K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2010, 19:14   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg er typen der ikke synes der er lunt under tøflen, så jeg fortsætter som enlig
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 19:35   #12
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
næænej

forsørgerpligten bør ikke afskaffes! Meen, man kunne muligvis hæve integtsgrænsen. Hvis alle gifte arbejdsløse skulle forsørges af kommunerne ville det da først belaste dem og det er da ikke til gavn for nogen hvis den ene part der har en indtægt som kan dække 2?? Ellers må man forblive "samboende" så der pludseligt ingen problemer i at få understøttelse.
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 20:26   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
helene, hmm...-under tøflen!!!

-dén må altså lige kommenteres: hér i huset er det nu lige modsat -basta

(-men derfor stadig ikke tidssvarende eller fair at vi endnu har begrebet ægtefælle forsørgelse -på dét punkt er vi totalt enige )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 22:28   #14
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
sÅ længe der er andre formuefordele ved ægteskabets indgåelse og retvirkninger, tror jeg ikke der vil blive ændret ved den gensidige forsørgepligt, og det er der jo, fordele altså.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 22:31   #15
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej sonnie

nu er der altså nogle der ikke får en s... pga. ægteskabsforsørgelse, selv når de skal i arbejdsprøvning for at se, om det er flex eller pension.
så det har ikke noget med, at gøre at blive mopset, men om, at få en økonomi til at slå til på en indtægt, grundet sygedom.
og det er ikke nemt.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 22:45   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ville altid skulle være under mandens økonomiske tøffel, hvis jeg blev gift igen - med mindre jeg fandt en der var lige så fattig som mig selv.

Jeg har været gift OG skilt 3 gange, og i alle tilfælde kunne jeg feks ikke modtage kontanthjælp, hvilket måske var fair nok da de havde mange penge. Men jeg kunne bare ikke leve med det...sådan på det personlige plan, synes det var SÅ forfærdeligt at jeg ikke havde mine egne penge, og skulle rende rundt med et Dankort og bruge penge manden knoklede for. Jeg kunne bare ikke være glad, selvom ingen nogensinde beklagede sig, men det var en pine for mig.
Jeg ville ikke gå så langt som at sige det var skilsmisse årsag, men det hjalp helt klart på det....jeg var led over situationen og ked af jeg ikke kunne bidrage til alt de vi skulle være fælles om.
Men jeg forsøgte da en hel del gange at se det positive i det, men det lykkeds aldrig at få hjertet med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 22:48   #17
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonnie Se meddelelser
Det gør man b.la ved at deltage i det som kommunen forlanger. Det er forkert at sige at fordi man ikke får èn krone udbetalt, så er det heller ikke nødvendig med kontakt til kommunen. Man kan ski ikke blive afklaret ved at sidde mopset hjemme i sin sofa over at ægtefælleforsørgelse findes.

Du har ret i at ved beregning af pension, så spiller det ind hvad din ægtefælle ELLER din samlever tjener - og da reglerne er ens ved beregning uansèt man er gift eller ej, så handler det ikke om ægtefælleforsørgelse i ordets snævreste forstand.

Uansèt, så er det bedre med 3-4000 end slet ingenting, særlig ledighedsydelse er bedre end ingenting - bottom line - ønsker man afklaring og mulighed for at slippe for ægtefælleforsørgelse i ordets bogstaveligste betydning, så må man vælge hvad man vil.
Det er nu ikke helt rigtigt.

da jeg var på kontanthjælp, fik jeg det fulde beløb som Ej forsørger, på trods af at jeg boede sammen med Mogens.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 23:30   #18
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Og jeg sidder bare, med et fromt fromt ønske om - at folk vil læse mine indlæg, og IKKE gå i selvsving. Jeg har ikke lavet loven.

Jeg er dybt modstander af ægtefælleforsørgelse - men vi har den ski - om vi kan li`den eller ej.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr: sygedagpenge Tassi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-03-2011 11:49
Spørgsmål vedr. Atp Supp Harberger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-01-2011 18:41
spørgsmål vedr. lægekonsulent sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-04-2010 16:13
Spørgsmål vedr. kommunens ret sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-03-2010 09:43
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension