K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2013, 11:56   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Kære Nøgne tær!

Du behøver ikke være så konsekvent i dine udtalelser, som om "Jeg alene vide."
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Fuldstændig enig !
Ok, så går viefter manden frem for bolden.

Du tilslutter dig en påstand...
Jeg undrer mig over hvorfor du ikke bruger lidt kræfter på at indsætte et link der modsiger min påstand.
Hvilke regioner har psykologer i deres psykiatriske skadestuer, det kunne være særdeles nyttige oplysninger for rigtig mange.

Jeg kan oplyse at "Region Hovedstaden" ikke har, så er der 4 igen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 13:07   #12
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tak for svar

Tak for svar allesammen

Og undskyld at jeg ikke har svaret noget før, når psyken driller kan det være lidt svært at finde energien til noget som helst.

Jeg har som sagt talt med min egen læge og hun sagde at jeg skulle have hjælp hurtigst muligt, men hun anbefalede at jeg ventede, fordi jeg på daværende tidspunkt stod til at skulle ind til rehabiliteringsteamet og hun sagde at det skulle helst ikke blandes sammen, for de kunne finde på at bruge det imod mig.
Rehabiliteringsteamet er så ikke et problem nu, så efter jeres hjælp vil jeg ringe op til min læge og bede hende henvise mig så jeg kan få hjælp, for det bliver faktisk kun værre med tiden og det er hamrende ubehageligt.

Jeg tænkte bare om det slet ikke har en konsekvens for kommunen at de presser folk så meget at det ender med svære psykiske problemer?

God weekend
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 13:29   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis du via rehabiliteringstemet bliver bevilliget ressourceforløb, er det særdeles vigtigt at du gør opmærksom på det med psykologen... det kan nemlig godt være psykologhjælp som en del af sådan et forløb, men det er en individuel vurdering.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 13:48   #14
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvis du via rehabiliteringstemet bliver bevilliget ressourceforløb
Lige nu er rehabiliteringsteamet en by i Rusland, de (kommunen) ville slet ikke høre tale om at jeg skulle derind, trods en arbejdsprøvning der viste at jeg "kun" kunne arbejde 12 timer i ugen, vil de med alt vold og magt hive mig igennem endnu en praktik for at få mig op over de magiske 20 timer, trods det er fysisk umuligt for mig.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 11:45   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kommunen tildeler ikke betalt psykologhjælp særligt let...
Din økonomi skal være virkeligt stram for at du kan få det som enkeltydelse.. husk at de kun anerkender husleje, varme, el og licens som faste udgifter, så har du et internetabonnement vil de sige at det beløb kan du bruge til en afdragsordning hos psykologen.

Tænker at det bedste bud for dig vil være at tale med jobcentret og påpege at manglende psykologhjælp pt er en arbejdshindring, og at hvis du skal arbejdsprøves med henblik på at øge timerne, vil psykologhjælp være det der kan give det løft.

De kan måske give dig 10 gange hos psykolog så..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 14:15   #16
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser

Tænker at det bedste bud for dig vil være at tale med jobcentret og påpege at manglende psykologhjælp pt er en arbejdshindring, og at hvis du skal arbejdsprøves med henblik på at øge timerne, vil psykologhjælp være det der kan give det løft.

De kan måske give dig 10 gange hos psykolog så..
Nu skal jeg lige forstå det helt rigtigt, skal jeg gå til min læge og hun så henviser mig så jeg kan få bevilget 10 gange, eller skal jeg gå på jobcenteret?
Jeg forstod det sådan at jeg skulle gå til min læge.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 16:51   #17
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Psykiatrisk sygehus har psykologer jeg har gået ved en på psyke og skal der end igen når jeg får en så skal jeg tale med en psykiatrisk så vi må vi se om vedkommende kan finde ud af hvad der er grund til at jeg går psykisk ned igen igen
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 19:37   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Din læge kan henvise dig når du hører ind under nogle bestemte regler.. men han kan kun henvise dig til tilskud.. du skal stadig selv betale de 2-300 pr gang når lægen henviser.
så tildele dig 10 gange, så du slet ikke skal betale, men kun hvis det kan godtgøres at det vil bedre din erhvervsevne at få de 10 behandlinger.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 22:31   #19
springer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
springer er ny på vejen
jeg er selv i samme situation med angst der præger mit liv, jeg har været hos egen læge og er blevet henvist til psykolog og skal starte med det snarest muligt.
I mit forløb på sygedagpenge har jeg via kommunen fået tilbudt 3 samtaler med en erhvervs psykolog som er tilknyttet kommunen og psykologen har tavshedspligt overfor din sagsbehandler, det kostede mig ikke noget og jeg tog klart imod det, men 3 gange er jo bare ingenting.
men bare for at sige at jeg fik det tilbud, måske din kommune har den samme mulighed.

prøv at forhør dig hos din sagsbehandler.

held og lykke.
springer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 17:28   #20
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Se mit indlæg #5 i denne tråd:

"Kan du få offentligt tilskud til psykologbehandling?"

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension