K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2010, 13:53   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Fratagelse af Flexbevilling

Hej


Hvis kommunen kan ikke finde flexjob 15. timer om ugen så kan de på det grund fra tage flexbevilling?

Kan man beholde flexbevilling hvis man rykker tilbage fra ledighedsydelse til kontakthjælp ?


tak for svaret
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 13:59   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Såvidt jeg har forstået det er det kun hvis ikke du står til rådighed. Det er muligt ud også skal søge efter flexjob, det ved jeg ikke.

Men jeg tror ikke de bare kan tage det fra dig, ud fra den blå luft.

Men lad os høre fra nogen af dem der er gode til reglerne
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 14:10   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
det drejer sig om min kæreste.

hun er i 2 år på ledighedsydelse og hun er aktiv i hele periode.( kurs, praktik osv.)

Sagsbehandler begynder at snakke om timmerne hvis hun gå ikke op med timmerne så hun kan rykke på kontakthjælp ( fordi det er svært at finde flexjob i 15 timmer om ugen)

Min kæreste har prøvede at gå op med timmerne men det hun kan ikke klare hun får det dårligt når hun kommer hjem fra arbejdet.

Så ved ikke om de kan på grund af timmerne rykker hende på kontakthjælp og fra tage hendes flexbevilling.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 14:20   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
det drejer sig om min kæreste.

hun er i 2 år på ledighedsydelse og hun er aktiv i hele periode.( kurs, praktik osv.)

Sagsbehandler begynder at snakke om timmerne hvis hun gå ikke op med timmerne så hun kan rykke på kontakthjælp ( fordi det er svært at finde flexjob i 15 timmer om ugen)

Min kæreste har prøvede at gå op med timmerne men det hun kan ikke klare hun får det dårligt når hun kommer hjem fra arbejdet.

Så ved ikke om de kan på grund af timmerne rykker hende på kontakthjælp og fra tage hendes flexbevilling.
Det må de ikke... Hvis hun er samarbejdsvillig og gør hvad hun kan, så kan de ikke bare fratage hendes ledighedsydelse. Det er frækt, at de vil presse timerne op. Allerede inden da, da hun blev godkendt som fleksjobber, har man jo der fået vurderet, hvor meget man kan. Derfor skal de ikke bare presse timerne op, når det i forvejen er allerede vurderet f.eks. at hun kun kan klare 15 timer.. Presser de timerne op mere end 15 timer nu her, synes jeg det er for dårligt af dem.

Se min tråd om fratagelse af ledighedsydelse:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11814

Der er i ankestyrelsen afgjort, at der ikke er sanktioner i bare at fratage ledighedsydelse. Din kæreste kan vise afgørelsen til sagsbehandleren. Sagsbehandleren skal kun hjælpe hende til at komme på arbejdsmarkedet. Er der tale om revurderingssag, fordi hun har været ledig i 12 måneder, så skal de heller ikke her have lov at presse timerne op.... se evt. mere i søgefunktion og brug stikord "revurdering ledighedsydelse"..........

Du kan også se under Nyttige Links og finde pjecen om fleksjob........ Der står også noget om revurdering, når man har været på ledighedsydelse i 12 måneder.

Hun må hellere sygemelde sig, hvis hun ikke kan mere, end hun kan.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 14:32   #5
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
tak for god svar . jeg er helt enig med dig
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 22:52   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Hvis kommunen kan ikke finde flexjob 15. timer om ugen
nu skla hun jo også søge selv om ligemeget om det er flexjob på 15 20 eller 25 osv ja enda 30 timer osv er det ikke til at fidne en flexjob
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 01:14   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
nu skla hun jo også søge selv om ligemeget om det er flexjob på 15 20 eller 25 osv ja enda 30 timer osv er det ikke til at fidne en flexjob
Ja man skal søge selv, men man skal jo ikke søge fleksjob på 30 timer, når man har fået afklaret, at man kun kan klare f.eks. 18 timer ugentligt.
Er det ikke til at finde job? Det er jo lykkedes for nogle. Jeg er så en af de heldige og har selv fundet mit nuværende job og tidligere job - begge fleksjob. Så helt umuligt er det ikke. Man skal selv være lidt kreativ og søge uformelt osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 02:22   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej nej kun det altal af timer man nu er afklaret til jo jo jo der er da flexjob og nogen hvis ikke mange er heldige men der er så mange fordomma stadig hvilken gør det svære at finde et flexjob jeg fandt selv mine 2 flexjob men så kom krisen som det sagde lool
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 08:33   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man kan jo fejle noget hvor men måske ind immellem kan klare lidt mere ,eller søger man efter et man er visiteret til..

Dog har jeg oplevet at skulle søge på hvad som helst ,ved anden aktør.
ud fra divisen ,bare at komme til en samtale og evt. få foden ind i en Praktik,for at jeg så den vej måske kunne gøre mig undværlig på nogle opgaver som arbejdsskiver
slet ikke viste at de kunne have brug for....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 09:15   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det er dårlig stil, at mange kommune/sagsbehandler forsøger at skjule borgerens skånebehov.Virkeligheden kommer jo frem i lyset når borgeren skal starte arbejdet.

Det går ud over borgeren på arbejdspladsen, idet vedkomne måske udsættes for unødigt pres, fordi forvendtningerne er anderledes, og det går ud over omdømmet af fleksjobbere, idet ingen eller få vil ansætte fleksjobbere, fordi det giver mere bøvl end glæde.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratagelse af førtidspension Pipper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 30-07-2013 22:34
Fratagelse af ledighedsydelse - NY principafgørelse !! curls Nyt om loven 4 22-03-2010 10:21
Fratagelse af førtidpension Kenzoo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 15-10-2008 14:53
Fratagelse af kontanthjælp. popiae Alt det andet 18 30-06-2008 00:47
Fratagelse af ledighedsydelse Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 11:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension