K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2018, 15:05   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Burgernavn Se meddelelser
Tak mistymiss. Bliver lidt forvirret men det er kun min egen skyld hvor langt tid vil der gå før jeg får svar ? Et månede? I forhold til skat og at jeg nu stiger i indkomst skal jeg ind og lave om på noge tal så jeg ikke får et skattesmæk?
Hvor lang sagsbehandlingstid der er, kommer an på den enkelte kommune.
Retssikkerhedsloven:
"§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal på de enkelte sagsområder fastsætte frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse."

Hvis de ikke har skrevet den på deres hjemmeside, kan du spørge kommunen, hvad deres sagsbehandlingstid er på den paragraf

---

Medmindre du går fra en indtægt med arbejdsmarkedsbidrag, bør du ikke få skattesmæk.
Men det er selvfølgelig altid en god idé, at oplyse skat om ændringer.
De får dem dog automatisk at vide, når du skifter indtægt
Du kan selvfølgelig godt, når du er 110% sikker på hvad din nye sats er, kontakte skat og fortælle om ændringen

Udbetaling danmark får også automatisk besked om ændringen, men det skader ikke at oplyse det på forhånd. Igen, gør det først når du er helt sikker på, hvilken sats du får

Kan jo være at den slags revalidering du skal i, giver en anden sats
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2018, 19:37   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan overveje at leje et værelse ud, vi er jo lige ved studiestart.

Sæt dig ned og regn på hvad du har af forskellige udgifter ud over huslejen, og se om der er steder at spare, for der kommer nok en periode, hvor du kommer til at sidde pænt hårdt i det.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2018, 20:26   #13
Burgernavn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2018
Indlæg: 42
Styrke: 7
Burgernavn er ny på vejen
Jeg er psykisk syg så det kan desværre ikke lade sig gøre. Håber at jeg kan få det. Der er desværre ingen steder at spare. Tværtimod så kommer der mange nye udgifter
Burgernavn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2018, 21:15   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Burgernavn Se meddelelser
Jeg er psykisk syg så det kan desværre ikke lade sig gøre. Håber at jeg kan få det. Der er desværre ingen steder at spare. Tværtimod så kommer der mange nye udgifter
Men kan du klare at sidde i den, med den indtægt du har nu.. hvis du får den høje sats for over 30 år, tænker jeg ikke at du får noget ud over alm. boligsikring.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2018, 21:16   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Men kan du klare at sidde i den, med den indtægt du har nu.. hvis du får den høje sats for over 30 år, tænker jeg ikke at du får noget ud over alm. boligsikring.
Dem under 30 år får nu heller ikke en masse ekstra
Højest får de noget, så de kommer op på 30+ år satsen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2018, 21:33   #16
Burgernavn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2018
Indlæg: 42
Styrke: 7
Burgernavn er ny på vejen
Definere at klare sig.. altså jeg kan godt klare mig for 500kr efter husleje men om det er idealt
Burgernavn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2018, 21:40   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis den revalidering du er startet på er uddannelse, kan du være berettiget til at søge kollegieværelse, så du ikke skal klare dig på rugbrød og leverpostej.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2018, 22:41   #18
Burgernavn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2018
Indlæg: 42
Styrke: 7
Burgernavn er ny på vejen
Men er det sikkert så at jeg ikke kan få paragraf 34 selvom jeg har været ude for en socail hendelse.?
Burgernavn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2018, 03:55   #19
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Måske er det ikke relevant men...

Da min eks skred ret pludselig, og der tit er ventetid på de billige lejeboliger, så endte jeg faktisk på gaden.

Kommunen hjælper gerne mødre med børn med at få en bolig, men ikke mænd hvis kone lige er skredet med barnet, og derfor sidder tilbage med et alt for stort hus. - i al fald til at betale husleje på med en kontanthjælp...!

Jeg var næsten et år på div hospitaler, forsorgshjem, hjemløsesteder inden jeg endelig fik en lejlighed.

- Moren gik bare på kommunen og havde en lejlighed klar den næste 1.

Og kvinder vil have ligestilling? gg. Nå vi skal ikke snakke politik her
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2018, 08:26   #20
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Burgernavn Se meddelelser
Men er det sikkert så at jeg ikke kan få paragraf 34 selvom jeg har været ude for en socail hendelse.?
Det er ikke nok at have været ude for en social begivenhed. Det er bare et af de punkter man skal opfylde.

Men du kan finde ud af sagsbehandlingstiden (enten ved at fortælle mig hvilken kommune det er, gerne i privatbesked hvis det er), eller ved at spørge kommunen
Så har du en tidsfrist at forholde dig til

Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Måske er det ikke relevant men...

Da min eks skred ret pludselig, og der tit er ventetid på de billige lejeboliger, så endte jeg faktisk på gaden.

Kommunen hjælper gerne mødre med børn med at få en bolig, men ikke mænd hvis kone lige er skredet med barnet, og derfor sidder tilbage med et alt for stort hus. - i al fald til at betale husleje på med en kontanthjælp...!

Jeg var næsten et år på div hospitaler, forsorgshjem, hjemløsesteder inden jeg endelig fik en lejlighed.

- Moren gik bare på kommunen og havde en lejlighed klar den næste 1.

Og kvinder vil have ligestilling? gg. Nå vi skal ikke snakke politik her
Det er fordi loven siger, at børn ikke må være hjemløse.
Og oftest er det billigere at hjælpe barnets bopælsforældre med en bolig, end at sætte barnet i plejefamilie.
Hvis barnet havde været hos dig, var det dig der havde fået hjælp til at finde en lejlighed.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension