K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2011, 12:39   #51
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Hvordan gik det med scanningen !!!

Kender ikke reglerne ved seperation... kan godt følge din tankegang.. har selv lige stået der ( min mand ville så bare ikke skilles..)

Er alle muligheder bare brugt.. Jeg vil lige prøve at læse hele tråden igennem igen når jeg får tid.. Der må være noget vi kan gøre.

Vi starter lige med et
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 14:02   #52
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Kender endnu ikke resultatet fra scanningen. Men den stakkels mand så totalt smadret ud - selv om det ikke varede så længe.

Separationspapirerne bliver sendt for at redde stumperne.

Min løn som offentligt ansat i ældreområdet er lige godt 2 x kontanthjælpen, så der kan ikke hentes noget kontanthjælp hjem.
Med kun min løn siden december kan det simpelthen ikke hænge sammen.
Sagen ved BAN kan vare længe.
Vi har konfirmation om en måned.

Så for at overleve på sigt som familie med 4 dejlige unger er vi åbenbart nød til at splitte os op.
Vi har gældsposter, som passede med lønindtægterne - og de kunne også godt passe med 1 x dagpenge (plus 1 x løn), men de kan ikke passe med kun min løn.
Derfor ser vi os nødsaget til dette drastiske skridt - for at kunne hjælpe og støtte hinanden.

Har nu fået en sagsbehandler i kontanthjælpsafdelingen - har meget svært ved at se hvad det kan gavne, men har sendt redegørelser til hende som sygedagpengeafdelingen ikke mente at hun skulle have sammen med sagen (hun skulle jo nødigt vide for meget om alt det vi er blevet udsat for).

Ringer til sygehuset i morgen for at høre om næste skridt fra neurokirurgerne.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 21:27   #53
birgitbrohus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
birgitbrohus er ny på vejen
Det gør mig rigtig ondt af hører, jeg skal på Hjørring kommune imorgen :/ jeg har så Arbejdernes LO med på sidelinien, håber det kan hjælpe mig .
Knus Birgit
birgitbrohus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 22:11   #54
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej Birgit.
Tak for hilsenen - håber det bedste for dig også. Held og lykke på kommunen i morgen.
Har du set TV Nord i aften? Der var noget om vores problemer og Hjørring Kommune. Måske vi skulle lave et netværk af en slags - det kan ikke være rigtigt at systemet skal smadre så mange familier rundt om i hele landet.
Vores separationspapirer er underskrevet - men endnu ikke sendt. Men det er jo ikke vores ønske at blive skilt, men vi vil også gerne kunne betale vores regninger. Man bliver utroligt frustreret af det her.
Nu er jeg gået i gang med et brev til BAN ang. min mands sag som nu er hos dem.
Hilsen
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 00:01   #55
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Marrianne nu skal du huske at seperationen kun tæller når i reelt er flyttet fra hinanden, ind til da betraktes i stadig som gifte af systemet.

Og der efter er der vist nok nohget med at man skal have været reelt enlig i 3 måneder før taksameteret begynder at tælle... dog må du ikke hænge mig op på dette, jeg husker kun svagt at have læst det på et tidspunkt på en af de der advokat rådgiver sider, men samtidig vil jeg nævne det, for sæt nu jeg har ret og I regner med noget andet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 08:48   #56
birgitbrohus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
birgitbrohus er ny på vejen
Hej Marianne

Skriver lige når jeg har været på *******s kontor . tror vi skal have gang i et netværk, her i kommunen

Birgit
birgitbrohus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 09:43   #57
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MarianneNM,

Det er noget hø når det ender med at man skal lade sig skille for at få det til at hænge sammen. Du kan ringe til familiestyrelsen og hører hvordan situationen er omkring den reelle tid og krav for opdeling af økonomi.

Jeg ville ønske at der var en vej til forlængelse af sdp. i stedet, men har ikke kræfter til at se på det nu desværre
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 12:17   #58
birgitbrohus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
birgitbrohus er ny på vejen
Hej Marianne

Jeg vil meget gerne snakke med dig privat... jeg har fået nogen fif og ideer af LO, som i sikkert også vil kunne drage fordel af, hvis vi hjælper hinanden

Birgit
birgitbrohus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 13:16   #59
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Meget gerne Birgit.
Vi har min mands fagforening med i vores sag, og vi synes egentligt at de gør et godt stykke arbejde - men der skal meget til at hamle op med Hjørring Kommune.

Jeg skal til forældresamtale på skolen kl. 14 idag, og på arbejde derefter. Jeg er aftenvagt på Lundgården i Vrå.

Vores mail er : [email protected]

Skriv gerne til mig, så kan vi snakke sammen fremover.

Hilsen
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 17:23   #60
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Manden fik scannet hjernen forleden morgen.Neurologen har skrevet til os, at det var for at se om der væskeansamlinger på hjernens overflade der giver den vedvarende massive hovedpine.
Hun vil ringe, når hun har set scanningen - så vi venter spændt.
MEN hans symptomer bliver mere og mere voldsomme, så det er ikke sjovt at vente - selv om de arbejder utrolig hurtigt på den afdeling, det er meget dejligt og beroligende at der faktisk ikke er ventetid.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension