K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 14:13   #1
Monk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Monk er ny på vejen
Privat pension

Jeg har en privat invalidepension og har gennem 6 år fået månedlig udbetaling ved siden af min førtidspension (som selvfølgelig derved er lavere end ellers).

Det har jeg meget glad for, omend jeg har undret mig lidt over, at den ikke blev reguleret årligt og jeg blev ved med at modtage samme faste beløb, hvorfor værdien/købekraften af forsikringen gradvist er blevet mindre og mindre da alle priser jo stiger konstant.

Da jeg så i dag checkede min internetbank, kunne jeg se at jeg havde fået et usædvanligt stort beløb fra forsikringsselskabet. Jeg ringede straks for at sige, at de var kommet til at sætte et ekstra nul på i denne måned, men fik så beskeden at det var en regulering fra alle de år som jeg havde fået invalidepension, da de havde glemt at regulere den.

Super start på dagen, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det måske alligevel er en fejl. Når de kan fejle den ene vej i så mange år, så kunne det jo være en fejl, og en opkrævning kunne dukke inden for nogle måneder/år.

Og så kunne det være rart at vide, hvordan andres private invalidepensioner fungerer. Får I en årlig regulering?
Monk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 14:43   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Ikke for at gøre dig ked af det, men du skal huske at orienterer kommunen om dette beløb, og så går de jo nok ind og regulerer pensionen og du får måske en regning på tilbage betaling af for meget udbetalt pension, øv altså...

Håber ikke det bliver så galt...

Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 15:01   #3
Monk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Monk er ny på vejen
Ja, tak. Jeg ringede også til kommunen. De tager ca. 30 procent og så skal der selvfølgelig også betales skat, muligvis topskat. Desuden noget rod med, at det vedrører førtidspension og skat i nogle helt andre år.

Alligevel er det jo positive problemer, selv om jeg ender med at få mellem 30-50 procent af beløbet. Men hvis andre også har oplevet at deres private pension ikke bliver reguleret, så skyldes det måske IT fejl.
Monk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 17:55   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
De private pensioner skal naturligvis også reguleres og det er da godt at dit pensionsselskab så har gjort det ad sig selv. Der er nok ikke så meget andet at gøre end at være glad herfor, men fremover skal du nok "holde øje" med dem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 08:30   #5
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Jeg mener, at du kan gå ned til SKAT og få disse penge ført tilbage til de pågældende år, hvor de skulle have været udbetalt. På den måde slipper du for topskat.

Min mand har fået ført hans private pension tilbage til de år ...han fik nemlig også en stor engangsudbetaling dengang han vandt sagen og fik udbetalt med tilbagevirkende kraft. Der er ikke noget forkert i det og hvis du kommer med bevis på, hvilke år udbetalingen er for, så gør de det med det samme.
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension fra privat forsikring tae Lotus80 Alt det andet 2 25-01-2013 13:40
Privat pension Metran Spørgsmål ang fleksjob 0 08-12-2012 20:13
Privat pension med tilbagevirkende kraft Jørgine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-03-2011 11:54
Privat pension ved ftp. Jørgine Alt det andet 5 21-08-2010 15:49
Privat sagsbehandler??? akizuri Politik og Samfund 2 08-08-2010 14:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension