K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2016, 01:35   #1
minou
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
minou er ny på vejen
Sygedagpenge og feriepenge

Hej,
Jeg fik udbetalt alle mine feriepenge d. 1 april da jeg skulle holde 5 ugers ferie fra d 1 maj. D. 11 april blev jeg sygemeldt og kunne ikke holde ferie. Jeg er stadig sygemeldt, men skal raskemelde mig i løbet af et par uger. Pga min sygdom skal jeg sige op på mit arbejde og melde mig ledig for at få dagpenge.
Jeg brugte mine feriepenge for at betale regninger, fysioterapi, ferie til børn osv. Jeg fik udbetalt sygedagpenge, men det var bare ikke nok... Vil jeg blive nød til at betale feriepenge tilbage? Jeg vidste ikke at man kan ikke bruge sine feriepenge hvis man er sygemeldt.
Vil kommunen og A kasse hente informationen om mine ferie fra feriepengeinfo eller ikke nødvendigvis? Skal jeg selv kontakte dem og forklare den hele, eller vente på et brev fra dem? Help
minou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 06:46   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Forudsat du tidligst melder dig rask efter den 1. september, har du ret til at få udbetalt feriepenge for 3 uger. De sidste 2 uger vil du først have ret til at få udbetalt når ferieåret er omme.

Hvordan reglerne er når du allerede har fået udbetalt feriepengene, ved jeg ikke. Jeg synes du skal kontakte din a-kasse omkring det. At undlade at oplyse om udbetalingen vil blive betragtet som tilbageholdelse af oplysninger.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 09:35   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Man kan ikke modtage sygedagpenge i en periode hvor man modtager anden løn eller det som kan sidestilles der med.
Feriepenge er at sidestille med lønindtægt !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 12:10   #4
minou
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
minou er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Jeg har lige ringet til jobcenter og fik at vide at alt er i orden. I deres systeme er der ingen information om at jeg fik udbetalt mine feriepenge (jeg modtog pengene før jeg er blevet sygemeldt, men jeg kunne ikke holde planlagte ferie) og hvis jeg kan raskemelde mig i næste uge (som aftalt) og holde mine 5 ugers ferie indtil d 1 april 2017, så vil kommunen og jobcenter ikke blande sig. De sagde også at min a kasse vil selvfølgelig se fra mine oplysninger fra SKAT at jeg fik udbetalt sygedagpenge og feriepenge samtidligt, men de vil ikke inressere sig for det, fordi i maj var jeg ikke ledig og det var ikke deres penge. Hmmmm jeg er lidt overrasket, det lyder lidt for optimistisk.
Jeg er stadig lidt bekymret... Hvad synes I?
minou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 14:55   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
A-kasser har det med at gå 3 måneder tilbage, hvis man fx har haft indtægt ud over fuld tid.

MEN ved ikke om det har nogen betydning i dit tilfælde.
Og om du betalte skat af feriepengene i optjeningsåret.

Du får føli det bedste svar ved at spørge a-kassen direkte, men forstår godt, hvis du tøver.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 16:06   #6
minou
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
minou er ny på vejen
Hej Stampe,
Jeg betalte skat af mine feriepenge da jeg optjente dem, så jeg betaler ikke noget når jeg får dem udbetat.
Jeg tror jeg gik lidt panik.
Jeg fik udbetalt sygedagpenge og feriepenge samtidligt, men nu vil jeg holde ferie uden at få en krone.
minou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2016, 16:44   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ok Ja så er det jo ikke noget, der fremgår af din skatteopgørelse for i år.

Vil ikke mene, det så påvirker noget, MEN har ikke noget sort på hvidt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension