K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2015, 10:08   #1
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
http://www.tveast.dk/artikler/nu-mis...in-handicapbil

Nu mister Anette sin handicapbil

Anette Massinen har i 18 år været afhængig af en handicapbil, som Holbæk Kommune har bevilget hende. Nu sætter kommunen en stopper for fritagelsen af vægtafgiften, som hun tidligere har haft ret til

Ægteparret Anette og John Massinen har altid haft et aktivt og socialt liv til trods for, at Anette Massinen sidder lænket til en kørestol. Det er parrets handicapbil, der har sørget for, at de kunne komme ud af huset, så tit de ønskede, men nu har Holbæk Kommune stukket en kæp i hjulet.

Anette og John Massinen ansøgte nemlig i foråret om retten til at få en ny handicapbil, da deres nuværende er otte år gammel og ikke stemmer overens med Anette Massinens behov.
Parret blev dog meget chokeret, da kommunen besvarede deres ansøgning. De fik nemlig ikke kun afslag på at få bevilget en ny handicapbil, men også en besked om, at familien pr. 1. november ville få frataget retten til overhovedet at have en afgiftsfri bil.

- Det er jo ganske urimeligt. Min kone har haft den her handicapbil i otte år, og den har været indrettet til hendes brug. Og så vender kommunen lige pludselig på et bræt, og tager den fra os, siger John Massinen.

Det er det vi se rundt om i komunnerne, at Det bliver meget svært at få Handicapbil, de gør alt hvad de kan for ikke at tilkende en til bogere som tro har behov som se i denne sag
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 10:49   #2
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Det er nok den vej, vi går, politisk set., at vi selv skal sørge for= betale foor os selv og vores nærmeste.

Jeg siger ikke,

at det eer fair,

min økonomi væltede da jeg blev syg, blev fyret, røg på kontaanthjælp i 2 årr, herefter 2 år ppå kontanthjælpssats som ledig flleksjobber. Juhu

Nu i job men ikke med det store overskud.


Jeg ser pppå min situation, med de positive briller.

Godt, at jeg bor i et land, hvor jeg ttrods alt kan f hjælp omend beløbets størrelse begrænser muulighed for feriie, fritidsinteresser o.s.v.

Ellers bliver jeg sur oog trist af at tænke på ddet
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 10:53   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er så trist, men....

... det foregår over hele landet.

Afslaget skal naturligvis ankes.

Når det er sagt, skal andre med bevilget handicapbil kende konsekvensen, når man gen-ansøger iht Servicelovens § 114.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=Stoktofte

Konsekvens

http://www.k10.dk/showpost.php?p=329031&postcount=369

I den klare og grundigt begrundede afgørelse står der også præciseret, at et kommunalt fastsat serviceniveau ikke må stille en borger ringere end efter sociallovgivningen.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=316111&postcount=353

Hvis du søger udskiftning af bil og på denne baggrund får et afslag, bortfalder bevillingen på din nuværende bil. Det betyder helt konkret, at kommunen sender besked til SKAT om, at bevilling er bortfaldet. SKAT beregner registreringsafgift, afhængig af bilens alder. Det har været et ret højt beløb i de afgørelser, jeg har set. Du kan finde reglerne i lov om registreringsafgift på Retsinformation.dk.

Jeg håber, at ægteparret har gode og professionelle rådgivere til det videre forløb.

Jeg har skrevet til journalisten og bedt denne om at overbringe Anette følgende oplysning:

"I den klare og grundigt begrundede afgørelse står der også præciseret, at et kommunalt fastsat serviceniveau ikke må stille en borger ringere end efter sociallovgivningen."

Et godt spørgsmål til berørte kommune: "Gør i brug af "Tro og love-erklæring"?"

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...04/1234199.pdf

Triste hilsner

Peter

Kære Fleksjobber.

Efter min mening er det noget vrøvl du fremkommer med. Du vil og ikke-vil, du er for og ikke-for, du er så positiv så det gør næsten ondt.

Folketinget har ikke ændret lovgivningen med så meget som et komma, men kommunerne afprøver grænser af til det yderste, i mange tilfælde ulovlige afgørelser.

God dag til dig.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-09-2015 kl. 11:26.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 15:59   #4
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
http://www.tveast.dk/artikler/dansk-...aa-handicapbil
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 17:05   #5
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Tak for din konstruktive kommentar til mit syn på sagen.

Hvem skal betale, når alle vil have hjælp.

Brok og krævementalitet, kendetegner efterhånden dagens debat.

Jeg kan undskyld mig sgu da heller. Ikke komme afsted til alle de sociale ting, som jeg har lyst til

Og ja jeg har 2 ben at gå på men skal selv transportere mig rundt.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 01:20   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhhh måske man lige skulle sætte sig ind i hvad tråden drejer sig om....nemlig overholdelse af gældende lovgivning....en lovgivning der IKKE er blevet ændret..

Dette har intet med krævementalitet eller brokkeri at gøre...

Hvis loven ikke er ændret....vil det så ikke være logisk at kommunerne blev ved med at handle ud fra gældende lovgivning....

Fint at du har en mening og at den er at folk ikke nødvendigvis skal have det som de er berettiget til....da alle jo ikke kan få hvad "de vil have" "for hvem skal dog betale"

At sige at det drejer sig om krævementalitet og brokkeri....

Samtidig sammenligner dit eget behov for at "komme til alle sociale ting" med en person som faktisk er berettiget til omtalte bil...

Ja det hjælper næppe på debatten...ihvertfald ikke hvis den skal være konstruktiv...

Igen bør du bemærke at lovgivningen ikke har ændret sig....

Det kan godt være at det går den vej politisk som du siger....men det ændre ikke på det faktum at loven ikke er blevet ændret...

Man skulle mene at hvis "noget" går en politisk retning som du skriver...ja så skulle man mener at de ville gøre sig den ulejlighed at samtidig ændre loven på området....

Men selvfølgelig kan nogen sammenligne det at vi er nogen der gerne ser loven overholdt med krævementalitet eller brokkeri....

Personligt ser jeg det ikke sådan...at bare fordi man gerne vil have at gældende lovgivning bliver overholdt ja så er man en brokkerøv eller en der har en udtalt krævementalitet...

Så skulle du ønske at debattere krævementalitet eller brokkeri....ja så opret du endelig en tråd om det og lad være med at gøre det i en eksisterende tråd der ikke omhandler det..

Det afsporer nemlig debatten.....altså den debat om at kommunerne ændre den måde de behandler sagerne på til trods for at loven ikke er blevet ændret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 08:01   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har den velbegrundede mistanke....

.... at en sådan sag med fratagelse af en invalidebil, som i Anettes tilfælder er en koordineret og planlagt afslag.

Al fornuft siger, at ved en anke ved Ankestyrelsen taber kommunen og sagen bliver hjemsendt til ny afgørelse.

Men nu går der op til 1 år, med omtale, bekymringer for Anettes og familie.

En stor ekstraregning fra SKAT etc, og der vil blive gjort tiltag, også koordineret, med at sagen dukker op i pressen og offentligheden.

Man har ledt efter et godt eksempel, som Anette, brugt hendes situation, som advarsel og oplysning til alle andre der bare tænker i de baner om at søg eller gen-ansøge om invalidebil.


Hvem er "man"?.......................... ja, det må du tænke lidt over, hvem "man" er.

Hvem kunne "man" være?

Triste tider.

Målet er, at der skal indløbe færre ansøgninger.

Desværre tror jeg at min mistanke er korrekt.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-09-2015 kl. 08:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension