K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2008, 18:34   #1
Kenzoo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kenzoo er ny på vejen
Fratagelse af førtidpension

Hej!

Hvis jeg skifter min psykiater ud som var med medvirkende til min pension ud grundet dennes ligegyldighed efter pension tilgivelse, hvordan står jeg så?

Jeg har fået førtidpension nu i 2 år og jeg er bange for at hvis jeg skifter den på gældende psykiater ud med ny og bedre, men måske mere emsig af slagsen som måske får den ide at jeg skal på arbejdesmarked igen, kan jeg så risikere at mindste min pension igen ved revurdering hos kommune som det er muligt?

Eller kan der ikke ændres ved det uden at jeg selv ønsker at vende tilbage til arbejdesmarked?

Hvordan får jeg adgang til mine papirer som min pension er basert på hos kommunen og psykiater? Så jeg i fremtiden kan dokumentere at afgørelser er truffet på grundlag af dem?

Hvor finder jeg eventuelle skemaerne til bede om akteindsigt?

Mv.
Kenzoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 18:38   #2
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
link til skema ang akteindsigt

http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
__________________
Mvh Kalle
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 21:01   #3
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Kenzoo,

Forudsætningen for at fratage førtidspension er en væsentlig forbedring eller helbredelse af din psykiske tilstand.

Din psykiater er omfattet af tavshedspligt og vedkommende må ikke dele sin viden om dig uden, at du har givet ham skriftligt lov til det.

Der er jo mulighed for som førtidspensionist at arbejde for op til omkring 65.000 kroner om året i indtægt før det bliver modregnet i din førtidspension, hvis du har lyst til det. For gifte ligger det omkring 90.000 kroner i indtægt.

Det var jo også en mulighed, hvis du har overskud til det.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 23:39   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Hvordan får jeg adgang til mine papirer som min pension er basert på hos kommunen og psykiater? Så jeg i fremtiden kan dokumentere at afgørelser er truffet på grundlag af dem?

Hvor finder jeg eventuelle skemaerne til bede om akteindsigt?
Du sender en aktindsigterklæring til din kommune og du finder en her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

og spilleregler for aktindsigt finder du her http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...eglerne/kap-6/

også ligger begge dele også under nyttige links
  Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 15:04   #5
Kenzoo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kenzoo er ny på vejen
Opfølgning

Hej!

Tak for hjælpen. Jeg skal ikke tilbage til arbejdesmarked det holder jeg ikke til mere, efter 20 år med Mani/ depression tror jeg næppe jeg bliver rask selv om det i dag hedder sig en depression kun er midlertidig efter den nye fortolkning, (man kan så undgå at give pension for depression og fast holde dem i kontanthjælps systemet i årevis) og slet ikke efter den behandlingen jeg har været igennem som alle jer andre.

Jeg har været på arbejdes i 10 år med min sygdom jeg holdt den nede med motion om dagen (hade det som pesten, men mit job ville jeg beholde) og passede mit arbejde om eftermiddagen/aften.

Hvad jeg ikke har stået model til af nedværdigende ting er der næste ikke grænser for.

Det er lykkedes mig gennem egenbetaling og ved samtale med en psykologo ver 2 måneder at finde frem til årsagen til noget af grunden til min tilstand hvilket har gjort at mængden af medicin er meget lidt, hvilket jeg gennem årevis har haft mistanke om at der skulle andet til end bare medicin.

Jeg ved at der er psykiater der betragte samfundets pengekasse som deres, og tolker lille medicin mængde lig med rask, jeg kan også se på jeres hjemme side at nogen af jeres medlemmer har mødt disse psykiater. Jeg har et god tilværelse nu med ro i sindet som jeg ikke har haft i 24 år dog stadig svingede fra dag til dag, men er skrøbelig der skal ikke meget til at vælte læsset, og tilbagevending vil resultere i større medicin mængder hvilket slet ikke er en pris jeg vil betale for samfundets skyld og slet ikke efter man har vist mig hvordan man behandler de svage eller dem som behøver hjælp.

Jeg er rædslagen ved tanken om at skulle tilbage i det system og bare kurverter fra kommune kan få mig op at kører.

Mv.
Kenzoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 18:16   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror ikke du skal være nervøs! De nye tiltag er mere påregnet nye depressionsramte (og de yngere årgange), de gamle førtidspensionister skal ikke være urolige! Men jeg kan godt få øje på dit dilemma, og regeringens politik er vel også at sprede psykisk terror, så alle psykisk syge kan følele ånden i nakken og i affekt gør noget uovervejet.

Din førtidspension kan ikke tages fra dig, med mindre du er i bedring og en psykiater kan fortælle at du er så godt som helbredt!
Skal din pension da revurderes siden du er nervøs??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 14:53   #7
Kenzoo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kenzoo er ny på vejen
Hej!

Nej! Det skal den ikke, jeg skal bare sikre mig at jeg ved udskifte min psykiater ikke ender i en ubehaglig situation, efter som deres vurderinger svinger tildels ud fra politiske holdninger og menneskesyn. Rask forventer jeg overhovedet ikke at blive ikke efter 20 år med min sygdom, men fungerende, men jeg erindre stadig tiden i kontanthjælpens systemet og under flexjobsystemet, det var det værste mareridt jeg hare været med til, havde man det ikke skidt skulle man nok få det. Ja! Jeg er fra København bor 10km uden for, du finder mig i Købehavnergruppen.

Mv.
Kenzoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratagelse af førtidspension Pipper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 30-07-2013 22:34
Førtidpension-sygedagpengestop stiglic Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 13-01-2012 14:36
Spørgsmål om førtidpension til en med depression og angst... aben Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-06-2010 08:08
Flexjob eller Førtidpension baldur Spørgsmål ang fleksjob 6 13-11-2008 18:45
Så fik jeg min førtidpension Flisbeth Din historie 8 22-12-2007 11:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension