K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2010, 15:58   #11
bamse70
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 23
Styrke: 15
bamse70 er ny på vejen
Jeg er virkelig glad for svar. Mange tak :-))

Jeg har talt med flexkontoret idag, - og det er op til hver enkel arbejdsgiver sagde hende jeg talte med .
De vil nok sige man skal betale selv,,,ku jeg forstille mig. Så det vil jeg ikke begynde på :-)))

Men ja , det er mit job, el mit helbred, -
Jeg er nok nødt til lige at tage mig sammen og overvinde den "frygt" for at melde mig syg i et vejr ala imorgen & islag.

Vi har bil,- jeg kigger ondt efter den hver morgen. Men jeg har ikke kørekort.

VH Bamse70
bamse70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 17:04   #12
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Bamse70.
Godt og vigtigt emne du der tager op. Jeg tror der er mange flexjobbere som har problemer med at komme frem til arbejdet i det her vejr. Og det undre mig at der ikke findes nogen ordning, så man ikke ligefrem skal sygemelde sig fordi det er svært eller umuligt at komme frem som handicappet.

Selv har jeg et synshandicap, og jeg kan fortælle at den hvide stok ikke er meget bevendt når man skal finde vej i sneen. I nyhederne var der på et tidspunkt et indslag om en mand med dværgvækst og som ikke kunne forlade sit hus fordi der var snedriver helt op til døren, og som gik op over hans hoved. Dem som bruger rollator eller sidder i kørestol må også have mange problemer med at komme rundt i sneen.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 17:11   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm, jeg tænkte på Servicelovens § 100, der er noget om dækning af merudgifter for personer med et handicap !!!

Jeg ville kontakte i sagsbehandleren for nærmere info... -og husk endelig et skriftligt svar
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 18:17   #14
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Bamse, det svar skal du ikke tage for gode varer. Skriv eller mail til den sagsbehandler og bed om at få et skriftligt svar fra hende ang. transport til og fra arbejde i et vejrlig som vi har nu med det handicap du har.. Din kommune skal tage sig af det, og du må kunne søge taxa eller få anden form for transporthjælp, sådan som folk også kan når de er i arbejdsprøvning.

Prøv og lade være med at bare ringe i sådanne vigtige sager, da mange sagsbehandlere vælger den nemme løsning og siger at det problem må du selv løse osv., for du skal jo huske at kommunerne skal spare penge, og kan de spise dig af med ingenting, gør de det, for du kan jo ikke bevise, hvad der er sagt i en telefon!

Så på med vanten og skriv til din sagsbehandler og bed om at få hjælp til din transport
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 21:03   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Så på med vanten og skriv til din sagsbehandler og bed om at få hjælp til din transport
Og får du et svar, som går ud på at du ikke kan få nogen form for hjælp, så anker/klager du.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 22:54   #16
bamse70
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 23
Styrke: 15
bamse70 er ny på vejen
Velcro, hvor må det være grimt for dig (( Du har forhåbelig nogen der hjælper dig.
Vi har handicapkørsels ordning i byen, men da jeg gik ind på min kommunes side og læste, ku jeg forstå man sku være så handicappet at man nærmest ikke ku stå/gå selv, for at søge om det.- Altså meget handicappet

Hyanna jeg bor langt fra byen, som er dårlig ryddet oveni, så jeg tyede til den lette løsning idag, for at ha lidt at gå efter.
Men du har helt ret i, at det er nemt at feje mig af i en telefon.

Multe jeg har været inde og google den paragraf 100,
Jeg fandt bla det link her
http://www.denmarkonline.dk/emne_ove...rvicelovens_84

Jeg vil en tid på det flexkontor og tag en snak med dem.
Og endnu engang tak for svar :-))))))))


VH Bamse
bamse70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 00:04   #17
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
ja jeg tager også hatten af for dig..men men, din arbejdsgiver betaler ikke for dig, hvis du melder dig syg så...

Ved godt det er skide svært, når man er opdraget i flinkeskolen, men jeg ville heller ikke ha`råd til at miste en dagsløn, og jeg har samme problem som dig, med bussen der ikke kører, når det sner for meget/ fyger.

Jeg er ikke i job endnu, men tror jeg ville melde mig syg .

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 00:07   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
problemet er jo bustog osv køre enten ikke er så forsinket skal man så gå ja hvis det var op til dem eller trækker vi bare en dags løn tak for **** siger jeg men sådan er loven efter havd der stod i extrabladet og tv nyhederne.jeg ville helt sikkert melde mig syg men er helt op til hver en om man ville det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 02:19   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, jeg ville også melde mig syg(man er jo også for syg til at møde op), hellere det end miste en dagløn og det er jo kommunen der betaler gildet

Dog tror jeg det ville være en stor fordel, at det står i sagsakterne, man har denne mulighed hvis føret er umuligt... -og så er alle jo oplyst om det og den dårlige samvittighed er der måske ikke
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 16:08   #20
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvad du laver i dit fleksjob - men jeg er i fleksjob - og de dage hvor det har været rigtig slemt i vejret - har jeg fået lov at arbejde hjemme - jeg kunne vælge mellem at skovle min bil fri og ikke kunne passe mit job - eller blive hjemme og arbejde hjemmefra.... det har altså hjulpet mig i det dårlige vejr - men det hjælper jo ikke ret meget at arbejde hjemmefra hvis dit job er at lave mad eller nusse om nogle børn eller noget... men bare lige et forslag - hvis du er på kontor feks.

Held og lykke med udfordringerne
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Transport.. Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 04-07-2012 12:22
Transport stolpesten Alt det andet 3 18-03-2012 12:07
Transport? Peppe Alt det andet 2 04-07-2010 17:28
Transport Susana Spørgsmål ang fleksjob 12 17-12-2008 09:21
Transport Chrisolras Spørgsmål ang fleksjob 2 01-11-2006 21:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension