K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2011, 12:19   #1
Marli84
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 18
Styrke: 14
Marli84 er ny på vejen
Arv og ftp + andet

Hej I skønne mennesker!

Jeg er netop beviliget førtidspension pr. 1.april og har i dag modtaget mine sidste sygedagpenge - mærkeligt at í næste måned så er jeg pensionist og skal til at vænne mig til det Ja det lyder mærkeligt at man skal vænne síg til noget, man har håbet på skulle gå igennem?! Men nu er man helt fri og skal selv til at fylde tiden ud, det er lidt angstprovokerende, men også helt fantastisk Måske er det også fordi jeg kun er 26, så kan det være ensomt at tænke på, at jeg i mange år skal leve et andreledes liv end så mange andre

Andre der har det på samme måde? Er der nogle herinde, som måske har mod på at mødes eller skrive eller hvad ved jeg? Ideer til hvad jeg skal finde på nu, hvor jeg i princippet kan hvad jeg vil med diverse begrænsninger og hvordan jeg har det på dagen?

Og dernæst til mit egentlige spørgsmål. Jeg mistede desværre min far i en alt for ung alder i februar måned. Nu er jeg kommet til at tænke på hvad den kommende arv har af betydning for min førtidspension??? Jeg skulle ikke oplyse noget om arv eller opsparinger på de papirer de bruger for udregning af min pensionsats.

Ville da være ret ked af, at skulle leve af min arv fra min far. Den fungerer jo lidt som et plaster på såret, selvom jeg til enhver tid ville ønske min far tilbage <3

Ellers er jeg ude i, at måtte placere pengene et andet sted. Ved det betyder noget, hvis man er på kontanthjælp, men ftp er jo varig.

Håber nogle kan hitte rede i mine mange spørgsmål og hjælpe mig lidt

På forhånd tak for hjælpen

Marli84
Marli84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 12:39   #2
Gaaab
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 59
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
Gaaab er ny på vejen
Stort tillykke med FTP, hvor er det skønt for dig

- og ja nu skal du til at have n ny hverdag, men mon ikke det kommer til dig stille og rolig.
Mht arv, ved jeg ikke så meget, men vil tror at der modregnet i din pension, dog ikke krone for krone, mener 30kr for hver 100kr, men der er nogen herinde, der ved meget mere om det

Held og lykke til dig
__________________
SENGEN ER MIN OPLADER
Gaaab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 12:49   #3
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Tillykke med ftp'en.

En arv vil være formue, og den vil ikke blive modregnet i din ftp. Men evt. renteindtægter vil, hvis de er over ca. 67.000 kr.

Altså formue modregnes ikke, men det gør indtægter over et vist beløb.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 12:52   #4
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
En pension påvirkes kun af indtægter. En arv betragtes ikke som en indtægt, men som en formue. Din pension vil derfor ikke blive påvirkes af selve arven, men en eventuel renteindtægt af pengene vil blive betragtet som indtægt, og det kan naturligvis få en betydning.


http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=559

OG tillykke med din pension
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 13:07   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Marli, jeg har også lige modtaget min sidste ledighedsydelse og som dig bliver det næste gang førtidspension.. ♥

Prøv at tænk på din pension som noget der gør dig fri .. fri til at dyrke interesser .. fri til at tage enkeltfag på VUC og sige "Kommer ikke mere" når du er halvvejs uden det betyder at kommunen trækker dig i løn

Og ja du får en anderledes hverdag end dine jævnaldrende .. ihvertfald indtil du lige finder ud af hvad du skal bruge dine dage til..

Men husk at der skal være plads til at sige "I går lavede jeg ingenting, og jeg blev ikke færdig, så jeg fortsætter idag"

Det gør mig ondt at du har mistet din far.. man bliver aldrig gammel nok til at miste ens forældre... ♥♥♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 13:20   #6
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
marli84. Tillykke med din fp.
forstår virkelig godt din tankegang, sidder selv med de same tanker, men tror og håber på at hverdagen bliver lettere med tiden...
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 13:53   #7
Marli84
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 18
Styrke: 14
Marli84 er ny på vejen
Tak for svar allesammen... Vil kigge lidt nærmere på det der med renteindtægter, for havde nemlig regnet med at pengene skulle sættes, så der ku komme mere ud af dem. Hvis jeg i forvejen får den laveste sats grundet kærestens indkomst, så kan den vel ikke blive lavere selvom jeg ville få renteindtægter eller???

Men i første omgang kan jeg roligt modtage min arv, og så må jeg se hvad jeg gør af den efterfølgende og hvordan jeg bedst kan plante pengene til min egen fordel.

Jeg tror også min hverdag bliver nemmere, det er bare så nyt lige nu og havde slet ikke regnet med at blive tilkendt ftp allerede, når man læser alle de skræmmende historier, men jeg må siges at være heldig, og det havde jeg ikke lige regnet med

Dejligt at kunne spørge om stort og småt og så sidder der et helt panel klar til at svare fra sig
Marli84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 14:36   #8
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Stort tillykke med FTP, Jeg blev selv tilkendt FTP 1/4 2010 men det er stadig ikke gået op for mig, Jeg er stadig gal på det system der køre en helt ud i torvene så man er ved at miste alt.

Held og lykke med FTP :-)
VH.
rollo
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 15:43   #9
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
STORT TILLYKKE

Nyd det
nu kommer der forår og alt bliver grønt og varmt og igen stresss for dig
kus her fra
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 15:52   #10
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære rolle
rolig nu.
Hvis du har det sådan stadig som du giver udtryk for, så kan du sende hele din sag ind til ombudsmanden og dette kan måske hjælpe andre der er klemt i systemet.

Vi har jo lært at dr1 kan ikke hjælpe os
knus prøv at være glad der er forår søde
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg i et andet EU land (U.K) ? LeneHK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-04-2011 18:48
Udelukker det ene det andet? Nullemusen Alt det andet 3 11-08-2010 23:13
Alt det andet Tullee Alt det andet 3 17-03-2010 12:28
Må man bo i et andet EU land og få FTP med L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-12-2009 10:33
alt det andet bobo Lægekonsulenternes Rolle 4 30-06-2008 20:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension