K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2012, 08:39   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Efter sukker og fedt afgifts ophør, er priser steget helt vildt.

Fra dag til dag, uge til uge stiger priserne helt vildt, efter at denne afgift er blevet skrottet.

Nogen steder er der lagt både 5. 6 og syv kroner på prisen. Så ikke nok med at forretninger satte prisen op da det blev vedtaget, nu sætter de f... også priserne op når den er blevet skrottet.

Og det gælder alle såkaldte billige steder også, Netto er slem, Aldi følger trop, men Super Best og brugsen er også med på den leg.

Hvornår får vi forbrugere nok? Alt imens at vores indtægter ikke stiger. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 09:57   #2
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Ja jeg lod os mærke til det første gang for et pr uger siden at de ting jeg plejer at købe var steget med 3-4kr, synes det er frækt for mange ting er dyrt nok i forvejen, men ja det bliver ik sjovt at være en fattig dansker som i forvejen kæmper for at få det hele til at hænge sammen,når tingene stiger med sådan en hast og lønningen ik følger med stigningen,der er mange ting der må siges farvel til
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 10:18   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Omvendt synes jeg der er kommet ret fin konkurrence mellem supermarkederne, hvilket giver mig stor mulighed for at handle mine dagligvarer ind ret billigt.

Her til morgen købte jeg fx økologisk smør til kun 14 kr, og økologiske æg (6 stk til kun 19 kr) og fik 5 sesamboller for 12 kr. Jeg slap sågar af sted med 1 kg hakket oksekød for under en 50'er med lav fedtprocent, friskhakket, og lækkert som tatar....

Så selv om varerne stiger og stiger, så lykkes det mig altså at undgå stigningerne og handle ind relativt billigt - i går købte jeg en stor pose æbleskiver med 20 stk i Kvickly for 12 kr (normalt bager jeg dem selv), men er netop udgået.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 13:46   #4
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Fra dag til dag, uge til uge stiger priserne helt vildt, efter at denne afgift er blevet skrottet.

Nogen steder er der lagt både 5. 6 og syv kroner på prisen. Så ikke nok med at forretninger satte prisen op da det blev vedtaget, nu sætter de f... også priserne op når den er blevet skrottet.

Og det gælder alle såkaldte billige steder også, Netto er slem, Aldi følger trop, men Super Best og brugsen er også med på den leg.

Hvornår får vi forbrugere nok? Alt imens at vores indtægter ikke stiger. Indiansummer
Hvis mange flere forbrugere tager på indkøbstur i Tyskland eller Sverige så finder danske butikker ud af at priserne skal sættes ned.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 21:18   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ville nu godt have haft muligheden for sådan en shoppe tur til Tyskland, synes det ser så hyggeligt ud når folk pakker deres biler osv........

Synes bare det er latterligt at de fortsætter prisstigningerne, når afgifterne er taget af bordet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 21:59   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg ville nu godt have haft muligheden for sådan en shoppe tur til Tyskland, synes det ser så hyggeligt ud når folk pakker deres biler osv........
Nah, det er nu først hyggeligt, når man er kommet hjem igen, og det hele ligger og varmer i skabe og køleskab Men ønsker dig sådan en tur - husk bare at tage en madras med, så du falder blødt, når du ser (nogle af) priserne Er det ikke muligt at komme med en bustur, dérfra hvor du bor...? Eller gøre som jeg, og slå dig sammen med et par andre ftp'ere om en bil...?

Mht. afgifterne, bliver de ikke først afskaffet fra nytår...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 23:31   #7
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Så vil Birkes-musen altså godt lige komme med lidt nyt information vedr. de afgifter der

Nr.1 fedt-afgiften skulle blive afskaffet fra januar....men
Nr.2 det med at sukkerafgiften bliver afskaffet er sådan lidt et bluff.nr

Dvs det var planlagt at sukkerafgifterne skulle til at ligges på en ny række produkter bla marmelade, ketchup osv. Nu har man aflyst at involvere flere varer-grupper i sukkerbeskatningen men til gengæld beholder de varer der allerede har sukkerafgifter på deres afgift. Det er f.eks slik og chokolade der beholder afgiften på men der ventes en yderligere stigning på netop disse varer fra 1. januar så slik, chokolade, sodavand osv bliver endnu dyrere end det har været indtil nu.
Tak for kaffe siger jeg bare
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 13:28   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, det med Tysklandsturen må blive i et andet liv, duer ikke rigtig til sådan noget med biler på længere ture osv - men det lyder og ser hyggeligt ud.
Men hvem ved, en dag springer jeg måske ud i det....

Nej, de der mystiske afgifter, kan jeg slet ikke holde rede i........ved bare at flødeskumskagerne i bageren steg fra 12 kr til 18 kr. Så spændende at se hvad de så koster efter nytår
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 14:17   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
helene sådan en tysklands hyggetur ville du sagtens overleve og nyde godt af længe efter.

Sikke masser af snolder du kunne få købt.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 15:00   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg handler for det meste i tyskland....og har vi tid,ka vi lave en hel hyggedag ud af det og spadsere i flensburg gågade,..den er ret hyggeligt..

og få handlet de fleste dagligvare og spare en masse penge ,for man kan spare mange penge..
efter jul åbner fakta 2 butikker på - den anden side...jeg er da spændt på hvad vare de vil få og hvad priserne er...de har sagt de vil sælge både tyske og danske

så helene du går faktisk glip af en god shoppingoplevelse....
er man heldig kan man finde 4 kg matadormix til 1oo kr...det er da billig guf..

men jo mere de lader tingene stige i dk jo flere sønderjyder,fynborer og andre køre ned og shopper...


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den er da stadig helt vildt aktuelt. Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 18-11-2012 01:49
Sukker og fedtafgift bliver nu fjernet Ninja Politik og Samfund 1 10-11-2012 11:54
sygdagpenge ophør efter 2x forlængelse på den forkerte § mama63 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 28-03-2011 10:10
Forsker om senior-førtidspension: Løkke undervurderer tallene helt vildt Webmaster K10 Nyheder 0 26-01-2011 00:00
pensionist-og fedt job som top politiker . Stella Politik og Samfund 41 12-08-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension