K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2010, 20:44   #1
momse1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
momse1 er ny på vejen
Cool Leje af Lokaler

Hej Alle.

Jeg er førtidspensionist på 7 år og jeg læser til psykoterapeut. Jeg skal have træningsklienter til næste år og til det vil jeg gerne leje et lokale.
Jeg har været rundt og kikke på forskellige lokaler og de fleste er erhvervslokaler.... det store spørgsmål er nu....kan jeg leje et sådan lokale uden at skulle være bekymret over om jeg gør noget galt....hvis jeg selvfølgelig oplyser skattefar om de penge jeg tjener ved siden af.

Hilsen Anette
momse1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 21:13   #2
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Noget om opstart som selvstændig og Skattevæsnet

I FORHOLD TIL SKATTEVÆSNET: Medmindre du har tænkt dig at udføre andet erhverv end psykoterapi, (amfetaminlaboratorie, bordel, skunkdyrkning og lignende ) er det sådan set det erhvervslokaler er til - udførelse af erhverv.

Men da "alternativ behanding" som psykoterapi hører under, kan være momsfritaget,(afhængig af om du er f.eks. RAB registreret) kan du altså ikke trække momsen du betaler for erhvervslokaler fra i dit firmaregnskab - og så snart du momsregistrerer dig, har du et firma, også selvom du kun har 1 klient om ugen, og så skal der laves regnskaber.

Start med at "holde vennerne tæt, men fjenderne endnu tættere", så ring/gå ned til Skattevæsnet.
De bider ikke, før du gør noget ulovligt, og jeg har snakket mig fra et (firma)skattesmæk på kr.40.000, ned til kr.4000 - fordi jeg gik derhen.
Og rent faktisk tog den berømte papkasse med alle bilag med

Start med at sige du er lidt langsom i optrækket, og VIRkelig har brug for deres kloge info, og gennemgå så listen over dine spørgsmål, som du har forberedt hjemmefra ;-)

I FORHOLD TIL PENSIONSKONTORET:
Du må, før der begyndes gradueret fradrag i Pensionen tjene 60.000 (måske sat op til 65.000 i år) før skat, og man må gerne være momsregistreret som Førtidspensionist. I hvertfald i Kbh kommune.

SPØRG dit lokale borgerservicecenter - det de ikke kan svare på, skal de kunne finde ud af - eller henvise dig til nogen der kan.

Hvis du skriver din kommune på din profil, ved jeg måske mere.

Sidst redigeret af hansemand; 07-06-2010 kl. 21:19.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At bo til leje i almen boligbyggeri. Karo Politik og Samfund 14 01-12-2011 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension