K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2012, 22:06   #1
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Ferie som sygemeldt

Hej alle jer, der er med til at hjælpe, og tusind tak for det

Som overskriften siger har jeg et spørgsmål vedrørende ferie som sygemeldt.

Min Sagsbehandler har blot sagt, at jeg skal raskmelde mig for at tage på ferie, og så må sygemelde mig igen, når jeg vender tilbage. Dette synes jeg bestemt ikke om.

Passer det virkelig, at man som sygemeldt ingen mulighed har for at tage på ferie?

Her mener jeg blot en uge eller to, langt væk fra mail, postkasse, stress i systemet. Min egen læge, psykolog og psykiater er enige i, at det vil gavne mig at få en pause.
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 22:37   #2
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Jeg har ikke haft problemer med at tage på ferie som sygemeldt. Lavede bare en aftale med min sagsbehandler om, at jeg tog på ferie. Jeg kunne selvfølgelig ikke modtage sygedagpenge mens jeg var væk, så hun gav bare ydelseskontoret besked om, at jeg ikke skulle have penge i perioden.
Dvs. at de administrativt "melder en rask" i perioden og så meldes man syg igen, når ferien er overstået.

Men du må endelig ikke tage på udlandsferie uden aftale med din sagsbehandler. Det kan resultere i anmeldelse om socialt bedrageri.
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 22:40   #3
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Den er svær

Der er flere ting i det syntes jeg

På den ene side kan jeg godt se fornuften i at få ladet batterierne op
ved at rejse lidt væk

På den anden side kan det virke mærkeligt at man godt kan magte at pakke
rejse, arrangere planlægge og alle de 100 ting der hører med når at man tager på ferie

Men man kan ikke klare belastningen ved at gå på arbejde, aktivering eller hvad at man nu er sygemeldt fra fordi at man er syg

Jeg løste det problem for nogle år siden ved at spare op således at jeg kunne frabede mig sygedagpenge i en kort periode som jeg brugte til at lade batterierne op
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 22:56   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Aætså dengang jeg var på sygedagpenge der bad jeg om ferie på feriepenge, men det sagde de nej til, men de ville godt give mig ferie uden modregning. Deres begrundelse var, at det var alt for bøvlet hvis jeg skulle raskmeldes, og så sygemeldes igen 3 uger senere.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 23:05   #5
Mumle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2012
Lokation: kalundborg
Indlæg: 39
Styrke: 13
Mumle er ny på vejen
Hej..

Jeg stod med samme problem for 4 år siden, og fik meget hjælp fra min fagforening. Desværre fik kommunen sin vilje med at jeg ingen sygedagpenge fik i det stykke tid jeg var afsted, så hvis reglerne ikke har ændret sig, så har de helt ret.

Den eneste måde du kan komme afsted på er ved at kalde det et ophold og så skal du tage på et eller andet rekreations ophold. Eller også skal opholdet have en gavnlig effekt på din sygdom.

__________________
kan snart ikke se mere lys for enden
Mumle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 23:05   #6
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
slettet fordi at jeg vrøvler og blander tingene sammen af træthed

Sidst redigeret af viggo; 20-04-2012 kl. 23:18. Årsag: slettet fordi at jeg vrøvler
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 07:53   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumle Se meddelelser
Hej..

Jeg stod med samme problem for 4 år siden, og fik meget hjælp fra min fagforening. Desværre fik kommunen sin vilje med at jeg ingen sygedagpenge fik i det stykke tid jeg var afsted, så hvis reglerne ikke har ændret sig, så har de helt ret.

Den eneste måde du kan komme afsted på er ved at kalde det et ophold og så skal du tage på et eller andet rekreations ophold. Eller også skal opholdet have en gavnlig effekt på din sygdom.

Og hvis den skal have gang på jord, så skal der en læge ind over...

Men hvis nu du skal feriere i Danmark kan du jo alliere dig med en nabo som checker din postkasse?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 08:58   #8
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Jeg har afholdt ferie mange gange, altid med kommunens accept. Ringede og i aftalte perioden med min sagsbeh, hun informerede ydelseskontoret - og jeg brugte af mine feriepenge. De uger jeg har afholdt ferie, talte derfor ikke i antal sygeuger, det skal dog lige nævnes at jeg har afholdt min ferie i Danmark, ja faktisk Jylland - da jeg ikke tør pga min sygdom, har prøvet at blive indlagt akut midt i vores ferie, og er noget bøvl i andre regioner......

Men rejs ikke ud uden kommunens accept, der er tit kontrol i lufthavnene og SKAT indberetter til kommunen hvis du bliver taget.

Ricky den med naboen - er det helt efter bogen?
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 09:09   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har rejst som sygemeldt - en gang hvor jeg var ansat og sygemeldt og en gang hvor jeg var sygemeldt på ledighedsydelse - det har ikke givet problemer med at raskmelde sig og sygemelde sig igen, da stress har været en medvirkende årsag til sygemelding.

Nu da jeg er sygemeldt efter arbejdsskade ville jeg ikke bede om ferie - ville virke mærkeligt at jeg pludselig kunne en masse jeg ikke kan til hverdag (gå mere end 200 meter, sidde i et fly m.m.)

Vi tager en enkelt eller 2 overnatninger i Danmark - det koster flere dage i sengen bagefter, men det er det værd
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 09:23   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser


Men man kan ikke klare belastningen ved at gå på arbejde, aktivering eller hvad at man nu er sygemeldt fra fordi at man er syg

Jeg løste det problem for nogle år siden ved at spare op således at jeg kunne frabede mig sygedagpenge i en kort periode som jeg brugte til at lade batterierne op
Hvad er så mærkligt ved det,jeg har en af mine nærmeste der er sygemeldt og har snart været det i to år,h#n ville også meget gerne væk udlands til varme bare en uge-men nej han skal vente,har været ved anden aktør for at få afgjort om det skal være arbejdsprøvning eller uddannelse,det afsluttede i starten af jennuar,og der er stadig ingen afgørelse.
Man er jo nødventigvis helt død fordi man er sygemeldt.
Er man under afklaring i ja snart et år så er man jo stavens bundet

Jeg er ikke sygemeldt selv,men der er for mig stor forskeld på hvad jeg kan klare når belastningerne er der 5 dage om ugen -og der er jo mange forskellige grunde til at folk bliver sygemeldt.
Syntes måske det er lidt snæversynet at tro at fordi man kan pakke en kuffert og tage en flyvetur at så er man fuld arbejds dygtig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 21-04-2012 kl. 09:29.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på ledighedsydelse - ret til ferie Ninja Spørgsmål ang fleksjob 50 20-07-2013 12:13
Sygemeldt på kontanthjæl - Ferie i udlandet troldepigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 20-06-2013 14:55
Ferie mens sygemeldt!? Betty Jeg har fået job. 12 18-06-2013 19:58
Ferie - når man er sygemeldt Bigmum Dit og Dat 7 06-05-2009 13:51
sygemeldt og ferie? aladdin Alt det andet 4 06-02-2008 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension