K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 15:00   #1
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Hvad skal der ske med førtidspension

Jeg har skrevet og blandet mig lidt i de ting der foregår via FB ang førtidspension og fleks reform, bla har jeg været meget obs på nogen af de ting som Henrik Herløv Lund skriver

Især ang udmeldinger omkring revudering som jeg også mente var lidt urealistiske ... men men

Nå men hvorom alt er så har RAZMO skrevet noget til jer bruger her på K10 som jeg nok tror nogen af jer vil læse (kan anbefales)

Dem af jer der er på fb kan jeg kun anbefale jer at skrive på feks Leif Lahns profil, han hævder at han lytter og lære men vi kan ikke død og pine hive ud af manden hvorvidt der er noget med revuderinger af ftp hvert femte år og hvorvidt det også skal gælde bagud rettet , men prøv at læse det Henrik Herløv Lund har skreevet til jer på det her link ..

Og bland jer endelig i debatten andre steder også , den nye regering påstår jo at de vil være en regering der lytter og lære og også høre på de ramte grupper det lyder bestemt ikke sådan pt .. men man kan vel håbe

http://avisen.dk/blogs/matahari/til-...0dk_32507.aspx

Sidst redigeret af Basco; 06-12-2011 kl. 15:40.
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 16:23   #2
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg har fået email fra Stine Brix (EL) om at hun vil bede deres ordfører på området om at stille spørgsmål til Mette Frederiksen i Folketingets spørgetime.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 17:01   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Hvornår er der spørgetime for det vil jeg da gerne se...
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 22:39   #4
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Meget fint brev i avisen.dk - hvor Leif svarer på brevet

Leif skriver "Så jeg tror ikke i skal frygte noget", og opfordrer i sit svar selv til "men gør som du, nemlig skriv til os og gøre os klogere på jeres situation. Det vil jeg i hvert fald meget gerne lytte til".

Så den opfordring vil jeg tage til mig, og sende ham min historie og syn på sagen - og kan kun opfordre alle andre til det samme. Jo flere som gør dem klogere, jo mere viden har de om virkeligheden når de går i gang med reformen.

Fandt iøvrigt leif´s offentlige til gængelige mail i FT: [email protected]
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 10:53   #5
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Jeg har fået email fra Stine Brix (EL) om at hun vil bede deres ordfører på området om at stille spørgsmål til Mette Frederiksen i Folketingets spørgetime.
Logikeren var det i går at de havde det på i spørgetimen ? og var der nogen af jer der så det og hørte svaret ??
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 11:05   #6
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Basco Se meddelelser
Logikeren var det i går at de havde det på i spørgetimen ? og var der nogen af jer der så det og hørte svaret ??
Nej, ikke i denne spørgetime, men engang senere. Jeg ved ikke hvornår.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 12:54   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Mine tanker omkring førtidspensionsreform...

Hvis vi nu ser tilbage til den sidste store førtidspensionsreform .. som blev gennemført/vedtaget i 2000 og startede i 2003.. altså hvis jeg ellers husker korrekt

Det var også Socialdemokratiet som var med..

Før 2003 er der en del som har fået pension pga sociale omstændigheder .. godt nok ikke den højeste pension.. men en pension..
Mig bekendt var der ikke en eneste, der er blevet revurderet dengang pga de ikke ville opfylde de nye krav....

Danmark mangler penge... og jeg kan simpelthen ikke få ind i hovedet hvordan nogen kan tro at alle førtidspensionister både før og efter 2003 skal revurderes..
Tænk på hvor mange ressourcer der skal til - penge - arbejdskraft osv.... og der er ingen, der aner spor om de mange penge vil være givet godt ud...

Min tanke med en ny reform er at de måske går ind og laver flere satser.. vel at mærke for nye der får førtidspension..

En sats for de personer, som ikke har rest arbejdsevne...
En sats for andre, som har så de kan klare nogle eller flere timer om ugen...

Akkurat ligesom i dag.. her hedder det så bare førtidspension og flexjob..

Jeg kan ikke forestille mig at en enkelt person fra Socialdemokratiet allerede nu kan fortælle hvordan den nye reform bliver strikket sammen..
Og heller ikke enkelte personer i de andre partier...
De som endelig ved i hovedtræk hvordan de ønsker at det skal blive... de svarer ikke på det allerede nu...

Der skal også laves et eller andet til de personer, der er nedslidte som 60-årige .. dem der før kunne gå på efterløn..

Bare lige mine tanker .... og nu kommer mine forældre til frokost....

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 16:43   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
endnu en grund til at afskaffe førtidspensionen

nå det er fordi han var førtidspensionist - der var ikke kontrol nok

Tekst fra artikel slettet af Web pga manglende link til artiklen.

Sidst redigeret af Webmaster; 09-12-2011 kl. 04:42. Årsag: Tekst fra artikel slettet af Web pga manglende link til artiklen
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 14:14   #9
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Så er det i dag dette spørgsmål kommer op stillet af enhedslisten

Mundtlig besvarelse (Spørgetid) af § 20-spørgsmål S 1210
Mener ministeren, at der i en reform af førtidspensionen skal indgå, at nuværende førtidspensionister skal have revurderet deres sag med mulighed for, at de fratages førtidspensionen?
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 15:31   #10
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Kan kun opfordre til at skrive til Leif Lahn. Han lytter, læser ens mail og svarer tilbage. Sendte ham selv en mail, og fik et fint svar tilbage.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal der til, før man kan opnå førtidspension? qwe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 23-09-2010 07:57
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension