K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2013, 20:10   #1
skou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
skou er ny på vejen
revalidering/tab af erhversevene

Hej derude.

Jeg håber at der er et klogt hoved eller to derude, der kan hjælpe mig.

Jeg er så heldig at jeg har fået tilkendt revalidering pga bla min håndeksem.

Jeg har fået det tilkendt som en arbejdes skade og har mens jeg har gået sygemeldt (ca 1,5 år) fået et mdr beløb af arbejdes skadestyrelsen for tab af erhvervs evne.

Nu ved jeg godt at jeg på revalidering ikke må tjene mere end 12000,- kr om året.

Men hvordan ser det ud hvis jeg fortsat modtager den mdr ydelse fra arbejdes skadestyrelsen...... Vil kommunen så modregne det i min revaliderings ydelse?

MVH Linette Larsen.
skou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2013, 20:20   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ved det ikke,
MEN...
Citat:
Jeg har fået det tilkendt som en arbejdes skade og har mens jeg har gået sygemeldt (ca 1,5 år) fået et mdr beløb af arbejdes skadestyrelsen for tab af erhvervs evne.
Jeg havde engang en bekendt som blev revalideret efter en arbejdsskade, også med månedligt beløb fra arbejdsskadestyrelsen.
Der var dog lige den hage ved det hele, at da han var færdig blev ALLE ubetalinger stoppet, for nu var han jo arbejdsparat igen med sin nye uddannelse.
Man skal godt nok være sikker på at det kommer til at være et job man kan passe mange år frem, som man uddanner sig til, når fælden i enden klapper, når man er færdig med uddannelsen.

Jeg ved selvfølgelig ikke om det fortsat er sådan, men det var det dengang.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2013, 20:27   #3
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg er på revalidering og får en månedlig ydelse for tab af erhvervsevne og jeg bliver IKKE modregnet
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2013, 22:36   #4
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Da jeg var på revalidering blev jeg bedt om at indsende kopi af udbetalings-beløbene på mine forsikringer samt lønsedler for det sidste år jeg var i arbejde.

Revalideringsydelsen + udbetaling for tab af erhvervsevne måtte tilsammen ikke overstige den løn-indtægt jeg havde da jeg arbejdede, uden der ville ske en modregning af revalideringsydelsen.

Sidst redigeret af Moi; 26-07-2013 kl. 22:44.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 23:28   #5
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skou Se meddelelser
Hej derude.

Jeg håber at der er et klogt hoved eller to derude, der kan hjælpe mig.

Jeg er så heldig at jeg har fået tilkendt revalidering pga bla min håndeksem.

Jeg har fået det tilkendt som en arbejdes skade og har mens jeg har gået sygemeldt (ca 1,5 år) fået et mdr beløb af arbejdes skadestyrelsen for tab af erhvervs evne.

Nu ved jeg godt at jeg på revalidering ikke må tjene mere end 12000,- kr om året.

Men hvordan ser det ud hvis jeg fortsat modtager den mdr ydelse fra arbejdes skadestyrelsen...... Vil kommunen så modregne det i min revaliderings ydelse?

MVH Linette Larsen.
Hej Linette

Jeg har også håndeksem og har også haft min eksem anmeldt til Arbejdsskadesstyrelsen. Jeg fik ikke for midlertidig tab af erhvervsevne mens jeg var sygemeldt og ventede på afklaring. Har også andre lidelser. Hvad skal der til for at få for midlertidig tab af erhvervsevne.?

Hvad fik du i mén for din eksem.?

Hvad har I andre fået i mén for jeres lidelser.?
Ménstørrelsen skal jo være over 15% for at få for tab af erhvervsevne ik..?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 23:38   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
det er ikke mengrad, der skal være over 15%, men dit erhvervsevnetab.

har du 5% men kan du få dækket dit erhvervsevnetabtab, såfrem det er over 15%
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 01:12   #7
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
tak tumnus du har ret det er 5% mén man skal have. Jeg kører rundt i disse mange afgørelser jeg nu har fået samlet en del af.

Jeg havde ikke ret til tab af erhvervsevne fordi ASK mente jeg kunne påtage mig andet arbejde og opretholde den indtjening jeg havde før.

Men jeg var jo ved at blive udredt af kommunen.

Idag er jeg blevet bevilliget fleksjob og ved jeg nu kan genoptage min sag i ASK.

Men der er jo så gået flere år med lav indkomst inden jeg fik bevilliget fleks, uden midlertidig tab af erhvervsevne. Synes bare det er underligt hvordan der bliver bedømt fra Arbejdsskadesstyrelsens side....?!

Er der nogen som har oplevet at få TAE med tilbagevirkende kraft..?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 07:36   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Dit tab af erhvervsevne udregnes ikke i forhold til din men grad men iforhold til hvaddu har af ndtægt nu og hvad du havde da du fik håndeksemen.
Har du mistet mere end 15% i indtægt (husk at regne pensionsindbetaling med), så vi du have ret til en erhvervstabs erstatning.

Hvis dit tab af indtægt ligger mellem 15 og 50% så er det et skattefri engangsbeløb, der er tale om. Er din indtægt faldet med over 50%, så vælger du selv mellem et engangsbeløb (skattefrit) eller et månedligt beløb (skattepligtigt).

Står du i den situation at du ikke er endeligt afklaret arbejdsmæssigt (sygedagpenge, ledighedsydelse, arbejdsprøvning ellerligende), så beslutter ASK ofte at lave en midlertidig erhvervstabs erstatning, som er et månedligt beløb (skattepligtigt), indtil det er endeligt afklaret hvad du kommer til at tjene (altså er i job, pension eller ligende).

Når du er i revalidering, vil kommunen trække i din revalideingsydelse det som overstiger den indtægt du havde før håndeksemen.
Altså hvis revalidering + erstatning overstiger den indtægt du havde før, så trækker de dig.
Hvis revalideing + erstatning er mindre eller det samme som den indtægt du havde før, så brude de ikke trække dig.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 10:17   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg fik med tilbagevirkende kraft, til den dag jeg blev fyret og overgik til ledighedsydelse.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2013, 16:53   #10
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Jeg har fået tilkendt mere end 5% i mén, men fik ikke for tab af erhvervsevne, idet ASK mente jeg ville kunne påtage mig andet arbejde, som ikke var håndbelastende og jeg derudover havde en anden konkurrerende lidelse.

Men det er jo netop fordi jeg havde en konkurrerende lidelse, som gjorde at jeg ikke bare kunne gå ud og tage mig et hvilke som helst andet ikke håndbelastende arbejde.

Denne konkurrerende lidelse står så ikke på fortegnelsen over erhvervssygdomme. Men den har gjort at jeg sammen med håndeksemet har fået tilkendt fleksjob.

Og så er det forvirringen opstår. Jamen selvom jeg ikke fik ménsat den konkurrerende lidelse skulle den så ikke havde været taget med i betragtning i forhold til tab af erhvervsevne.?

Hvad med de år hvor jeg reelt havde et tab af erhvervsevne og afventede at få tilkendt fleksjob.?

Er der nogen med lign. erfaringer.?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55
Revalidering Gunell Alt det andet 2 15-04-2010 20:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension