K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2012, 22:25   #1
muse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
muse er ny på vejen
Afslag på flex Hjælp!!!



Jeg har fået afslag på flex og er helt kørt ned. Jeg har kæmpet i ti år efter et biluheld.. (piskesmæld).
De har brugt deres læge konsulent udtalelser som grundelse for afslaget. De har dog ikke skrevet, at det kommer fra lægekonsulenten selvom det er tydeligt.

Er der nogen som har forsøgt at anke og har fået medhold???
Hvordan gik jeres klage gang...

Håber virkelig nogen kan hjælpe
muse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 01:01   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hvad er begrundelsen for afslaget?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 01:21   #3
muse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
muse er ny på vejen
Afslag på fleksjob
Jobcentret har nu afgjort din ansøgning om fleksjob af 11-09-2012.
Der er foretaget partshøring 13-08-2012
Vi har truffet afgørelse om, at du ikke er berettiget til et fleksjob.
Begrundelsen er, at din arbejdsevne efter vores vurdering ikke er varigt nedsat i et omfang, der
udelukker beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
(Lovgrundlag: Bekendtgørelse nr. 706 af 28/06/2012 om lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 69
og § 70).
Ved bedømmelsen af din arbejdsevne har vi lagt vægt på oplysningerne i ressourceprofilen,
herunder oplysninger om uddannelse, hidtidig beskæftigelse samt oplysninger om mulighederne for
aktivering, revalidering og behandling.
Vi har lagt til grund, at du lider af følger efter et trafikuheld, som du var ude for i 2002, og du
oplever, at du lider af konstante smerter i nakken, svimmelhed, hovedpine og reduceret psykisk
udholdenhed, herunder træthed, hukommelses- og koncentrationsbesvær og lav stresstærskel.
Der foreligger ikke lægelig dokumentation for symptomerne, der er ikke påvist nogen lidelse, der
kan begrunde tilstanden, men din symptombeskrivelse er forenelig med en forvridningsskade i
halshvirvelsøjlen.
Efter en samlet faglig vurdering finder vi, jf. den udleverede ressourceprofil, at du efter ulykken har
gennemført uddannelsen på revalideringsvilkår, og du har været i ordinær
beskæftigelse, som du oplyser, at du blev afskediget fra grundet for sygdomsfravær.
Du har gennemført beskæftigelsesrettede forløb, sidst i form af en praktik i perioden 30-04- – 20-07-2012, hvor du har haft lejlighed til at anvende dine
uddannelsesmæssige kompetencer, og der var været taget højde for skånehensyn. Du har arbejdet 3
timer om dagen, fordelt på 5 dage, og klaret alle arbejdsopgaver i et normalt arbejdstempo, men der
er ikke gjort længerevarende forsøg på at øge arbejdstiden.
Det er vores vurdering, at der er misforhold mellem den timemæssige arbejdspræstation, du har
opnået i praktikforløbet, og det forhold, at der ikke er lægeligt begrundede skånebehov i
hensyntagende beskæftigelse. Det er ligeledes vurderingen, at det knap 3 måneder lange
praktikforløb derfor ikke giver et retvisende billede af din reelle arbejdsevne.
Med baggrund i den gennemførte praktik, er det er vores vurdering, at det ikke kan udelukkes, at du
efter et længerevarende aktivt beskæftigelsesrettet forløb og med relevante hjælpemidler, vil kunne
stille dig til rådighed for ordinær beskæftigelse, i starten angiveligt på nedsat tid. En § 56 aftale kan
ligeledes iværksættes.
Hvis du får arbejde eller bliver syg
Hvis du får arbejde eller bliver syg, er det meget vigtigt, at du giver jobcenteret besked.
Klagevejledning
Du kan klage over afgørelsen. Klagen skal afleveres til jobcentret.
Sådan gør du
Jobcentret skal have modtaget din klage senest 4 uger efter, at du har fået afgørelsen. Du kan klage
mundtligt, skriftligt eller på mail. Vi beder dig oplyse sagens journalnummer, der står på brevets
forside. Det er en god idé at skrive, hvorfor du er utilfreds med vores afgørelse.
Det gør jobcentret
Når vi har modtaget din klage, vil vi se på afgørelsen igen og tage stilling til, om vi kan give dig
helt eller delvist medhold. Hvis vi ændrer afgørelsen, giver vi dig besked inden 4 uger. Ændrer vi
ikke afgørelsen, sender vi inden 4 uger din klage, vores begrundelse for afgørelsen og vores
genvurdering til Beskæftigelsesankenævnet sammen med papirerne i sagen. Vi sender samtidig
vores genvurdering til dig.
Lovgrundlag
Bekendtgørelse nr. 706 af 28/06/2012 om lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 69 og § 70.
Du kan finde lovgrundlaget ved at gå ind på www.retsinfo.dk og indtaste nummer og årstal. I
venstre side af billedet vil du kunne hente den konkrete lov eller bekendtgørelse.
Venlig hilsen


Her er begrundelsen.. Jeg har både special læger samt egen læge på min side og har en 20 siders arbejdsprøvningsrapport som kun taler til min fordel. Jeg er forsøgt arbejdsprøvet på 37 timer, samt alle hjemmemidler er afprøvet..
muse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 02:30   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ifølge afslaget vil de nok kræve en ny længerevarende arbejdsprøvning på måske 6 mdr, hvor du skal prøve at højere op i timetal, for at se hvornår din effektivitet falder..

Og medmindre du har en lægeerklæring eller to der viser markant varigt nedsat funktionsevne, så står du ret skidt..

Efter januar har jeg hørt at de i min kommune ikke giver fleks hvis man kan klare 17 timer.. så er det ordinært arbejde..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 07:08   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis dit funktionsniveau ikke er vurderet varigt og nedsat med 50 procent
så bliver det svært og få fleks, uanset hvad din arbejdsprøvning har set ud
fordi der skal være sammenhæng mellem hvad lægerne skriver og ens arbejdsevne i en arbejdsprøvning.

så der er noget som mangler rent lægefagligt i forhold til de timer som du har kunne klare i din arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 09:33   #6
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Har du ikke en speciallægeerlæring ellers skal du få lavet en om dit piskesmæld.
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 12:11   #7
muse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
muse er ny på vejen
Jeg har både min egen læge samt flere speciallægeerklæringer men intet bliver åbenbart taget seriøst..
Jeg har en speciallæge der har skrevet en større skrivelse til kommunen pga. deres lægekonsulent hvor han skriver, at de ting lægekonsulenten siger er i komplet modstrid med hvad hans undersøgelse viste samt hans vurdering af mig.
Min sidste speciallæge erklæring fra maj 2012 siger jeg er svært handicappet af følgerne efter biluheldet(piskesmæld)

Det er en 10 årig laaang kamp hvor de har forsøgt med genoptræning et år for folk med piskesmæld, højskoleophold, kursusforløb, revalidering, 2 arbejdsprøvninger. (lange sygeperioder over flere år).Jeg har selv forsøgt at være på arbejdsmarkedet efter revalidering, men blevet afskedet gang på gang pga. sygedagene og det var for hårdt for mig. Jeg er helt brugt op og ved simpelthen ik hvad jeg skal stille op nu
muse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 12:54   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Muse

Du må simpelthen skrive en klage over afgørelsen (husk inden 4 uger).
Der står vel i lægejournal, at det er PISKESMÆLD du har? Hvis ja, så skriv til dem, at du mener, de underkender det der står i lægeoplysningerne, at du har piskesmæld, som man aldrig kommer ud af. At du har svære og varige følger med de symptomer efter biluheldet (symptomer er fra piskesmæld - at det ikke er almindelige symptomer).

At du mener, at du med piskesmæld har et varigt nedsat arbejdsevne, og at du har afprøvet revalidering uden at kan komme tilbage til arbejdsmarkedet på fuld tid.

Prøv at klag. Jobcentret har så 4 uger til selv at revurdere, om de fastholder oprindelig afslag eller give dig medhold i din klage, at du skal have fleksjob.

Tag evt. en snak med din læge om det der står i begrundelsen. Hvis din læge vil have noget at sige til det, kan h*n skrive en udtalelse og du kan vedlægge det til din klage.

Held og lykke... skriv endelig igen, hvad det bliver til, når kommunen har revurderet din klage.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 14:31   #9
muse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
muse er ny på vejen
Hej Curls

Tusind tak for hjælpen . Ja det står i alle mine lægepapirer, at jeg har piskesmæld. Har været tilknyttet riget en del år hvor det også står, samt i begge mine speciallæge erklæringer. Min egen læge har også skrevet en lang smørre til jobcentret hvor han beskriver min nedsatte arbejdsevne grundet piskesmældet.
Læge konsulenten fra kommunen mener man kun kan have piskesmæld i et par år og det er efter han er kommet ind i billedet, at min sag er løbet løbs..Jeg skal nok skrive hvad der sker :-) Kram
muse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 15:11   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det kan være svært at få anerkendt et piskesmældsforløb . men klø på.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension-flex igen? simonsen1978 Er det overhovdet til at få fleksjob? 19 02-06-2013 14:09
Jer der har fået afslag på flex supersus Spørgsmål ang fleksjob 27 11-02-2012 21:05
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
reva 5 år, afslag på flex og nu kontanthjælp Alias Alt det andet 10 24-10-2010 20:17
Afslag på flex bellochrisalou Spørgsmål ang fleksjob 12 12-07-2009 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension