K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2012, 18:27   #1
cykelmyggen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Lokation: lyngby
Alder: 55
Indlæg: 4
Styrke: 0
cykelmyggen er ny på vejen
Question hvad gør jeg??

Kort fortalt er jeg nu blevet opereret 5 gange i lænden pga diskosprolaps og slid.. de første 4 gange i 2005-06, og senest i maj sidste år, hvor jeg fik lavet en stivgørende... Det hjalp desværre ikke, og jeg har det sidste år levet med stærke smerter dagligt.. ( tager oxycontin-panodil 665 mg-lyrica, og oxynorm. ) Jeg har været igennem genoptræning, bassintræning og har forsøgt at cykle/gå ture... men intet har optimal effekt.

Nu har jeg så ( måske ) besluttet, at jeg gerne vil afklares i forhold til pension ( eller evt flex ), men har ikke det store begreb om hvordan jeg undgår at spænde ben for mig selv??
Jeg havde egentlig tænkt mig at søge på paragraf 17, men er nu blevet tilbudt en ny operation... De vil prøve at fjerne skruerne i min ryg... De lover ikke bedring, så det er en chance jeg må tage, men ved ikke hvad jeg skal gøre nu i forhold til afklaring... De kan jo ikke sende mig i arb prøvning, hvis jeg skal opereres, og hvordan med forlængelse af sygedagpenge? De stopper til maj...

Øv, er der nogen som kan give mig et råd??
cykelmyggen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 19:02   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis alle dine behandlingsmuligheder ikke er udtømt, så får du hverken pension eller fleks
fleks der skal en arbejdsprøvning forlægge, ellers kan kommunen jo ikke vurdere hvor mange du kan klare.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 20:07   #3
cykelmyggen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Lokation: lyngby
Alder: 55
Indlæg: 4
Styrke: 0
cykelmyggen er ny på vejen
Som jeg ser det er mine behandlingsmuligheder for så vidt udtømte, idet denne operation i bedste fald " kun" vil formindske mine smerter en smule..

Det min tvivl egentlig går på er om jeg skal tage imod tilbuddet om operationen, og så håbe på at det hjælper lidt, eller om jeg skal søge pension på det foreliggende grundlag...
cykelmyggen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 20:18   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hej cykelmyggen.

Hvad siger lægen om risikoen ved ny operation? Jeg er selv blevet stvgjort (S1/L5) og fik for et par år siden tilbudt at de tog materialet ud, MEN fik samtidig at vide, at der kun var meget lille chance for bedring af smerter og at risikoen for forvirring var relativt stor, så lægen anbefalde, at jeg IKKE fik ny operation.
Jeg synes, det er vigtigt, at du får nøje opstillet risiko i forhold til chance for bedring - spørg evt. Lægen, hvad han ville gøre, hvis det var hans kone...
Når du fortsat spiser oxytocin dagligt, lyder det til, at du har mange smerter.
Er du blevet scannet igen, så de kan se, hvordan implantat sidder?
Hmm... Jeg synes, det er svært at råde andre til, om en operation er vejen frem eller ej, men for mig har operation kun forværret alting...
Hvad siger lægen om din chance for at komme til at arbejde på ordinære vilkår?

Jeg kom efter min operation (der medførte nerveskader i ben og kroniske smerter) aldrig til at kunne arbejde på normale vilkår, og fik efter 2 års sygemelding tilkendt fleksjob i 10 timer pr uge, hvilket jeg så desværre heller ikke kan holde til længere.

Jeg håber det bedste for dig, og at du air en læge, der kan rådgive dig
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 20:42   #5
cykelmyggen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Lokation: lyngby
Alder: 55
Indlæg: 4
Styrke: 0
cykelmyggen er ny på vejen
Hej Frup... Det ville så være mit næste spørgsmål... om der var nogen derude i samme ell lignende situation, som kunne give et råd
Min læge siger at jeg aldrig kommer til at arbejde på ordinære vilkår, i bedste fald flex med skånehensyn, men det er meget usikkert, og jeg tænker jo også; hvor finder man sådan et job, når man er ufaglært??

Jeg har snakket lidt frem og tilbage med kirurgen, som også opererede mig sidst, men skal nok have en uddybende snak med ham..
Jeg er virkelig i syv sind, for når man har rigtig mange smerter hver eneste dag, og ikke kan noget som helst, så vil man næsten gøre hvad som helst, bare for at få det en smule bedre... men det kender du vel selv..;(
cykelmyggen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 22:13   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej cykelmyggen,

Indtil videre kommer det vel an på hvilken ydelse du er på og afklaring i forhold hertil!? Det er det kommunen går efter.

Jeg kender ikke så meget til detaljerne i din behandling, men vil ty til at du såvidt mulig skal afklares under sygedagpenge, såfremt du er herpå? Og i såfald hvor langt er du nået i din afklaring af sdp. og hvornår udløber varighedsbegrænsningen for dine sdp.? Mon ikke det er det vi også skal hjælpe dig med at forsvare?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 22:40   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se meddelelser
Hej Frup... Det ville så være mit næste spørgsmål... om der var nogen derude i samme ell lignende situation, som kunne give et råd
Min læge siger at jeg aldrig kommer til at arbejde på ordinære vilkår, i bedste fald flex med skånehensyn, men det er meget usikkert, og jeg tænker jo også; hvor finder man sådan et job, når man er ufaglært??

Jeg har snakket lidt frem og tilbage med kirurgen, som også opererede mig sidst, men skal nok have en uddybende snak med ham..
Jeg er virkelig i syv sind, for når man har rigtig mange smerter hver eneste dag, og ikke kan noget som helst, så vil man næsten gøre hvad som helst, bare for at få det en smule bedre... men det kender du vel selv..;(
Jeg kender udemærket til følelsen af at ville gøre næsten, hvad som helst, bare for at få det lidt bedre, men omvendt har jeg ikke fortrudt, at jeg sagde nej til sidste operation, når man tager i betragtning, hvad første operation medførte af nye skader .
Jeg ved godt det ikke er nemt at finde et fleksjob, der lever op til de skånehensyn, man har med en sådan ryg - selv var jeg så heldig, at jeg var i job inden min operation, at jeg beholdt det job under hele min sygemelding, og at jeg fik lov til at blive ansat i fleksjob i min egen stilling. Bare det at mine kollegaer havde kendt mig før jeg blev så syg, har været en kæmpe hjælp.

Jeg tænker, at du skal tale med din sagsbehandler og så ender det vel med, at du skal vel arbejdsprøves, så de dels kan få et fingerpeg om, hvor meget du kan holde til og dels indenfor hvilket område, hvis der altså bliver tale om fleksjob. Uden arbejdsprøvning kommer du næppe nogen vejne med hverken fleksjob eller fp
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 22:45   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg vil blot bibringe at jeg i 2008 startede afklaring mod fleksjob, blev indstillet til ftp i 2011, fik afslag og kæmper pt. efter afklaring om indstilling til ftp.

Mine lidelser er så udelukkende psykiske, men med hensyn til valg af vej i dette system, der er det meget svært.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 22:47   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Cykelmyggen.

Det er vigtigt du bliver her på DIN tråd fremover, så er det lettere for os.

Tag det roligt, alle mørke rør har en lys udgang.

Er du gift?

Har du kørekort og bil?

Ung ældre?

Sygedagpengestop:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Andre ryg historier, med mange og vigtige informationer:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Uanset din alder og en evt ny reform, ser det realistisk ikke ud til du har mulighed for at vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Men som andre har nævnt er det offentlige kun interesseret i en ting.

Arbejdsevnen, som kan vurderes ud fra Arbejdsevnemetoden som du skal have kendskab til:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Du vender bare tilbage når de næste spørgsmål dukker op.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 22:51   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Cykelmyggen.

Det er vigtigt du bliver her på DIN tråd fremover, så er det lettere for os.

Tag det roligt, alle mørke rør har en lys udgang.

Er du gift?

Har du kørekort og bil?

Ung ældre?

Sygedagpengestop:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Andre ryg historier, med mange og vigtige informationer:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Uanset din alder og en evt ny reform, ser det realistisk ikke ud til du har mulighed for at vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Men som andre har nævnt er det offentlige kun interesseret i en ting.

Arbejdsevnen, som kan vurderes ud fra Arbejdsevnemetoden som du skal have kendskab til:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Du vender bare tilbage når de næste spørgsmål dukker op.

Hilsen Peter
Super godt Peter.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension