K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2009, 20:37   #1
Sdrj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2009
Indlæg: 38
Styrke: 15
Sdrj er ny på vejen
At gå fra den mellemste til den højeste pension

Jge har jo hørt, at man nærmest skal være lam fra halsen og ned, hvis man skal tildeles den nye pension. Men hvordan er det at gå fra den mellemste til den højeste? Jeg har fået den mellemste i knap 10 år, og det har egentligt fungeret godt, men nu har jeg fået nogle ret slemme problemer med kroniske smerter og er ikke sikker på, jeg kan blive ved med at arbejde (skånejob). Så HVIS det går helt galt, har jeg tænkt mig at søge om den højeste, men er det lige så svært som at få den nye? Det er jo reelle problemer, men derfor er der vel næppe nogen garanti for at få tildelt den højeste.
Og hvor lang tid vil sådan en proces typisk tage?
Sdrj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 22:45   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sdrj jeg kan ikke sige andet end prøv , jeg kender til folk der har fået den uden synderlig problemer og så kender jeg nogen der har skulle ud i en kamp, men har du fået flere sygdomme og dermed større problemer mon så ikke det kan gå sin gang uden en masse andet.

Man kan håbe at indhentelse af helbreds papir kan være nok
  Besvar med citat
Gammel 15-10-2009, 09:50   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg håber....

....da ikke at det vil være ligeså slemt. Da jeg selv står og skal igang med at søge om forhøjelse.

Men ens tilstand skal være forværret i forhold til da man oprindeligt fik pension, og man må ikke være over 60 år gammel.

Jeg tror ikke på at man skal igennem, arbejdsprøvninger, men der skal bestemt nogle papirer på bordet i form af lægeattester m.m., og det er ikke usandsynligt at kommunen vil sende en til diverse undersøgelser.

Så vidt jeg ved kan man også risikere at de kommer hjem til en for at se hvordan man klarer hverdagen, rengøring, personlig pleje, m.m.

Lad os evt. dele erfaringer,



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2009, 10:34   #4
Mikkeline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Mikkeline er ny på vejen
Fra mellemste til højeste førtidspension

Hvis man får mellemste førtidspension kan man søge højeste førtidspension hvis ens arbjdsevne er blevet yderligere forringet og ikke er fyldt 60 år. Den nye førtidspension som trådte i kraft januar 2003 kan man ikke få når man har førtidspension efter reglerne før 2003.
Held og lykke med det
Mikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mellemste til ny pension pinocchio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-07-2013 10:28
Hvor meget stiger den mellemste førtidspension næste år? Kiksen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-11-2011 11:42
normal, mellemste, højeste fp? tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-01-2010 20:09
mellemste, højeste...osv Mattata Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-11-2008 03:01
Mellemste til Højeste førtidspension caps Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-09-2007 02:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension