K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2012, 13:53   #1
froggyboogie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2012
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
froggyboogie er ny på vejen
syg/på kontanthjælp /næste år tager skat mit fradrag

hej alle herinde .
jeg er desværre kommet i en lidt uheldig situation .jeg har nogle problemer med min nakke og er desværre syg . er på kontanthjælp og har været det i 8 år grundet 2 forskellige uheldige sygdomsforløb ,jeg har pt problemer med min nakke og noget blodtilførsel til hjernen som ikke gør mig istand til at arbejde pt .håber på bedring i december måned så jeg kan blive klar til evt uddannelse år 2013 , men så skal tingene jo flaske sig som jeg håber (-:
jeg har noget rest-skat som skat for første gang i mine 8 år på kontanthjælp nu vil gå ind og tage af . det vil sige at hele mit fradrag vil blive 0 på kontanthjælp og min udbetaling efter skat vil lyde på 5.500 kr ca . kan det virkelig være rigtigt at velfærds-systemet er forsvundet ?? jeg kan dårligt overleve når min husleje er betalt )-: udover det tager de 400 kr til en parkeringsbøde en ven var så flink at lave til mig nogle år tilbage .det vil sige at jeg risikere at få 5000 kr udbetalt 1 jan og har altså lige en husleje på ca 4000 kr )-: woooww er det her Danmark .ved godt at man skal stå inde for sine handlinger mht at jeg skylder skat osv men det her er jo at klippe håret af en skaldet !!

håber der er nogler der evt er i samme situation eller kan komme med nogle svar da jeg slet ikke kender reglerne .reglerne er åbentbart lavet om mht skat omkring hvad de må og ikke må . de tager faktisk næsten halvdelen af min kontanthjælp !!! godt jeg hverken har dyr eller børn jeg skal forsørge så havde det da været helt skidt

mvh kenneth og på forhånd tak

ps.jeg skal ud af systemet og det kan kun gå for langsomt
froggyboogie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 14:07   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja havde man muligheden for det....så tror jeg alle ville komme ud af dette system...

Med hensyn til skat....har du ikke mulighed for at få et møde med dem...bed om at få et...

Jeg kender flere som har stået i samme situation...hvor de har fået lavet en aftale med dem så tingene kunne blive delt op så de havde flere penge til sig selv...så de både kunne betale deres regninger og kunne leve samtidig...

Så måske du kunne lave et budget og tage det med til et møde hos skat...så du kan forklare hvordan tingene hænger sammen...

Det er ihvertfald kunne lade sig gøre for flere som jeg kender...

Men de er blevet strenge....da der er så mange der skylder penge....og det virker nogle gange som om at de kun går efter de "små fisk" der skylder...

Ham der lige har været talt om i tv der skylder over 100 millioner....ja han kan bare undlade at tage til danmark og så kan de åbenbart ikke gøre noget...

Jeg håber for dig at du kan få lavet en aftale med dem så du både kan betale dine regninger og leve samtidig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 14:20   #3
froggyboogie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2012
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
froggyboogie er ny på vejen
du har fat i den lange ende både mht de store fisk som iøvrigt kender alle smuthuller og vil blive ved med at leve på første-klasse . ikke fordi jeg selv vil leve på førsteklasse jeg vil bare kunne betale min husleje og have nok penge til mad (-:
jeg skal helt sikkert have lavet en aftale med dem har heldigvis en svoger der gerne vil hjælpe mig med det (-: lyder som om der er håb forenden af tunellen ha ha (-:
og tak for dit svar det hjalp da lige en hel del på humøret når man står i **** til halsen ,men hvad man ikke dør af gør en stærkere (-:

god dag

mvh kenneth
froggyboogie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 14:44   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske beløbet...men når man laver aftaler med skat....så skal man have et bestemt beløb at leve for....så de kan ikke bare trække fuldstændige urimelige beløb fra en...

Man kan sikkert finde det beløb man skal have tilbage på skat´s hjemmeside....

Det kunne også være at der er andre her på K10 som ved beløbets størrelse...og som lige gider skrive det her...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 15:01   #5
froggyboogie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2012
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
froggyboogie er ny på vejen
jeg ringer sku nu og får et møde i stand hvis det er muligt (-:
og tak for venligheden (-:
skriver lige hvordan det gik på et senere tidspunkt (-:
froggyboogie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 15:15   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Prøv lige at se her http://www.budgethuset.dk/loenindeholdelse/

Der skriver de at man skal have kr. 5.650,- til sig selv pr måned

Men læs selv mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 15:39   #7
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Eller her...direkte fra SKAT selv:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1616641
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 00:46   #8
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
de har noget som hedder at de ikke må trække hvis din leve-velfærd er truet... og ham du taler om web skylder 191 mill
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 11:44   #9
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
Husk lige mht skat - at hvis du skylder tilbage betalings pligtig hjælp, så skal du lige sige til dem, at du ikke skal betale dem - da de er forældet.
De søger gerne at lave betalingsaftaler uden at oplyse dette.

Skat er der ikke andet at gøre ved, lav et budget og tag en snak
Skat plejer ikke at være lige så svinske som kommunerne.
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 11:57   #10
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oraklet Se meddelelser
Husk lige mht skat - at hvis du skylder tilbage betalings pligtig hjælp, så skal du lige sige til dem, at du ikke skal betale dem - da de er forældet.
De søger gerne at lave betalingsaftaler uden at oplyse dette.

Skat er der ikke andet at gøre ved, lav et budget og tag en snak
Skat plejer ikke at være lige så svinske som kommunerne.
hvornår er noget forældet ???
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp/penge tilbage i skat nielsen34 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 11-03-2013 14:21
Skat af kontanthjælp? p0int Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 01-02-2013 20:55
skat fradrag handy Alt det andet 10 14-11-2012 16:00
overskydende skat modregnes i kontanthjælp? sane Alt det andet 12 10-03-2011 15:16
Kontanthjælp/skat Ellon Alt det andet 5 17-09-2009 07:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension