K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2012, 11:59   #1
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Vurdering

Hvordan vurdere kommunen om man stadig er berettiget til fleks efter det år der står de vil vurdere en igen?

Hvad kan have indlydelse?

Vi overvejer at få et barn mere men jeg er i tvivl om det har indflydelse.

kan det skade os? efter barsel?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 22:16   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hvordan vurdere kommunen om man stadig er berettiget til fleks efter det år der står de vil vurdere en igen?

Hvad kan have indlydelse?

Vi overvejer at få et barn mere men jeg er i tvivl om det har indflydelse.

kan det skade os? efter barsel?
Det er mit indtryk, at det foregår sådan, at den ledige fleks'er sendes i en praktik af en måneds varighed.

Jeg kan ikke forestille mig, at det, at få et barn, vil kunne skade jer (hmm, er i begge 2 ledige fleks'ere?).

Men hvis man har svært ved, at honorere de krav der stilles til én, så bliver det absolut ikke lettere af, at man også har et barn at passe, men hvis i er 2 om det, så burde det kunne lade sig gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 08:19   #3
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Da jeg skulle revuderes efter 12 mdr blev jeg sendt i virksomhedspraktik i 10 uger. Udfra denne praktik vuderer de om man stadig opfylder betingelserne. I mit tilfælle viste praktikke nøjagtig, hvad de forgående .
Om et barn mere kan have nogen som helst betydning aner jeg ikke, men spørg da din SB, hvad h*n mener
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 10:16   #4
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Betyder det at man så kan få taget fleksbevillingen????
Jeg troede når først man var tilkendt fleks, så var man færdig med at slås med systemet og div. SB´ere... jeg kan næsten ikke udholde tanken hvis man én gang om året i det uendelige skal "testes" og så måske fordi man har den forkerte sb ikke fortsat bevilles fleks.....
Jeg troede man kom i praktik for at se om der være ændringer i ens skånehensyn!

Mvh JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 10:26   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hvordan vurdere kommunen om man stadig er berettiget til fleks efter det år der står de vil vurdere en igen?

Hvad kan have indlydelse?

Vi overvejer at få et barn mere men jeg er i tvivl om det har indflydelse.

kan det skade os? efter barsel?
Du skal ha' fat i "Lov om aktiv beskæftigelsesindsats", § 74 c, hvor du kan læse om, hvordan der vurderes og hvilke forhold, der har indflydelse.

Ønsket om flere børn er en privatssag, men naturligvis er der de overvejelser, som Vovse er inde på.

Din SB's private meneniger i den sammenhæng er ligegyldige, så længe du overholder lovgivningen i stil med: Gør din pligt og kræv din ret.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 09:16   #6
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Tak for jeres svar. :-)

Jeg kan se at jeg ikke er den eneste der er i tvivl om hvad vurdering indebærer er der andre der har prøvet eller ved det?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 11:49   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hvordan vurdere kommunen om man stadig er berettiget til fleks efter det år der står de vil vurdere en igen?

Hvad kan have indlydelse?

Vi overvejer at få et barn mere men jeg er i tvivl om det har indflydelse.

kan det skade os? efter barsel?
Det at man vælger at få børn har altså ingen indflydelse...

Vurdering af arbejdsevne handler om en selv, ikke om sine børn, kone, mand, familie... osv.. kun EGEN arbejdsevne... (hvordan man kan klare sig på arbejdsmarkedet med den nedsatte/dårlige helbred, man har.).

Der står ikke nogen steder i en lov om, at man forbyder et menneske om at få et barn for at bevare sin fleksjob-bevilling...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 13:30   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Olsen22

For afklaring ang. revurdering har jeg lavet flg. tråd tidl., hvor jeg har forkortet Ankestyrelsens gennemgang af grundlaget i denne praksisundersøgelse fra 2010:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=22520

Da der er lovkrav om en RP ved genvurdering, og der er elementer omkr. materielle forhold og netværk, som handler om flg.: økonomi; boligsituation; om den støtte og hjælp som du kan få fra familie og venner samt om aktuelle forhold og begivenheder i dit liv, der kan have betydning for din arbejdsevne vil dette også indgå i den helhedsvurdering, som ligger til grund for en RP og dens konklusion.

Jeg kan pt. ikke huske, hvor men har tidl. læst, at der i forhold til flekstimeantal også vurderes om, hvorvidt man har har stort overskud til at klare sit hjem, og hvad dertil hører.

Hertil skal selvfølgelig iagttages lægers vurdering af dette, og SB skøn via konklusion i RP'en.

Det er ganske korrekt, der intet står i loven omkr. børn og ægtefæller, men men eft. arbejdsevnemetoden står der flg.:

Citat:
Er der aktuelle begivenheder, som har betydning for borgerens nuværende og fremtidige arbejdsevne? Og har borgeren i sit netværk (blandt f.eks. venner, familie og bekendte) støtte til at komme (tilbage) til arbejdsmarkedet?
[QUOTE]Endvidere handler det om praktisk støtte, dvs. familiens og det sociale netværks holdninger til en eventuel nødvendig rolleændring. Er der nogen til at påtage sig nogle af de opgaver, f.eks. i hjemmet, som borgeren hidtid har udført, og er borgeren indforstået med, at nogle af disse opgaver i givet fald må droppes eller overtages af andre.[/QUOTE]

Min fremhævelse, side 49 på flg. link. http://bm.dk/Beskaeftigelsesomraadet...eksydelse.ashx

Efter min mening åbner netop dette element op for et SB-skøn og måske subjektive mening om fordeling af arbejdsopgaver i hjemmet, herunder også børn kan påvirke indsatsen på arbejdsmarkedet/antal timer vurderet for fleks, som jeg personligt ikke billiger. Men tilfælde af netop denne problematik er før set her på K10. kan pt. ikke huske nogen principafgørelser vedr. netop denne vinkel.

Og hvad angår et barn til, er det jo en personlig/privat ønske/vurdering som par, om det skal være nu, el. hvordan det bedst passer el. evt. planlægges el. øsnke ikke kan udsættes mere.

Men arbejdsevnemetoden har åbent en eft. min mening stor ladeport for, at vurdere og skønne på også helt private områder. En metode, som netop afspejler tiden fra 2003 og frem (yderligere strammet eft. min mening), hvor enhver har ansvar for egen ulykke el. begrænsninger, og må påtage sig dette ansvar for at kunne modtage nogen hjælp.


Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykologisk vurdering tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-02-2011 20:48
vurdering af arbejdsevne urtekram Spørgsmål ang fleksjob 0 22-09-2010 19:56
vurdering hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-09-2010 21:45
Har du nu smerter :( (vurdering) Tzari Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-07-2010 21:08
Ressource til vurdering ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-06-2010 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension