K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2012, 13:21   #1
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
brev fra kommunen

fik idag brev fra kommunen at folketinget havede indført ekstra penge til kontanthjælps modtager hvis de kom i arb og dem ville man så få i 3 år .. ca 600 kr om md ??

jeg personlig for ikke glæde af de penge ,for jeg er stadig syg selvom jeg ville få 600 kr ekstra ... men hvad mener i om den nye lov? tror i den hjælper??
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 13:26   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvordan er formuleringen i det brev?
Lyder da underligt man kan få 600 kr ekstra ved at få et arbejde - jeg mener får man et arbejde, så ryger kontanthjælpen jo, og fordelen ved at arbejde skulle da MEGET GERNE være mere end 600 kr om måneden??

Eller skal det forstås som, at man får sin løn + 600 kr?

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 14:01   #3
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Det sidste Helenekr, man får ekstra 600, det meget lang tid siden man lavede de jule nummere, problemet som også har været omtalt i fjernsynet, er jo man lige skal finde et arbejde...  Der var et pedel ass arbejde som man kunne søge, løn var dårlig, arbejdstider skæve, knokle arbejde, rent ud sagt, det var et L.... job som var svært at besætte, sidste gang man søgte folk, var det oppe 4 gange 3 måneder, nu skulle man så søge igen, der havde været over 1500 ansøgninger, nogen ansøgninger kom helt fra Jylland af 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 14:03   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det har alle fået på kontanthjælp, så det er ikke noget personligt til netop dig

de glemmer bare at rigtig mange på kontanthjælp er syge
det virker lidt som folketinget tror alle på kontanthjælp er raske som ikke kan få dagpenge

kontanthjælp burde være delt op i to grupper. og kontanthjælp skulle have to navne
1 for raske og 1 for syge


man får sin løn + 600 kr
Ja det får man netop
det er helt hen i vejret
for hvad så med dem som selv skaffer et arbejde og ikke er på kontanthjælp
de får ikke 600 kr som man så også lige skal betale skat af
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 14:13   #5
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
MTVRV1
Tror heller ikke, at Kiwimor mener det er specielt til hende...hun skriver jo: at folketinget har vedtaget.....

Min mand som er på FB fik også et brev for ca 2 år siden, at kommunen havde oprette en specielgruppe som man kunne henvende sig til, hvis man var interesseret i at arbejde nogle timer og så ville man kunne få personlige samtaler med dem og de kunne være behjælplig med et job....dette var også sendt til alle FB´ere i kommunen, men det er jo også lidt svært at sorteret i hvem der skal have tilbudet og ikke. Hvis de havde sorteret, så var folk nok også blevet mugne
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 17:52   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kontanthjælp burde være delt op i to grupper. og kontanthjælp skulle have to navne
1 for raske og 1 for syge
Tænker om det måske er dét de er ved at forsøge? Alt der kan krybe og gå ryger på ledighedsydelse (med fleks ned til 2 timer = alle syge mennesker) - og de arbejdsmarkedsparate fortsætter som kontanthjælpsmodtagere.....

Det vil jo over tid give de to grupper. Syge og raske. Syge på ledighedsydelse og raske på kontanthjælp. Så får de også fulgt loven for første gang nogensinde!! For man må rent faktisk ikke være syg og på kontanthjælp da man skal stå til rådighed for arbejdsmarked.
Med ledighedsydelsen kommer loven atter til at virke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 19:27   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
rubin21, FB?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 20:40   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
FB, Facebook doh!

Nej ok, jeg studsede også over forkortelsen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tolkning af brev fra kommunen :) elana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 05-04-2012 15:55
2 brev fra kommunen MissSwitchie At søge førtidspension 8 16-01-2012 11:16
Brev fra kommunen Rawhite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 13:49
Brev til kommunen MTVRV1 Alt det andet 4 26-01-2010 18:38
Brev fra kommunen Despina Din historie 2 01-07-2008 16:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension