K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2010, 11:03   #11
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Jeg er 29 og har en kronisk lidelse. Tager de min førtidspension fra mig pga. min "lave alder" gør mig rask? Jeg bliver fuldstændigt ødelagt af ikke at vide hvad de har tænkt sig.

Men underligt at reformer og fokus på min alder åbenbart kan fikse hvad utallige læger igennem et helt liv ikke har kunnet?

Vil ønske nogle af folkene bag den planlagte reform kommer herind og fortæller lidt om hvad det her handler om?

Jeg har været førtidspensionist i 6 år (Selvom jeg skulle have haft det længe før) og er ikke blevet mere rask, men har fået fred til at få opbygget mig en lille oase der minder om et normalt liv.

Førtidspensionen har reddet mig.

Sidst redigeret af Hjerneskaden; 03-06-2010 kl. 11:06.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 11:28   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ingen ved noget i endnu
men kan forstille mig de får mulighed at tage alle sager op igen
men kun dem efter 2003
for de indførte en lov 2008, at man ikke kunne tage pensionen fra dem før 2003
men dem som de nok hovedsageligt vil gå efter er dem under 35 år og "kun" med psykiske sygdomme.
mit gæt er at man kigger på sagen og måske skal ud i nogle forløb og snakke med psykiater om behandlingsforløb.
der er mange som har fået pension kun pågrund af angst og depression stess.
disse sygdomme kan alså behandles og behøver ikke være varrig for resten af livet.
men der er forskellige former for depression og nogle er varrig for hele livet
har da en kusine som fik på pension i 2005 pågrund af angst og depression
hun er da i flexjob i dag.
Det jeg så kan stille et stort spørgsmål tegn?, hvor skal hjælpen komme fra
der er hverken læger eller penge til behandling

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-06-2010 kl. 11:35.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 12:07   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg hørte for et par uger siden på DR P1, at der er et forsøg igang i 16 kommuner, hvor alle førtidspensionister (måske kun på gammel ordning, det kan jeg ikke huske) mellem 30 og 40 år, sammen med en sagsbehandler skal se på mulighederne for at komme tilbage til arbejdsmarkedet, i større eller mindre grad.
Førtidspensionen fratages ikke men stilles i bero, og man kan vende tilbage til den hvis man er arbejdsløs eller ikke kan magte arbejdet. Dette foregår som sagt i 16 forsøgskommuner lige nu.

Til efteråret vil man så tage dem på mellem 40 og 50 år og gøre det samme, førtidspensionister, over 50 vil ikke blive kaldt ind til samtale, men hvis de selv skulle ønske det, kan de henvende sig til kommunen, som så skal give det samme tilbud, som til dem under 50.

Det er så meningen at alt efter forsøgets succes, at det så skal udvides til resten af landet. Det lød til at man kunne takke nej uanset alder, men jeg er sikker på at der vil blive lagt tryk på de enkelte.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 12:08   #14
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der er mange som har fået pension kun pågrund af angst og depression stess.
disse sygdomme kan alså behandles og behøver ikke være varrig for resten af livet.
Jeg har haft angst og dep. i snart 10 år, og har været hos psykriater i kognitiv terapi, og går nu ved psykolog... Men jeg er da glad for at få at vide, at det kan behandles.. Du kan måske fortælle mig hvor jeg skal henvende mig så jeg kan komme ud af dette daglige he....

Skovblomst
__________________
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 13:44   #15
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg hørte for et par uger siden på DR P1, at der er et forsøg igang i 16 kommuner, hvor alle førtidspensionister (måske kun på gammel ordning, det kan jeg ikke huske) mellem 30 og 40 år, sammen med en sagsbehandler skal se på mulighederne for at komme tilbage til arbejdsmarkedet, i større eller mindre grad.
Førtidspensionen fratages ikke men stilles i bero, og man kan vende tilbage til den hvis man er arbejdsløs eller ikke kan magte arbejdet. Dette foregår som sagt i 16 forsøgskommuner lige nu.

Til efteråret vil man så tage dem på mellem 40 og 50 år og gøre det samme, førtidspensionister, over 50 vil ikke blive kaldt ind til samtale, men hvis de selv skulle ønske det, kan de henvende sig til kommunen, som så skal give det samme tilbud, som til dem under 50.
Ragdoll
Ja sådan et brev har vi fået her i Svendborg, det er altså ikke en inkaldese, men et tilbud om op til 5 afklaringssamtaler med en jobkonsulent i dit jobcenter og støtte til at finde job. ( der følger et klippekort med 5 turs) ja sgu til jobcenteret...... gg..

Der står også det er alle førtidspensionister under 40 år, der får sådan et brev.

Man er ikke tvunget til at svare på det brev, det har jeg heller ikke gjort, da jeg er førtidspensionist og ikke kan arbejde.... ellers hade jeg jo heller ikke fået den pension.


Kan fortælle at en veninde også pensionist, som jeg kender, arbejde 1 time om ugen frivilligt i en genbrusbutik, sage så ja til 1 time mere, det fandt kommunen så udaf, de ville så ha hun skulle i alm, arbejde.

Men så langt gik det ikke allerede efter et par uger med 2 timer i den butik om ugen gik det galt, hun blev kaldt syg i hovdet og fik så et vredes udbrud.

Det var en da en butik der hjælper svage og syge folk.




Men det korte af det lange er 2 timers arbejde om ugen og kommunen tror man kan leve af det, også selv om det er frivilligt arbejde....... de skulle fandme.... &€#€%"....!!!!
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  mig.99887788 005.JPG
Visninger: 253
Størrelse:  150,4 Kb
ID: 231   Klik på billede for større version

Navn:  mig.998877888 003.JPG
Visninger: 270
Størrelse:  461,2 Kb
ID: 232  

Sidst redigeret af Kaftbyen; 03-06-2010 kl. 14:42. Årsag: fandt sgu brevet....
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 14:23   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skovblomst Se meddelelser
Jeg har haft angst og dep. i snart 10 år, og har været hos psykriater i kognitiv terapi, og går nu ved psykolog... Men jeg er da glad for at få at vide, at det kan behandles.. Du kan måske fortælle mig hvor jeg skal henvende mig så jeg kan komme ud af dette daglige he....

Skovblomst
jeg skriver også
men der er forskellige former for depression og nogle er varrig for hele livet

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-06-2010 kl. 14:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 14:25   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Saftbyen

det har jeg netop skrevet før
jeg skulle ikke tage i mod et tilbud, med mindre der står i kontrakten
de ikke kan tage ens pension igen
for den mulighed for de efter 2003. Da der ingen grænse er mellem pension og flex
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 16:45   #18
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Ved bare at den skal tags op til efteråret???
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 17:22   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af saftbyen Se meddelelser
Ja sådan et brev har vi fået her i Svendborg, det er altså ikke en inkaldese, men et tilbud om op til 5 afklaringssamtaler med en jobkonsulent i dit jobcenter og støtte til at finde job. ( der følger et klippekort med 5 turs) ja sgu til jobcenteret...... gg..

Der står også det er alle førtidspensionister under 40 år, der får sådan et brev.

Man er ikke tvunget til at svare på det brev, det har jeg heller ikke gjort, da jeg er førtidspensionist og ikke kan arbejde.... ellers hade jeg jo heller ikke fået den pension.


Kan fortælle at en veninde også pensionist, som jeg kender, arbejde 1 time om ugen frivilligt i en genbrusbutik, sage så ja til 1 time mere, det fandt kommunen så udaf, de ville så ha hun skulle i alm, arbejde.

Men så langt gik det ikke allerede efter et par uger med 2 timer i den butik om ugen gik det galt, hun blev kaldt syg i hovdet og fik så et vredes udbrud.

Det var en da en butik der hjælper svage og syge folk.




Men det korte af det lange er 2 timers arbejde om ugen og kommunen tror man kan leve af det, også selv om det er frivilligt arbejde....... de skulle fandme.... &€#€%"....!!!!
Hvor er det fint du kommer med dette indput, nu er det jo et par uger siden jeg hørte det, og har derfor skrevet det så godt jeg kunne huske, men det er fint at en der er midt i det kan fortælle det mere detaljeret.

Hvad jeg ikke helt fangede var om det er frivilligt eller om man er tvunget til at gå til de fem møder på jobcentret?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 18:39   #20
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ingen ved noget i endnu
men kan forstille mig de får mulighed at tage alle sager op igen
men kun dem efter 2003
for de indførte en lov 2008, at man ikke kunne tage pensionen fra dem før 2003
Det skal nok passe men på mig lyder det fuldstændigt, undskyld udtrykket, sindsygt at revuredere sager efter STRAMNINGEN af pensionsloven i 2003.

Desuden er der ikke logik bag tanken om at give sygdomme en alder. En skade/sygdom rammer vel lige hårdt uanset alder. Vi kan ende i en situation hvor to mennesker med samme problemstilling bliver behandlet forskelligt pga. et lovmæssigt "alders skillepunkt". Åh du er 39 igennem 30-40 tests igen. Men dig på 40 går fri.

Jeg er blevet stoppet med så meget psykofarmaka at jeg var ved at gå helt i stå under min "Sag", men intet virkede.

Jeg tager gerne imod det mirakel middel som åbenbart kun er kendt blandt folkene i "System DK".

Jeg lyder måske bitter, men jeg har været igennem et helt liv af nederlag tilsat "hovsa" løsninger fra det offentlige.

Jeg kan ikke klare en runde 2. I mit tilfælde er reformer og fratagelse af min førtidspension rent faktisk et spørgsmål om liv og død.

Sidst redigeret af Hjerneskaden; 03-06-2010 kl. 19:08.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop fleksjob -og førtidspensionsreformen nu!!! Evaave Politik og Samfund 10 18-06-2012 13:53
Oplæg om fleksjob og førtidspensionsreformen? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-06-2012 11:04
DH om førtidspensionsreformen zuza Politik og Samfund 2 23-03-2009 16:30
Høringskonference: Førtidspensionsreformen: succes eller fiasko? zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 14-08-2007 16:16
Evaluering af førtidspensionsreformen her i maj zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 16-05-2007 11:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension