K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2008, 11:22   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia ja damen udtalte da også adskillige gange at man ikke kunne droppe starthjælp til de unge psykisk syge da man så fjernede deres økonomiske incitament.

Og man mangler altså en politikker der rejser sig op og spørger damen om hun vitterlig mener at man kan få en økonomisk incitament til at at blive rask...

Nej hun skal nok forstå at afspore en hver fornuftig debat -... :O
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2008, 08:39   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det ville være billigt for vores sundhedssystem, for det er da lettere bare at sætte også lønnen ned for de der bliver syge på deres arbejde, så bliver de nemlig hurtig raske igen! Ogdet betyder igen at vi slet ikke har brug for sygehuse, læger, sikke mange penge at spare.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2008, 11:41   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Zuza (jeg) skrev:

Citat:
Og her er brevet til Hjort:
Nu er Tinas brev i Arbejdsmarkedsudvalget i Folketinget.

Så må vi håbe, at de får talt noget mere om fleksordningen.

Citat:
Journaloplysninger
Folketingsår: 2007-08 (2. samling)
Dokument Alm. del - Bilag 199
Henvendelse vedr. flexjob.doc (HTM)
Henvendelse vedr. flexjob.doc (PDF)

Sagstitel: AMU alm. del
Offentliggør: Offentligt
Afsendt: 28/05-08
Modtaget: 28/05-08
Omdelt: 29/05-08
Titel: Henvendelse af 28/4-08 fra Tina Bach vedrørende flexjob
Dok.type: Henvendelse (H)
U-emneord: flexjob, arbejdskraft

http://www.folketinget.dk/samling/20...199/565602.HTM

Der står, at Tina har henvendt sig den 28. april. Gad vide, om hun har fået svar fra Hjorten.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2008, 14:23   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har skrevet til hende og spurgt og håber hun lige kan finde tid til at informere os om det hvis det er
  Besvar med citat
Gammel 04-06-2008, 11:56   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her er så en bekræfigelse fra beskæftigelseministeriet og besked om svar på det brev til forligsparterne omkring de gamle førtidspensionister kontra fleksjobber ..

Der står at der kommer svar inden for 4 uger så nu må vi se

Citat:
Vedr. Din henvendelse til beskæftigelsesministeren


Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen har modtaget din e-mail d. 29. maj 2008.

Du kan formentlig forvente svar om ca. 4 uger.

Med venlig hilsen
Ledelsessekretariatet

Også har jeg igen skrevet til Ellen Trane Nørby
Hele korrespondancen(også de foregående mail) er også sendt til Sophie Andersen og Mette Fredriksen

Ny mail til Ellen Trane Nørby
Citat:
Kære Ellen...

Det var med undren at jeg læste dit svar, du kan oplyse at du fra ministeriet har fået oplyst at der på pågældende dag var 500 ledige stillinger måske du så skulle give dem et kald og bede dem om at tage et kursus..

Nu er det sådan at du i din mail med-sender link på de job på ijobnu der var den pågældende dag det er de job jeg omtaler og som det tydeligt fremgår så er der mellem de job 4 job på sjælland , det er ikke meget til mange tusind mennesker..

så skriver du at der er 75 job hos jobnet, nu formoder jeg ikke at du har været ude i arbejdsløshed og derfor har lært på kurser at bruge jobnets sider, men jeg kan oplyse dig om at når jeg søger så bruger jeg jobagetenen hvor jeg har mulighed for at krydse af at det er fleksjob jeg søger og der er søge resultatet nul , jeg må indrømme og medgive dig at hvis man pågældende dag søgte på fritekst søgning som jeg kan se du har gjort så kommer der ganske rigtigt 75 job frem...

De 7 af dem er ganske rigtigt fleksjob (som jeg med det samme satte ind på k10 så nogen kunne søge dem) men de 68 andre er ganske almindelig job mange hos kommuner hvor man behandler job om fleks og andre job med flekstid ..

Disse kommer op i en søgning når man laver fritekstsøgning ...

ergo den dag hvor påstanden var 500 er tallet 31 job til pæn fordeling mellem 20.000

Du skriver at i hele tiden arbejder på at gøre sagsbehandlingen bedre jeg har mange mange historier med folk der må gå fra hus og hjem, folk der er ved at tage livet af sig , folk der bliver truet på deres eksistens sågar folk der får at vide at søger de hjælpemidler fordi de ikke magter deres hjem, så kan de vist heller ikke klare deres børn (underforstået de bliver fjernet) er det at prøve at gøre sagsbehandlingen bedre...

Jeg ved at mange bruger på hjemmesiden www.k10.dk har prøvet at råbe op at gøre politikkere opmærksomme på hvad det er vi oplever når vi henvender os på kommunerne, men der kommer ikke andet svar en en opsummering af en tekst som vi allerede kender, det nytter ikke noget at der står fine ting i lovgivningen når det ikke overholdes og kommunerne har fundet ud af at der ikke kommer sanktioner.

Man kan anke en sag ja, og det anbefaler vi alle at gøre, men ud af mange mange tusind der hver dag møder et meget kynisk system er det en lille procent del der formår at anke en sag, vi møder mennesker der ikke tør at anke deres sager fordi de er bange for sanktioner fra kommunerne så man kan kun tænke på hvor mange der reelt får den hjælp de har behov og krav på ..

Derfor kan det virkelig gøre en rasende når man høre regerings partiernes ordføre og medlemmer stå og komme med påstande som der ikke er hold i , påstande som vil give resten af befolkningen og folketinget en forkert ide om hvordan det i virkeligheden forholder sig , og det er det jeg syntes at du gør...

At du har fået forkerte oplysninger af ministeriet gør det ikke bedre snare tværtimod.

Det er en kedelig tendens med at sparke til dem der allerede ligger ned.

Med venlig hilsen

xxxx
Også mailen til Mette Fredriksen og Sophie Andersen

Citat:
Til Mette Fredriksen og Sophie Andersen.

Jeg fremsender hermed noget korrespondance mellem mig og Ellen Trane Nørby ang urigtige oplysninger fremsat fra folketingets talerstol.

Jeg sender det til jer til orientering og i håb om at i vil kunne se det urimelige i den situation som man som fleksjobber efterhånden er sat i,

Jeg er selv fleksjobber men jeg er i den heldige situation at jeg får ledighedsydelse men man kan ikke få oplyst nogen steder hvor mange flekser der er visiteret til fleksjob fra enten kontanthjælp eller fra starthjælp og derfor bi- beholder denne ydelse mens de venter på et fleksjob i et system hvor det er ganske håbløst at finde de fleksjob ..

Med en arbejdsløshed på¨mellem 20-25 % er det mange gange en ganske umulig situation at finde de krævede fleksjob og på den måde komme væk fra kontanthjælp og starthjælp.

Nu er det også sådan at vi skal til at konkurrere med de gamle førtidspensionister omkring jobbene, og det gør ikke tingene nemmere en førtidspensionist der kan arbejde 12 timer og en flekser der kan ja da ved man godt hvad der er nemmest for arbejdsgiverne hvis de står og skal vælge mellem at udbetale hele lønnen til en flekser og alt besværet med refusion og skånehensyn og samtaler med jobkonsulenter praktik inden ansættelsen fagforeningen med til ansættelse osv, og en førtidspensionist hvor pengene for den aktuelle tid bare skal sættes ind på en konto, ja så kan man meget nemt forestille sig hvad en arbejdsgiver vil fortrække (meget naturligt men til stor skade for flekser)

Desværre er der endnu ingen af forligspartierne der har gjort sig ulejligheden at svare os på de problemer vi ser i det, og om hvorvidt de mener de er med til at forringe fleksjobbers vilkår endnu mere...

Mit håb med denne mail til jer er at se om vi flekser kan vække socialdemokraterne og bede dem om at komme ind i kampen, der må være et stort behov for at finde ud af hvor mange flekser der er på kontanthjælp og starthjælp, der må være et behov for at finde ud af hvordan man kan forsvare fra regeringens side at kalde kontanthjælp for midlertidig ydelse samtidig med at man ved at folk med veldokumenteret sygdomme og visiteret til fleksjob pga varig nedsat arbejdsevne lever et liv på kontanthjælp nogen endda med loft.

Det må være muligt at få råbt nogen op og få gjort noget ved det at man i et såkaldt velfærdssamfund har så dårligt fungerede kommuner at mange mennesker efter et langt liv i arbejde , kan falde for sygedagpenge grænsen og komme på kontanthjælp for derefter at skulle ud i en arbejdsløshedskø på så mange procent at det er mere end svært at komme ud af den, og så samtidig opleve at man fra regeringens side hele tiden skal høre på at hvis folk er syge så skal man ikke være på kontanthjælp...

Det er billig snak i det alle er klar over at man hvis man er på kontanthjælp når man bliver visiteret til fleks så er det der man bliver , og der er eksempler på folk der er på kontanthjælp fra de bliver visiteret til fleks og til de kommer på førtidspension (mange gange med en psykisk overbygning til deres fysiske sygdomme, simpelthen ødelagt af systemet)

Jeg ved at fleksjobber ligger under beskæftigelseordføre men alle de flekser der er på kontanthjælp og ikke kan klare dagen og vejen må bestemt høre under socialordføre, så jeg vil bede om at man fra oppositionens side kommer ind i kampen og prøver at hjælpe nogen af de mest udsatte borger i samfundet, der er så meget i det her og det er tilmed veldokumenteret ...

Det er borger der får krænket deres rettigheder i systemet, det er borger som i det kommunale system bliver negligeret og borgeren der betaler prisen, men ikke mindst så er vi borger som måske ikke udgør den store stemme andel men som har pårørende som ser hvordan livet udvikler sig og som dermed også rykker stemmer , vi på k10 ligger på et gennemsnit af besøgeden på mellem 1000-2000 unikke besøgende om dagen,der følger forholdene omkring fleks og førtidspension det vil sige at mange følger med i hvad der sker på det her område, måske flere end politikkerne vedkender sig , men vi mangler bestemt nogen der tør og kan tage kampene for os i folketinget og nogen som tør stille kritiske spørgsmål til regeringen inden for dette område...

Lad os slå fast en gang for alle ...

Der var sidst vi fik oplyst tal over 1000 ledige flekser på kontanthjælp og starthjælp, og de har brug for hjælp NU
de har ikke brug for at blive sparket til af regeringen, vi skal ikke være den næste hade/hetz gruppe stærkt ført an af DA og DI sammen med regeringen ...
men nogen i oppositionen skal ville og turde råbe op ...

Denne skrivelse bliver også sat på hjemmesiden www.k10.dk i tråden http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...+trane+n%F8rby


Med venlig hilsen
xxxx



http://www.borgersagsbehandling.underskrifter.dk/
  Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 00:47   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kære xxxx

Tak for din mail med interessante pointer ifht. fleksjobberne. Jeg vil prøve at finde ud af situationen på området efter samtale med vores arbejdsmarkedsordfører Thomas Adelskov, så vi kan få klarhed over området.

mvh. Sophie

Sophie Hæstorp Andersen
Medlem af Folketinget for Socialdemokraterne

Folketinget, Christiansborg,
DK-1240 København K
Tlf. 3337 4014
SMS 6162 4582
Email [email protected] eller [email protected]
Hjemmeside www.soph.dk
  Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 12:55   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er der kommet mail fra DF ang fleksjobber, det er mailen til forligspartierne (side 1 i denne tråd) svaret er til
og det der er bemærkelsesværdigt er at det er et parti der kan fraskrive sig ansvaret der har ulejliget sig med at svare, de andre høre man ikke noget fra (nok på tide med en rykker )

Men her er svaret fra Bent Bøgstedt
Citat:


Kære Heidi

Tak for din henvendelse om Fleksjob. For god ordens skyld skal jeg gøre dig opmærksom på at Dansk folkeparti ikke er en del af forligskredsen om fleksjob.
Dansk folkeparti er af den overbevisning at der er plads til både fleksjobbere og førtidspensionister. Fleksjobbere får hjælp til at finde et job det gør førtidspensionister ikke. Vi ved af gode grunde ikke noget om hvor mange førtidspensionister der vil benytte sig af muligheden. Dansk Folkeparti har tidligere påpeget at der kunne være problemer med at oprette nok fleksjob, hvilket der er noget der kunne tyde på var rigtigt. Desværre vil forligskredsen ikke lytte til os.Hvad regeringen vil gøre for at hjælpe flere fleksjobbere i arbejde er jeg ikke klar over, da Dansk Folkeparti ikke indbydes til forhandlinger om fleksjob.

Venlig hilsen
Bent Bøgsted
arbejdsmarkedsordfører
Dansk Folkeparti
  Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 22:52   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så er der mere "sjov" fra Trane Nørby og co.

De synes altså, at de gør en masse for fattige.

Gad vide, om nedenstående henviser til de 500 ledige job - eller de nærmere 100 max.?

Hun skriver "fokus", men det har hun jo netop bevist, at hun IKKE har, når hun ikke gider beskæftige sig med, hvor mange ledige fleksere, der reelt er.

Citat:
»Det interessante er ikke at diskutere, om der er 100 færre eller flere fattige. Jeg frygter, at man gør fattigdom til en matematisk formel og skaber en kunstig debat i stedet for at have fokus på problemerne for de socialt udsatte«, siger Venstres socialordfører, Ellen Trane Nørby.

Samme holdning har de konservatives ordfører, Vivi Kier. Hun siger til A4, at en fattigdomsgrænse er ubrugelig og en farlig sovepude, som blot vil få politikerne til at tænke, at de ikke behøver at gøre mere, hvis blot folk befinder sig over fattigdomsgrænsen.
http://politiken.dk/indland/article524468.ece

Øh, nå... Og så gør man bare syge og handicappede fattige med den begrundelse.

Sikken underlig logik... Det kommer jeg ALDRIG til at fatte noget af.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 17-06-2008 kl. 22:57.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 20:49   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og her er så svaret fra Claus Hjorth Fredriksen

Hmm manden har da bemærket at jeg skriver he he

Jeg undre mig over at forligspartierne ikke finder det nødvendigt at svare på den mail ....

jeg har sat svaret fra CHF ind som en pdf fil

Svaret er til brevet som er på siden 1 her i tråden

http://www.k10.dk/gif/1.pdf
  Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 12:24   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation 15.075 ledige fleksere pr. maj 2008

Ja, Hjorts tal er helt ude i skoven.

Der er netop offentliggjort nye ledighedstal for folk på ledighedsydelse.

Maj 2008 var der 15.075 ledige personer på ledighedsydelse.

Hertil kommer dem på kontanthjælp, særlig ydelse, starthjælp osv.

Når tallet er så "lavt", skyldes det, at kravene til visitering er blevet voldsomt strammet op.

Derfor er jeg næsten 100% sikker på, at laaaangt flere er parkeret på kontanthjælp, matchgruppe 5, hvorfor denne gruppe nok er steget tilsvarende.

http://www.jobindsats.dk/sw175.asp

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 23-06-2008 kl. 12:26.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De svære ord og forkortelser Andersine85 Alt det andet 15 26-10-2013 19:33
reform af fleksjob det bliver bare bedre og bedre MTVRV1 Politik og Samfund 11 27-02-2012 08:26
Svære at få FTP ? xlars38 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 48 28-07-2010 19:40
Det bliver svære og svære TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 13 13-02-2010 00:50
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension