K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2018, 22:43   #21
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
det som jeg gjore da jeg var i praktik, det var at møde op alle de dage jeg kunne slæbe mig ud af døren. nogen dage var jeg kun på praktikstedet 15 minutter, og andre i to timer, det kom an på hvordan jeg havde det.

det er meget vigtigt at møde op alle de dage du kan slæbe dig ud af døren, også selvom du måske kun magter at være der i 10 minutter.

dette er vigtigt fordi din arbejdsevne skal dokumenteres, og beskrives. hvis man melder sig syg, i for mange dage kan kommunen ikke se hvad du kan og ikke kan.

det er også vigtigt at du husker at lave dagbog de dage du er i praktik. skriv hvordan du har det inden du tager afsted, mens du er i praktik, og efter du er kommet hjem.

for når praktikken er afsluttet så kan man ikke huske hvordan man havde det alle dage.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2018, 22:54   #22
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
ok tak sorte pigen
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2018, 23:03   #23
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er fuldstændigt rigtigt hvad sortepigen skriver. De skal se hvor dårligt du får det.

Hvis du melder dig syg, forlænger de blot arbejdsprøvningen, men du risikerer at de ender med at kassere den, fordi der har været for meget fravær, og sende dig ud i en ny.

Så slæb dig afsted, så de kan se hvordan du har det, og når du ikke kan mere, må du bede om en stol at sidde i, eller bede om et tæppe, hvis du trænger til at ligge helt ned.

Måske kan du efter at have hvilet arbejde 10 min. mere, måske må du bare sidde der til du har fri, eller de selv sender dig hjem. Det er det der skal til, hvor hårdt det end lyder. Og det er hårdt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2018, 01:06   #24
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
ok Pip tak ,problemet er at efter 2 timer mit ben blev hævet og det gjø ondt hvor det breder sig på nederste del af ryggen så det hjælper ikke noget de sige jeg skal sidder på grund af benen jeg har prøvet det i praktik i sidste år 3 timer hver dag og det kan jeg ikke klar.Hvårfor skal jeg igen det og på 5 timer,forster det ikke
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2018, 01:25   #25
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Har du vist dem det, så de ser hvordan benet hæver.. det er vigtigt at de ser det, så de kan skrive det ind i rapporten.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2018, 01:33   #26
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Det har min læge set
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2018, 10:23   #27
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det er vigtigt at de ser det på arbejdsprøvningen også, deres rapport tæller mere end lægens oftest.

Hvis lægen har set det, og arbejdsprøvningen ikke har set det, så tænker kommunen måske at det nok bare er lægen der prøver på at hjælpe dig, og tillægger ikke lægen ret meget vægt.

Hvis både lægen og arbejdsprøvningen har set det, så regner de med at det er rigtigt.

Burde lægen tælle mere end afprøvningen? Det kan man desværre ikke regne med.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 16-01-2018 kl. 10:27.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2018, 10:37   #28
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Min egen kndsata i arbejdsprøvningen blev vurderet højt i min pensions sag.
Jeg havde en aftale med arbejdsgiver om, at de dage jeg ikke kunne møde til aftalt tid, der skulle jeg ikke melde mig syg, men forsøge at komme om eftermiddagen.
Først hvis det ikke kunne lade sig gøre måtte jeg melde mig syg.
Jeg tror kun jeg endte med 4 sygedage på de 6 uger jeg var i praktik, jeg arbejdede 3 dage om ugen.
For at få nøjagtige data til praktikrapporten skrev jeg dagbog og konsulenten besøgte mig 1-2 gange om ugen.
Derfor kom praktikken ikke længere op i tid eller længde før den blev stoppet.

Det er også vigtigt at have skånekravene på plads i dagbog og rapport, blandt meget andet havde jeg eget kontor samt at der skulle være kantineordning på arbejdspladsen og det blev selvfølgelig accepteret ved min tilkendelse af pension.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension