K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2011, 23:38   #11
q48
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
q48 er ny på vejen
Enhedslisten
q48 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 00:32   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enhedslisten,
fordi de forhåbentlig får trukket socialpolitikken, og at de stærkeste skuldre skal bære i den rigtige retning!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 03:45   #13
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Det må være det parti / den kandidat, der i karakterbogen kan fremvise de bedste resultater inden for områder man som vælger tillægger størst betydning.


http://www.ft.dk/Folketinget/findMedlem.aspx mangler en samlet oversigt over hvad hvert enkelt medlem og parti samlet set har stemt for i salen.

http://www.ft.dk/ mangler en samlet oversigt over kandidater, herunder nye, der opstiller registreret med deres stambogsdata mv.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 04:19   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
tja i den virkelige verden er de sgu nok aligevel vores fjerner når alt kommer til alt så spare de nok aligevel på veldfæren osv som alle har gjordt igennem tidernes morgen.

ops sagde noget ond om s sf enhedslisten.men også VKO

en ting 3f og K10 har tilfældes er rød er det eneste rigtige at stemme

desvære har blå block også nogen gode ting ikke at glemme jo
Det var dog en besynderlig ting at skrive...at

Citat:
en ting 3f og K10 har tilfældes er rød er det eneste rigtige at stemme
K10 er ikke hverken for eller imod nogle af siderne...

K10 er for at de syge i samfundet bliver behandlet ordentligt....og så er det sg lige meget af hvem der danner regering...bare de syge bliver behandlet ordentligt...

K10 afspejler samfundet....her findes mennesker som stemmer rødt og her findes mennesker der stemmer blåt...

Hvis den til enhver tids siddende regering laver regler som behandler de syge dårligt...ja så vil mange af brugerne være imod den.....og det uanset om det er en rød regering eller en blå regering...

Så NEJ....K10 er ikke lig med at stemme rødt som du skriver...

K10 stemmer slet ikke...da det bare er en privat hjemmeside som jeg ejer...hvor der er plads til alle...uanset hvordan de stemmer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 09:32   #15
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Enhedslisten er de eneste der har holdt hvad de har lovet, så dem stemmer jeg på.
Vh. rollo
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 09:58   #16
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
tja i den virkelige verden er de sgu nok aligevel vores fjerner når alt kommer til alt så spare de nok aligevel på veldfæren osv som alle har gjordt igennem tidernes morgen.
hvis det er der her du hendtyder til.så skal man da ikke have fyldt ret meget med i politik,for at vide det er hvad der er sket de sidste mange mange årtier.

ang 3f k10 eneste du høre er rød did dat osv.fair nok men man skal jo huske alt hvad blå vil gøre ikke kun er skidt.og jeg selv personligt msiter mere og mere fra helle hver dag.det er så mit personlige. og er det besynderligt blå har noget godt ?? nu er jeg sgu forviret ?? er blå kun skidt hmm ?? ja jeg er forviret ? men ikke blind ?? så mener du det er besynderligt jeg sige blå har noget godt at tildbyde.troer ikke det er det du mener men ser ud til det når du har qoute det hele ?

der er ikke mange her inde der vil og tør stemme andet en noget der giver rød flertal.men bare hvis man har fuldt lidt med ved også helle komme til at give.for at få sådan er politik .
og jeg ser man k10igennem ser du rød rød rød hvor er det det med blå.

og nævner du noget med rød vil et eller andet poster noget ban første du får er bevis bevis så sætter du bevis ind så er det stadig nej nej nej nej.

derfor ser der ud til at det enester rigtige er rød block stemme.

desvære skal vi hiske en rigtigt rigtigt vigtig ting.helle vil ikke kunne føre politik med total flertal derfor sakl hun give vestager noget for noget.ja sådan er det ogsp med blå.men prob er jo at dem der støtter heller flirter mere med rød end blå gør

jeg kan personligt ikke huske en ny regering har sagt ok vi har lige tjekket det igennem og vi kan desvære ikke gøre nogen af de ting vi gåt på valg på.

og personligt så langt jeg kan huske.så er det altid de ældre de unge FP kontanthjælper osv osv skolerne listen er lang der ender med at blive forrenget.

og ja intil den 15 når jeg står og skal stemme er jeg så rød som man kan blive.men er sgu mere i tvivl den her gang end sidste.gang og desvære er rød ikke svare på mine sorger det er blå sgu heller ikke.

begge sider lover og lover.alle ved alle sider får svært ved at få alt igennem.

en ting vi kunne var jo sætter rød block op imod bæå block ting op ved siden af hinanden.får de har begge gode ting.

og vi skal også huske en stemme fra ens skal jo også komme andre til gode.

og desvære vil der desvære altid være nogen der vil få mere end andre.

men igen om det bliver stadig rød kryds tja er svært.for jeg tro ikke på nogen af siderne over en dørtærskel.

ender nok med pia K så er der da en mere til at holde hvem end der får magten i ørene så de ikke falder helt hen.

ja måske forkert i nogen øjne.men det handler jo ikke kun om mit ønke men at vi gør alt hvad vi kan for at der er nogen til at komme ind og sige stop stop rykke dem i ørene.

men ja kære web som man læse så ser det ud til at k10 men desvære sneg der sig en fejl ind klokken meget meget sent ind der skulle have stået k10s bruger det kan jeg kun beklage på det dybestete og ja fejl sker på tom mave og søvn.

nok også derfor vko lavede mange de sov

men politik er et farligt emne.men en tign er det en der kan eller rettere har overskuet til at forklare mig de 12

min får efter gårdagens debat kunne helle ikke gøre rigtigt rede hvis nu de ikke kan få 12 de er jo ikke sikker inu.men det vil hun ikke snakke om.så hvis en kan forklare mig det vil jeg være taknemlig.

men en ting er sikkert lige meget hvem der ender med mit kryds så vil jeg stå ved det også selvom pia K skulle få det.selvom stemme på pia K er tabu ikke mange tør sige det

Sidst redigeret af extra; 09-09-2011 kl. 10:04.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 11:21   #17
JegHåber
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
JegHåber er ny på vejen
Jeg er ideologisk på en måde mest rød. Men efter at have læst nationaløkonomi på universitetet, kan jeg umulig stemme på dem. De er rimelige økonomisk uansvarlige. Jeg håber blå blok vinder. Jeg synes bestemt ikke blå har ret i alt, men jeg giver ikke meget for den uærlige Helle (jeg tænker på skattesagen, hvor hun naturligvis blev frikendt af skat, men det rokker ikke ved, at hun har givet modstridende oplysninger til skat og det ministerium, der skulle afgøre, om hendes mand kunne være medejer af deres bolig – Det er bare for uintellegent og løgn). Hvis hun ikke kan styre hendes eget hus, kan hun heller ikke styre Danmark.

Jeg stemmer på Kristendemokraterne. De arbejder hen over midten, og de tænker på mennesket.
JegHåber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 14:11   #18
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af JegHåber Se meddelelser
Men efter at have læst nationaløkonomi på universitetet, kan jeg umulig stemme på dem.
Der er givet nogle stykker her på K10, der har læst på universitetet ;-) men det bliver de ikke nødvendigvis blå (i roen?) af, ligesom der givet er helt almindelige mennesker her på K10, der af ren og skær nødvendighed er bedre til det der sjove noget med økonomi i en husholdning, end selv den mest studeret landevejsrøver.

I forlængelse kan man sige, som de gamle socialdemokrater: økonomi er at vælge ...

Omvendt favner økonomi ikke alt af værdi for mennesker.


Som en anden aristokrat kunne man være tilhænger af, at vi som forvalter af vores fælles værdier skal levere dem videre til næste generation i samme eller bedre stand end da vi overtog dem fra vores forfædre.

Det gælder naturligvis i så fald også vores fælles naturværdier. Dvs. hvis mindre eller negativ økonomisk vækst er nødvendig for at bevare de nævnte vædier (uden at sænke den gennemsnitlige levestandard), så er det vel formodentlig den vej toget skal køre ?

Og på det område kan man jo sige, at blå blok indtil dato har været alt for uambitiøs.

Der skal meget mere gang i forskning, produktion af og omstilling til alternative energiformer som et alternativ til afbrænding af fossilt brændstof og brændsel.


Generelt kunne man også være irriteret over, at friheds-kortet trækkes i tide og utide, når der skal argumenteres for at dit eller dat slet ikke kan lade sig gøre.

Den måde man oftest i politik anskuer frihedsbegrebet er nemlig alt for forsimplet og nærmest en hån imod alt hvad der står for: indsigt.


BTW: Det er naturligvis vigtig, at enhver mand og kvinde fx har frihed (ha, ha) til at drikke, ryge, æde og whatever sig halvt og helt ihjel og så i en nationaløkonomisk kontekst lade samfundet betale for langvarig behandling af følgerne og evt. begravelse, når det kommer dertil :-)


Citat:
Jeg stemmer på Kristendemokraterne. De arbejder hen over midten, og de tænker på mennesket.
Jah og skal vi ind i personfnider og ansvarlighed (eller mangel herpå), så har deres mand på Borgen (som også andre i det politiske univers) kørt spritkørsel og er ryger ... bedre kunne det vel næsten ikke blive ? :-)

Well, man kunne nærmest sige: det er menneskeligt at fejle ?

Om næstekærlighed og tilgivelse (også til: Helle) er en del af det politiske program, det skal jeg ikke kunne sige ... ;-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 14:51   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...plejer at be' om tre stemmesedler:

Økonomien sidder til højre, fornuften midt i og hjertet til venstre :-)


Ej, total useriøst, undskyld til tråstarter, men ku' ikk' dy mig!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 08:21   #20
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ved hvem ikke stemmer på den gang og der pt 4 på listen over hvem der ikke får min stemme denne geng. Det parti som jeg altid har stemt får ikke min stemme denne gang. SÅ er tæt på at være over ved de blå denne gang. Jeg vil så gerne have pensionen op og af med efterlønnen. og det vil rød ikke så der for bliver det blå denne gang og der er bare for store problemer mange steder i verden pt vil ikke være et land hvor vi bliver nødt til at benytte eu som hjælp. SÅ det må blive næste gang. vi lever længere og længere og der for må pension al sat op. Når jeg taler med min lillesøster om hvornår hun kan gå fra arbejdsmarkedet så er vi over i 70 år den gang. hvis hvis hun går som 75 år så skulle hun gerne ha mange gode år til b og der går nok nogle gå fra hvor hun er på forældreorlov
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal vi stemme på for at få fair behandling i København ? Nøgne tær Politik og Samfund 13 20-11-2013 13:45
Kun de bedst stillede og de dårligst stillede skal stemme logikeren Politik og Samfund 4 24-12-2011 12:47
Pinligt - man skal vi stemme om? Ninja Politik og Samfund 26 08-06-2009 15:01
Hvem får din stemme til Valget 2007 Webmaster Politik og Samfund 7 14-11-2007 13:19
Hvem skal man stemme på? Hejdien Politik og Samfund 25 09-09-2007 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension