhovedet kan komme en arbejdsprøvning på tale...

Så det har ikke noget at gøre med at reglerne er lavet om....men om man har fået det bedre end da man fik tilkendt sin pension...

Jo jo ventetiden er yderst slem...når de revudere sagen....men det er også det værste...

Har man ikke fået det bedre ja så tager de ikke ens pension fra en...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 15:52   #40
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Min tankere bare, hvis nu kommunen tror man har fået det bedre.. Min tiltro til systemet er helt væk... Og jeg er sikker på, nogen kommuner vil kunne komme i tanke om at påstå, "du har jo fået det bedre..." Går den så går den..
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sagen genoptages hver år nielsen69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 30-01-2012 08:08
Kan min sag genoptages ved endnu en sygemelding? heidilis Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-09-2011 22:31
Højesteretsdom betyder, at mange arbejdsskadesager kan genoptages Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-05-2009 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension