K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2009, 19:13   #21
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Den ene iraker hævdede jo at han havde fået førtidspension pga forhøjet blodtryk - det kunne jo godt tyde på at det er noget der er tilkendt på de gamle regler, den ville nok ikke kunne stå alene i dag!!
Hold da op!... så er der vidst en del DF'ere der skal have FP efter denne bedrager debat ...
  Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 22:35   #22
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Thumbs down FP og politisk aktivitet

ja,vi troede nok ikke vores øjne og øre,da da vi både læste og hørte om de iraker og hvad de end måtte være,bestride politiske poster,i deres hjemland og så har dansk statsborgerskab i Danmark,samt de høster FP,det kan bare ikke være rigtig i dagens danmark,at de misbruger det danske system,hvor vi andre som er dansk fødte,må kæmpe i det her danske system,som der ikke er en pind styr på, der er noget totalt galt i systemet,den ene hånd i det her system,ved ikke hvad den anden hånd laver...de personer som misbruger det danske system,de skulle fra tages retten til det danske statsborger skab,samt deres FP og så skulle de sparkes ud og hjem til deres land og der kan de sgu blive...lad os håbe, at der bliver ryddet op i de bunker af utaknemmelige personer,som misbruger det danske system,og det værste det er, DE ved,at de misbruger det.de skal ikke bilde os ind,at de ikke ved,i deres hjemland,at de høster goder i danmark,samt løn mm,i hjemlandet,for politikse aktiviteter...hvad med om regeringen snart tog fat på lovgivningen her i landet,end bare,at varme de politiske sæder,i folketinget...priser eller ej fra FOGH,giver dem for pokker ikke lov til at snyde og bedrage,eller være i interesse for den danske regering.,at de bestrider politiske poster,i hjemlandet...

KORS HVOR HAR PIA KJÆRSGAARD HAR RET...

Sidst redigeret af anetta; 10-08-2009 kl. 22:37.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 23:40   #23
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Det vi har set indtil videre er kun toppen af isbjerget. Regeringen har fundet ud af at ud af 25.000 herboende irakere har de 12.000 dobbelt statsborgerskab. Det vil sige både Statsborgerskab i Danmark og Irak, og derfor vil de nu tjekke hele flokken for socialt bedrageri. Da krigen i Libanon brød ud sidste år, måtte den danske stat evakuerer 5.000 libanesere med dansk statsborgerskab hvoraf mange af dem var på Overførselsindkomst og derfor skulle stå til rådighed for det danske arbejdsmarked. Der er heller ingen tvivl om at kommunerne kaster førtidspensioner efter indvandrerne. Sidste år gik 40% af pensionstilkendelser i Århus kommune til indvandrerkvinder og er de mere syge end os andre?PAW
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 23:52   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
og er de mere syge end os andre?
Man kan også få pension af sociale årsager... hvis man ikke kan blive selvforsørgende.

Man må også gerne have indtægt ved siden af en førtidspension, og før 2003 var der forskellige typer førtidspension afhængig af rest-arbejdsevne.

Problemet er primært, om de betaler Skat af den indtægt, der er, og om pensionen tilsvarende bliver sat ned.

Men klart... kan man arbejde fuld tid, så skal man ikke have pension... det står også i loven.

Og der står også i loven, at man har pligt til at orientere kommunen om forhold, der kan have indflydelse på den overførselsindkomst, man modtager.

Men jeg kan da godt grue for, hvis samtlige skal kontrolleres yderligere, for der er sandelig rigelig kontrol i forvejen på jobcentret, kræmmermarkeder, festivaler, razziaer osv....

Meget trist, at så meget kontrol skal ramme meget syge, som hutler sig igennem systemet.

Mit indtryk har været og er fortsat, at selv meget syge med glæde vil bidrage med den arbejdsevne, der nu er tilbage... og statistikker viser da også, at danskere har en "stor arbejdsglæde".

Men systemet med al den kontrol og høje fejlprocent smadrer den sidste rest af overskud i processen.

Mange timers arbejdsevne går tabt pga. systemets indretning og lovgivning.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 06:43   #25
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af paw thomsen Se meddelelser
Det vi har set indtil videre er kun toppen af isbjerget. Regeringen har fundet ud af at ud af 25.000 herboende irakere har de 12.000 dobbelt statsborgerskab. Det vil sige både Statsborgerskab i Danmark og Irak, og derfor vil de nu tjekke hele flokken for socialt bedrageri. Da krigen i Libanon brød ud sidste år, måtte den danske stat evakuerer 5.000 libanesere med dansk statsborgerskab hvoraf mange af dem var på Overførselsindkomst og derfor skulle stå til rådighed for det danske arbejdsmarked. Der er heller ingen tvivl om at kommunerne kaster førtidspensioner efter indvandrerne. Sidste år gik 40% af pensionstilkendelser i Århus kommune til indvandrerkvinder og er de mere syge end os andre?PAW
Det er jo svært for os andre at vide, om de er mere syge end os andre, men jeg vil da sige, at risikoen er der, for de har sikkert oplevet ting i deres liv, som giver dem en større risiko for at blive syge. Man har da efterhånden set nogle ret skræmmende tv-udsendelser om indvandrere, der har fået psykiske sygdomme af alt det, de har været igennem.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 09:59   #26
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Problemet er primært, om de betaler Skat af den indtægt, der er, og om pensionen tilsvarende bliver sat ned.

Men klart... kan man arbejde fuld tid, så skal man ikke have pension... det står også i loven.
Enig .

Angående politisk aktivitet...så er det ikke forbudt førtidspensionister at være politisk aktive....heldigvis da for det...

En anden skrev :

Citat:
de personer som misbruger det danske system,de skulle fra tages retten til det danske statsborger skab,samt deres FP og så skulle de sparkes ud og hjem til deres land og der kan de sgu blive


Jeg tager afstand til denne udtalelse som kommer "fra noget" som jeg ikke bryder mig om...denne historie drejer sig om 4 personer og ikke alle andre.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 11:00   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kender personligt til 2 irakiske familier der begår socialtbedrageri, men jeg synes bare ikke det er min opgave at 'knalde dem'......

I den ene familie, drejer det sig om at Faren bor fysisk på adressen, men har adresse et andet sted, så konen kan få mere i kontanthjælp, boligsikring og børnebidrag mm. De har to børn. Han er også på kontanthjælp.

I den anden familie søger Faren førtidspension (han lades som om han er psykisk syg), men arbejder MERE end fuldtid på et bilværksted samtidig med han får kontanthjælp. De bor så begge to på adressen og har 4 børn. Konen arbejder ikke.

Så det er åbenbart meget 'normalt' i de kredse.....

Hvis sidstnævnte Far får tilkendt førtidspensionen, så bliver jeg altså harm!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 13:08   #28
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kender personligt til 2 irakiske familier der begår socialtbedrageri, men jeg synes bare ikke det er min opgave at 'knalde dem'......

I den ene familie, drejer det sig om at Faren bor fysisk på adressen, men har adresse et andet sted, så konen kan få mere i kontanthjælp, boligsikring og børnebidrag mm. De har to børn. Han er også på kontanthjælp.

I den anden familie søger Faren førtidspension (han lades som om han er psykisk syg), men arbejder MERE end fuldtid på et bilværksted samtidig med han får kontanthjælp. De bor så begge to på adressen og har 4 børn. Konen arbejder ikke.

Så det er åbenbart meget 'normalt' i de kredse.....

Hvis sidstnævnte Far får tilkendt førtidspensionen, så bliver jeg altså harm!

Men hvis alle er som dig og ingen siger noget, hvordan i alverden skal sagsbehandlerne så kunne regne det ud? Hvis man har kendskab til socialt bedrageri, bør man virkelig melde det, for det dræner kassen og gør det bare vanskeligere for dem, der har brug for det, at få. Jeg kan forstå, at man holder igen, hvis man er i tvivl, men hvis man ved det med sikkerhed, så synes jeg ikke, man kan være andet bekendt overfor de svage i samfundet - og såmænd også for de stærke, der jo har svedt for de penge, de nasser sig til.


Og for at vende tilbage til udsagnene (ikke dine, Helene, jeg vil bare nøjes med en post , om at vi nu mere eller mindre kunne forvente at højrefløjen ville benytte det som en lejlighed til at være racistiske, så vil jeg lige gøre opmærksom på, at Ole Sohn fra SF i dag har været ude at kræve, at Regeringen nu undersøger alle irakere i Danmark på overførselsindkomster for at se, om de snyder - tal om at skære alle over een kam...
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 13:45   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det 'sjove' er, at de ved det også i daginstitutionen, men de siger heller ikke noget - men de har talt meget om det!

Jeg kendte en gang én der anmeldte socialtbedrageri, og blev nærmest nedgjort på kommunen og fik stikpiller som ''jaja, og DU sladre'' og ''er du en eks-kæreste'' (hvilket hun ikke var)....men de lagde ligesom op til, at anmeldere kom pga hævn, jalousi mm.
Og hun fortrød bitterligt sin anmeldelse pga deres reaktioner.
- og de gjorde da heller ikke noget ved sagen, bedrageriet fortsatte.

Så måske er der ligefrem kommuner der ikke VIL/GIDER se på de der anmeldelser, og blot trækker på skuldrene.....

Jeg vil ærligt indrømme, at jeg er en kylling, for jeg tør simpelthen ikke anmelde nogen. Og da slet ikke når der er børn involveret. Jeg ser jo børnene trives og er glade, og tænker lidt, måske skyldes det deres forældres bedrageri...og at deres lykke muligvis ville ende brat, hvis det blev opdgaet.

Jeg ved det ikke, men mit hjerte kan simpelthen ikke rumme at være medvirkende til andres undergang på så direkte en måde.

Og jeg synes heller ikke det er fair hvis man anmelder anonymt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 13:59   #30
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Vi har tidligere haft emnet oppe her på siden.

Ofte aner man ikke en hujende fis om, hvilke bevillinger kommunen har givet andre mennesker.

Så det ville da være pinligt at anmelde en, som faktisk har kommunens tilladelse til at være beskæftiget.

Og en kontanthjælpsmodtager kan jo være aktiveret, arbejdsprøvet eller være i virksomhedsaktivering, som andre INTET aner om.

Tænk at anmelde en, der er i arbejdsprøvning på et bilværksted.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efter sukker og fedt afgifts ophør, er priser steget helt vildt. Indiansummer Politik og Samfund 30 18-12-2012 02:29
Hvorfor dælen afskaffe fedt skatten? Enteneller Politik og Samfund 27 28-06-2012 05:45
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
leg politiker for en dag... buster Politik og Samfund 2 07-10-2009 15:33
En politiker Stella Politik og Samfund 8 16-09-2007 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension