K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 07:29   #1
EvyEvy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
EvyEvy er ny på vejen
kontanthjælp ungesats

pige på 22 år på kontanthjælp (ungesats) er sat ned i til su takst, og kan ikke klare sin husleje nu, er der nogen der ved om der er en mulighed for at få hjælp til den? har været sygemeldt siden hun var 17 år efter trafikulykke, hun har mange symptomer, er pt i arbejdsprøvning på 6 timer ugentlig, og de taler om at sætte time tallet ned.
EvyEvy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 08:45   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ja, du kan søge hjælp til at klare din husleje.

Du skal henvende dig på Socialforvaltningen.
Her skal du udfylde et skema med alle dine udgifter. Du skal vedlægge dokumentation for dem allesammen.

Hvis du har en stor udgift til medicin kan du også søge om støtte til det.

Jeg vil anbefale dig at få en aftale med din sagsbehandler på Socialforvaltningen. Du skal bare ringe og sige at du gerne vil have en aftale for at tale om om du kan få støtte.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 12:49   #3
EvyEvy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
EvyEvy er ny på vejen
Det viser sig at det kan man ikke, alle regler hvor man kan få hjælp til husleje er der untagelser for folk under 25 så det ikke kan lade sig gøre.
hun søgte om tilskud til medicin og fik afslag, med begrundelsen at hun selv havde sat sig i den situation. dvs. at hun flyttede hjemmefra. hendes husleje er ikke dyr. hvis der er andre gøde råd høre jeg gerne
EvyEvy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 16:11   #4
sweet girl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Furesø
Indlæg: 22
Styrke: 13
sweet girl er ny på vejen
Hej

Jeg bor også i egen lejlighed og har gjort det i mange år 3 forskellige steder. Alle de tre steder jeg har boet har jeg søgt boligsikring. DVS. at kommunen betaler et fast beløb til dig, og du betaler mindre i husleje. Hvad man kan få i boligsikring afhænger af hvor man bor og størrelsen på den lejlighed man har. Det er noget man selv skal gøre opmærksom på på kommunen, det er altså ikke noget kommunen gør en opmærksom på. Sådan var det ikke med mig i hvert fald. Så skal man udfylde et skema og måske vedlægge nogle kopier, og aflevere det til en afdelling på kommunen.Og så burde det bare være en formalitet. Det er da bestemt værd at undersøge. Så håber dette kan hjælpe lidt.
MVH Marianne
sweet girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 17:14   #5
EvyEvy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
EvyEvy er ny på vejen
Hej
tak for dit svar og tipset er fint, men hun får boligsikring men. Selv med det. Løber det ikke rundt. Med booligsikring får hun udbetalt 5150 og huslejen er 3400 og så. Kommer de øvrige udgifter som el, tv licens og tlf det kan ikke lade sig gøre.
EvyEvy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 17:25   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da hun får boligsikring, er der desværre ikke mere hjælp at hente.

Det betyder enten at hun må flytte (hjem), eller finde på en billigere løsning indtil hun fylder 25 år.

Der er nogle faste satser, og så er det så op til den unge hvordan de vil bruge pengene, om det kan lade sig gøre eller ej, er kommunen ligeglad med. De kan tilbyde boligsikring udover satsen, og ellers intet da hun er under 25 år.

Frygtelig situation, men desværre ikke et ukendt fænomen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 18:38   #7
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Det er ikke nemt, at være under 25 nej. Men jeg vil da også sige, at en husleje på 3400 uden el er rimelig høj. Går ud fra, at det er en hel lejlighed så. Det kan gøres billigere, evt. med et værelse et sted. Jeg boede selv mange år på et 12 m2 værelse med tilhørende te-køkken og egen bruseniche (og fællestoilet på gangen) da jeg var yngre.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 19:17   #8
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
husleje på 3400 idag er absolut ikke høj, hvad er det for noget vrøvl ???

flere af dem jeg går i skole med, betaler det for deres kollegieværelse idag, så godt nok med el og varme...

det sulte satsen der er for lav, og fuldstændig ude af proportioner med hvad det koster bare at overleve idag, sf har tidligere sagt de vil de lave satser til livs, lad os håbe der sker nogle forbedringer...

Kan hun ikke opnå §34 tillæg ?
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 19:55   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, jeg mener også 3400 kr ligger i den lave ende for en lejlighed, men har man ikke de 3400 kr, så er den jo for dyr............

Klubværelser kan snildt snige sig op på samme beløb, men så plejer alt også at være inkluderet..

Her er der mange der udlejer værelser for 2500 kr alt inklusive, så det kan lade sig gøre at bo billigere, men sjovt er det jo ikke når man har fælles bad og fælles køkken mm. Men hvis det er den eneste måde man kan overleve på, så kan man jo blive nødt til det........for en periode.

Rigtig synd for pigen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 21:28   #10
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
spørger nok dumt kan hun ikke få den der paragraf 34 ved høj husleje ? tja skal ikke gøre mig klog på vhad er billigt i københavn ved abre jeres priser er **** up der over griner :P og medecin prøv at søge kroniker tildskud hvis man er så højt oppe regne ud hvis man vælger måndeligt vil man ligge på lige under 300 kr måndeligt for ens medecin
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension