K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2014, 19:50   #1
Cabelman
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2014
Lokation: 4700
Indlæg: 16
Styrke: 10
Cabelman er ny på vejen
Forlængelse af sygedagpenge ifm arbejdsskadesag.

Jeg er i forbindelse med arbejdsskadesag røget en tur forbi arbejdsskadestyrelsens quickskranke. Der blev sagen lukket tidligt med den begrundelse, at man normalt ikke fik varige men af nakke og hoved skader.
Jeg var dengang og er stadig sygemeldt grundet skaden. Har haft meget dårlige erfaringer med ankestyrelsen og ankede derfor ikke afgørelsen med det samme. Rettede efter de fire uger henvendelse til arbejdsskadestyrelsen, som med det samme genåbnede både denne sag og en ældre sag hvor gener var blevet forværret af den nye skade.

Nu er jeg så røget i den klemme, at jeg ikke kan få forlænget mine sygedagpenge fordi sagen var lukket i de fire uger.

Grundet Ankestyrelsens principafgørelse 43-13 om sygedagpenge.

http://www.co-sea.dk/files/CO-S%C3%B...2013/43-13.pdf

Har nogen her kendskab til at man kan få omstødt en afgørelse om sygedagpengestop, når det rent faktisk var en fejl at sagen blev lukket af ASK, og ASK indrømmer det, men ikke kan/vil påvirke kommunens afgørelse.

Der kan jo gå år med arbejdsskadesagen, og kan ikke få den kontanthjælpslignende ydelse grundet udbetaling af invalidepension fra PFA.

Tror ikke jeg er den eneste som er kommet i klemme grundet ASK hurtige afgørelser.

På forhånd tak for hjælpen.

Cabelman

Sidst redigeret af Cabelman; 14-08-2014 kl. 19:54.
Cabelman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2014, 21:57   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ærgelig sag...

Kære Cabelman

Jeg ville søge telefon rådgivning ved DUKH`s jurister:

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/ring-til-dukh

Undersøge om din kommune har en Borgerrådgiver og tage kontakt til denne for en samtale om problemet.

Information.
http://arbejderen.dk/arbejdsskadesty...opper-dagpenge

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-08-2014 kl. 22:01.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 12:39   #3
Cabelman
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2014
Lokation: 4700
Indlæg: 16
Styrke: 10
Cabelman er ny på vejen
Tidlig julegave :-)

Man kan heldigvis blive glædeligt overrasket.
Jeg har siden juli kun modtaget min tabt arbejdsevne forsikring, og var af kommunens ydelseskontor blevet fortalt, at jeg ikke ville få en krone derfra, da min forsikring bliver modregnet krone for krone.
I går fik jeg så den glædelige nyhed fra samme person, at da jeg er sat på jobafklaringsforløb på ubestemt tid, så får jeg alligevel ressourceforløbsydelse.
Der bliver modregnet 30 % af de første 13.000,- og 55 % af resten af forsikringen, men det er stadig meget mere end nul.
Og med tilbagevirkende kraft :-)
Cabelman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension