K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2011, 21:22   #1
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
arbejdsprøvning

Hej
Jeg skal være i arbejds prøvning i 13 uger starter med 12t om ugen og hver uge indtil de 13 skal forøges og til sidst skal jeg have op til 33t.
Hvad skal jeg gøre skal jeg blive i de timer eller skal jeg går noget gange? Jeg fik afslag på pension i 2 gange? Har kun opnået op til 10timer om ugen.
Leder af kroniske smerter i hele kroppen fibromyalgi. slidt i ryggen(4og 5 ryghvirvel slidt har skøliose)
Skal også på smerteklinik
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 21:49   #2
sweet girl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Furesø
Indlæg: 22
Styrke: 13
sweet girl er ny på vejen
Som jeg ser det skal du gøre dit arbejde så godt du kan. Det er ikke nogen skam hvis det skulle gå ned i timetallet, hvis det bevirker på dit helbred. Man skal jo da passe på sig selv. Så prøv at vende den om, ved at sige at du kommer ud blandt nogle mennesker, og det gør at man har noget at st¨å op til hver dag.
sweet girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 22:45   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Husk! Det kan være fordel agtigt at skrive dagbog under arbejdsprøvningen - det behøver ikke være alen lange sider op, og sider ned.

Men start med at skrive hvornår du står op - hvordan du har det, og om du skal tage smertestillende og hvis ja, hvor meget.

Fortæl om transporten - hvor længe er du undervejs, hvordan har du det med smerter osv.

Fortæl hvordan dagen er gået - hvornår blev det for meget (hvis det blev for meget), beskriv smerter og hvad du tager.

Hvordan går det efter arbejdsprøvningen - er du helt mast når du er kommet hjem - hvordan går dagen. Sover du, har du ondt osv

Er der krafter til rengøring, madlavning (evt børn/kæreste) vasketøj, indkøb ect.

Skriv hvordan det gå om aftenen, hvornår du går i seng osv.

Denne dagbog afleverer du til din sagsbehandler når din arbejdsprøvning er overstået - du kan også vise vejlederen på arbejdsprøvningsstedet dagbogen, for de skal jo skrive en progressionsrapport til kommunen (hvordan oplever de dig - hvad kan du/ikke) osv.

Sådan en dagbog har været guld for rigtig mange mennesker - så hermed bare et tip. Det er den eneste måde du kan fortælle hvordan din dag egentlig bliver påvirket af en arbejdsprøvning.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 23:06   #4
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Smile arbejdsprovning

Jeg vedlager praktik dagbog hvordan den ser ud så kan i kommer med nogle god idea
Vedhæftede filer
Filtype: pdf Praktik-dagbog.pdf (25,6 Kb, 527 visninger)
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 23:09   #5
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Jeg synes den skala er svært at fortolke hvordan men kan fårstos hvor skal men sæt ring om
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 23:39   #6
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej Pernille

Jeg startede også i arbejdsprøvning - hvor slutresultatet efter mindre end 3 mdr. skulle ende op i ca. 28 timer.

Jeg startede op og var positiv og glad - og i starten kæmpede jeg for at blive der de aftalte 3 timer som jeg skulle starte op med.

Det gik ikke - og selv om jeg syntes at det var både svært og pinligt - lærte jeg at gå hjem når jeg ikke kunne mere - efter 1 - 2 timer.

Jeg havde mega meget dårlig samvittighed og tænkte at det kunne ikke passe.

Men jeg holdt fast ved at jeg ikke ville ødelægge mig selv.

Det sluttede med en arbejdsevne på ca 5 timer pr. uge.

Det blev accepteret og i dag er jeg førtidspensionist.

Det jeg vil sige med det her er - at du selvfølgelig skal arbejde det du kan - men lad være med at lade det gå ud over dit helbred eller hjemmeliv for at please systemet.

held og lykke til dig herfra
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 07:01   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pernile Se meddelelser
Jeg vedlager praktik dagbog hvordan den ser ud så kan i kommer med nogle god idea
Problemet med den "praktik dagbog" er, at den ikke kommer til at beskrive hvordan du fungerer, kun hvad du laver i arb.tiden.

I min sidste afprøvning brugte jeg denne model af dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Dagbogen bør du sende til din sb hver uge (pr. mail eller personligt ved skranken mod kvittering).

I en arb.prøvning er det vigtigt, at man møder op hver dag, så vidt man overhovedet er i stand til det.
Men, hvis afprøvningen skal give et retvisende et billede af din arb.evne er det lige så vigtigt, at du siger fra når du ikke kan mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 13:01   #8
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen


Du gør det så godt du kan og magter.
Skriver en dagbog med hvordan du har det og en smerteskala.
Møder altid op.
Når du ikke kan mere, stopper du, og holder pause.
Prøver at smile og holde dig gode venner med alle på stedet.

Og sådan set ikke andet at gøre.

Det var min metode. Jeg var så heldig at stedet, var super godt, og de var meget forstående og imødekommende, da jeg var det.
Det blev nogler super papire med 5 timers arbejdsevne pr uge, som max med mange skånebehov.
Jeg fik så ikke FtP, men flex

Senere endnu en arbejdsprøvning, da den første jo ikke kunne være rigtig .
Det var så bare det dummeste valg de gjore. Sendte mig et rigtgig tåbelig sted hen. Et lager.
Jeg lagde ud som jeg altid gør. Glad, smilende og gjore hvad jeg kunne og holdt, når det gjore ondt. Det gik stærkt sådan et sted.
Efter 3 uger, sagde min Læge, så stopper vi, og afslog flere forsøg på prøvning.

Klagede over rådgiver der ikke fattede. Fik en leder, og så gik det stærkt. Efter 7 uger var pensionen i hus.


Så hæng i
Men nu efter 2 år gik den igennem.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension