K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2009, 20:36   #1
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Question Psykologhjælp…

Jeg har været i dag hos min læge bl.a. ang. psykologhjælp, da jeg har stærke angst anfald. Jeg f. eks kan ikke være i en rum med mange samtidig talende mennesker. Var nødt at stige af bussen pga. angst.
Lægen har sagt at kommunen ikke betale for psykolog hjælp. Sagsbehandler har bekræftet det.
Hvis jeg vil, så skal jeg selv betale 800 kr. for konsultation. Men jeg har ikke råd til det. Kan det være rigtigt?
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 20:40   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan søge om at få det betalt som en engangsydelse kan ikke lige huske om det er § 82 eller 81 men det er til at finde ud af ..

Og ja de vil meget gerne have at man betaler det selv de foreslog også mig at jeg fik fysio hjælp for at bedre min arbejdsevne dog gjorde min sagsbehandler mig opmærksom på at jeg skulle betale det selv hvis jeg så søgte engangsydelse og ikke fik det og man kunne se at jeg ud af mit budget ikke selv kunne betale det ja så ville det ikke tale imod mig i forhold til arbejdsmarkedet dog mente min sagsbehandler at jeg ikke ville få problemer med at få det betalt hvis anbefalingen kom fra lægen (som så ikke ville anbefale det da det var forsøgt så mange gange uden effekt, så hun ville ikke skrive at det kunne bedre min arbejdsevne )

så jo det er rigtigt at man selv skal betale det men der kan være en mulighed ved at søge en engangsydelse ...
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 21:00   #3
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Tak for svaret Hejdien

så er det rigtigt hvad de sige. Jeg troede at psykologhjælp er gratis i landet. Har været tidligere nogle gange hos en psykiater og det var helt gratis.
Prøver at få lån fra banken og betale det selv. Indtil nu har jeg ikke søgt om noget hjælp fra kommunen. Betaler selv alle mine regninger.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 21:30   #4
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg fik sidste år 2 gange 10 timer efter § 82, var jeg dig ville jeg prøve at søge, det er hundedyrt at betale selv og kan du få hjælp så skal du da have det ..... krydser finger
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 22:04   #5
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Jeg går også ved psykolog og betaler selv da kommunen ikke vil betale. De forlanger at jeg skal gå hos en psykolog men vil ikke hjælpe med at betale...det er helt til grin.

Men altså med en lægehenvisning fra egen læge koster det ca. 300,- pr. besøg hos psykologen.

MVH Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 22:22   #6
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Takker for jeres hjælp

Helle Smith og CHNEVIDE.
Jeg prøver at søge, skal først finde ud til hvem på kommunen skal jeg henvende mig til.
Det er så dejligt at man kan få så hurtig hjælp her på k10.

Hilsener
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 23:14   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En veninde til mig har lige søgt § 82 til et eller andet kan ikke huske hvad , hun skrev simpelthen en mail til sin sagsbehandler om at hun skulle søge § 82 og så fik hun papir sendt så mon ikke du bare kan gøre det samme ...
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 23:32   #8
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Det prøver jeg

at finde ud i morgen.
Takker en gang til.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 06:47   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Du kan også henvende dig ved skranken i jobcentret, og bede om et skema til at søge om hjælp efter §82 (hjælp til enkeltydelse).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 09:32   #10
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Det er også muligt, ihvertfald i visse tilfælde at få gratis psykolog samtaler på distriktpsykiatriske centre. Jeg benytter mig selv af den mulighed, nu på 9. måned.
Jeg er dig ikke klar over hvor let det er at få det tilbud, i mit tilfælde var det efter indlæggelse jeg modtog det. Men prøv at snakke med din læge om det eller kontakt distriktspsykiatrien og få efterfølgende en henvisning til dem fra din læge.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykologhjælp til fyret fleksjob'er kimlar Spørgsmål ang fleksjob 3 04-03-2011 22:05
Blevet nægtet psykologhjælp rose Dit og Dat 20 17-09-2009 22:55
Medicintilskud/psykologhjælp søg om lån? wating Alt det andet 5 09-07-2009 22:26
Tilskud til psykologhjælp? SR5336 Alt det andet 23 19-06-2009 18:02
sygedagpenge og psykologhjælp hellelu Spørgsmål ang fleksjob 1 31-03-2009 21:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension