K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2015, 08:39   #1
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
Førtidspensionist udbt. kapitalpension

Hej ftp. Kolleger,

I forbindelse med min tildeling af førtidspension har jeg ønsket min kapitalpension udbetalt hos SEB pension. Jeg ringede til dem, da jeg som sygdomsramt ikke kan se min pensionsoversigt online. Jeg kan heller ikke få årsopgørelse tilsendt, eller se min sammensætning af pension. På trods af mit opkald er det stadig ikke muligt af få sin pensionsoversigt på skrift. De kunne muligvis sende mig en årsopgørelse. Hvilken uartighed, at fordi du er permanent sygdomsramt ikke har rettighed til at få dine pensionspapirer

Jeg bedte så om at få min kapitalpension udbetalt som jeg har indbetalt frem til min sygdom 2012 med en beskatning på 37.5%. Den første medarbejder sagde at det ikke var et problem. Næste medarbejder i udbetalingen sagde nej da den var lavet om til en livsbetinget livsudbetaling.... Men jeg kunne måske få mine 100.000 kr. Udbetalt v. død. Det ville han lige undersøge. Det er 4 dage siden og jeg har selvfølgelig intet hørt fra dem.

Nu tænker jeg,.... kan de bare lave om på min kapitalpension som det passer dem, uden at underrette mig og få min underskrift. Vi taler her om million beløb som de forvalter som de har lyst. Jeg føler at der er noget råddent på det her område og vil meget gerne høre om andres erfaring med udbt. af kapitalpension. Jeg føler mig lidt, for at sige det ligeud RØVRENDT.

Sidst redigeret af Pivo; 13-03-2015 kl. 08:42.
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2015, 09:42   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder MEGET suspekt det der!!

Ifølge deres hjemmeside, virker det ja så let at få sine penge udbetalt, at man næsten skulle tro det var løgn http://seb.dk/pension/privat/forsikr...fortidspension.

Hvis jeg var dig, ville jeg altså henvende mig igen. Det kan da heller ikke passe, at den ene siger det kan du sagtens, og den anden melder fuldstændig modsat (og iøvrigt aldrig ringer tilbage!).

Det som de hentyder til angående ''livsbetiget udbetaling'' er jo en del af skattereformen, MEN, du har jo som borger haft hele 2014 og har hele 2015 til at komme med rettelser til evt omlægning (du skal omlægge kapitalpension om til alderopsparing!). Og da vi kun er i første kvartal af 2015, så er du jo fejlinformeret, hvis personen fortæller, at du nu ikke kan få pengene udbetalt. Det kan du! Hvis du omlægger kapitalpensionen!!!

Du skal henvende dig igen og få korrekt vejledning, så du kan gøre det rette, for at få pengene udbetalt!!!!!!!

Ved ikke om du kan bruge lidt af dette - jeg har ikke så meget tid lige nu, til jeg kan søge mere dybdegående.

http://finanswatch.dk/Finansnyt/Fors...cle7076646.ece

Sidst redigeret af Ninja; 13-03-2015 kl. 09:53.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2015, 10:14   #3
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Mit input til dig er, at hvis du er heldigere end jeg, kan du få nogle oplysninger på www.pensionsinfo.dk

Inden jeg fik tilkendt ftp pension, kunne jeg se en oversigt over hvad jeg havde opsparet i forskellige pensionsselskaber, men de første 2 år efter datoen for bevillingen af Ftp, var alle mine oplysninger slettet
Nu er jeg begyndt at få årsopgørelse fra mine pensionsselskaber.

pensionsinfo.dk gav mig en hovsa oplevelse, i form af at jeg havde glemt et selskab jeg havde indbetalt til mange år tidligere.

pensionsinfo.dk gav mig den informationskub til at få ansøgt TAE, hvilket gav gevinst.

Jeg har ikke SEB pension og jeg har også oplevet at føle mig røvrendt.


Har du har fået ansøgt TAE (Tabt arbejdsevne forsikring) ved dit pensionsselskab ?

M.h.v. Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2015, 14:00   #4
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
Tak for jeres oplysninger. Har igen ringet til SEB, og der er intet at gøre. Forsikringen stammer tilbage fra Trekronerforsikring, og kan ikke ændres eller udbetales. Dog vil de som tidligere skrevet se på om min erstatning v. død kan blive udbetalt. Jeg skal søge skriftligt for at komme i betragtning.
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2015, 19:11   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
...MEN, du har jo som borger haft hele 2014 og har hele 2015 til at komme med rettelser til evt omlægning (du skal omlægge kapitalpension om til alderopsparing!). Og da vi kun er i første kvartal af 2015, så er du jo fejlinformeret, hvis personen fortæller, at du nu ikke kan få pengene udbetalt. Det kan du! Hvis du omlægger kapitalpensionen!!!
Man skal være opmærksom på at penge man har i et pensionsselskab kan være anbragt som kollektive puljer, og så skal man hverken spørges ved omlægning, og man kan heller ikke selv trække pengene ud før tid.

Iøvrigt er der flere pensionsselskaber der ikke kan give en pensionsoversigt, og det er desværre ganske lovligt... læs pensionsselskabets regler for netop din overenskomst... du vil blive overrasket over at se hvor lidt magt du selv sidder inde med overfor de penge som de har af dine.
Hvis de vil, kan de inversterer dine penge i de mest uetiske projekter, eks. våben, uden at du kan protesterer !!!
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension