K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2015, 21:05   #21
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når du er i arbejdsprøvning skal du aftale det med lederen på praktikstedet, hvis du går hjem før tiden. Det er bedst i forhold til arbejdsprøvningen, at det er lederen der sender dig hjem fordi du ikke kan yde mere den dag.

Er madrassen der mhp at DU kan lægge dig? For så er du vel informeret om at bruge den hvis du har behov for at hvile ryggen i løbet af dagen.

Det er vigtigt du holder dig til de aftaler, der er lavet omkring hviletid i løbet af arbejdsdagen og at du tager de pauser, du har brug for. Og kommunikerer dine behov til lederen.

Gå ikke bare hjem på eget initiativ uden du har aftalt det med arbejdsgiveren/lederen. Hvis du gør det uden I har talt om hvorfor det nu er for meget kan lederen ikke tilrettelægge arbejdet, den næste gang du kommer, på en måde der måske kan hjælpe dig være der længere tid. Så kommunikation, kommunikation er vejen frem.

Og skriv dagbog under forløbet. Beskriv din dag, både før, under og efter arbejdet. Og send med jævne mellemrum din konsulent en kopi.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2015, 21:47   #22
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for svar .

Madrassen er til dem der har behov, kan lægge sig, ved ikke hvad de gør hvis der er kø.

Jeg er ikke meget for at ligge et sted andre har ligget, er lidt hys med baciller, og hvordan dælen skal jeg komme op fra gulvet igen når jeg har ondt.

Min SB. sagde det faktisk var ulovligt pga. brandveje ikke var ok, men er ikke et kort jeg vil trække med mindre det bliver nødvendigt.

Altså vil ikke påpege det med mindre de mener jeg skal lægge mig.

Sidst redigeret af Tristan .; 17-12-2015 kl. 22:34.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2015, 22:34   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Koordinerende sagsbehandler & Rehabilteringsteam

Rehabiliteringsteamets sammensætning
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338&page=2

Koordinerende sagsbehandler fra kommunen
http://www.cabiweb.dk/konsulentydels...sagsbehandler/

Klinisk Funktion = læge, speciallæge fra Regionen
http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...vurdering.aspx

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-12-2015, 22:37   #24
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nej det kan da nok være svært at komme op fra gulvet. Det må du sige du ikke kan hvis de foreslår du lægger dig.

Forstår godt det med hygiejnen kan være et problem.

Sidst redigeret af Akvamarin; 17-12-2015 kl. 22:40.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2016, 18:24   #25
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Er jeg den eneste som får vattede udtalelser fra kirurger og specialæge ?.

Såsom: Det kan være svært at forestille sig X i arbejde på fuld tid.

Og det er overvejende sandsynligt at operation ikke vil hjælpe.

Svært at forestille sig X i sit gamle arbejde.

Tænker, hvis kommunen skal bruge ord som stationær, varigt og uden udviklingsmuligheder såe.....

Nu står der jo meget i sådanne journaler og speciallægeerklæring så er da ikke i tvivl om min læge læser det mellem linjerne, men troede de var mere konkrete.

Nu har jeg efterhånden læst mange tråde, og der bliver folk altid opfordret til at få opfyldt skånebehov ved arbejdsprøvning, det er ikke de råd der bliver givet mig ?

Sidst redigeret af Tristan .; 01-01-2016 kl. 18:30.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2016, 19:58   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der findes desværre kun een................

Kære Tristan.

.... som kan banke i bordet over for læger, speciallæger når de væver rundt i vattede vendinger i Statuserklæringer og Speciallægeerklæringer.

Det er dig, som i en forvejen meget presset situation også skal finde kræfter til at forklare højtuddannede læger konsekvensen af deres ordvalg....

.... det er dig selv og ingen andre.

Læs denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=30893

Held & lykke med din sag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 21:46   #27
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for svar Peter.

Er godt nok i tvivl om hvilket bord jeg skal banke i, får jo først journaler uger efter jeg har været hos dem. Måske jeg skulle se om jeg kunne sende link til dem herfra.

Er der virkelig ikke andre der får så tvetydige journaler ?

Der bliver skrevet herinde om at vi må aldeles ikke diktere læger.

Men har jeg altså en plan om hos egen læge, kan jo forsvare de ord han skal skrive. Min tilstand vil kun blive værre, sært de kun siger det på Middelfart rygcenter og hos neurolog i Sønderborg uden det bliver konkret skrevet.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2016, 19:46   #28
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej du er bedstemt ikke den eneste der får sådanne udtagelser.

min mand var til special læge i holsterbro, han sagde til min mand, at man kunne skære i hans skulder men det ville ikke gøre det bedre på udtagelsen står der man kan opererer med mulighed for bedering.

en anden special læge, sagde til min mand, du bliver aldrig beder, og din arbejdsevne er lig nul, på udtagelsen står der, ved arbejde skal der tages mange skånehensyn, så det ikke bliver være.

En læge sagde til ham, du kommer aldrig arbejde igen og det bliver værre, til kommunen skrev han, " han gider ikke og kender jo systemet fra sin kone", så det ved akt indsigt, han havde lavet en fejl dianose på vores datter, som klaget over ham, det kostet hendes far
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2016, 20:41   #29
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Puha jjson, anede mig nok efter jeg fik 2 journaler i træk, som både er mangelfulde og tvetydige.

Det er skisme godt nok svært at komme op imod.

Fik fat i min jurist ved fagforening i dag, der er ikke meget at gøre ved det.

Fra nu optager jeg alt på min mob. velvidende det måske ikke er lovligt.

Pt. er min sb. hys over der står i den sidste speciallægeerklæring at jeg har forsøgt opstart af tidl. arbejde. En simpel misforståelse, for har jeg ikke.

Suuk .....
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2016, 07:53   #30
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de hakker på alt hvad de kan finde, min mand sagde på et tidspunkt, at han ikke engang kunne save træ mere, i hans papir stod der pludselig at han kunne save lidt træ.

man skal godt nok passe på
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension