K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2016, 14:23   #1
acana
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
acana er ny på vejen
revalidering, hvad med akasse og fagforening, skal man blive eller ej

hejsa
jeg har fået tilkendt revalidering
jeg står på nuværende tidspunkt i en akasse og fagforening, men overvejer at at melde mig ud.
har haft en snak med akassen der umiddelbart siger at jeg ikke har behov for at stå i en akasse sålænge jer under revalidering. det vil kun være i det tilfælde at jeg ikke kan gennemføre revalidering at det kan være en god ting at blive stående.... men som akassen og gjorde mig opmærksom på så har det en betydning om man er for syg til at kunne stå til rådighed for det er jo betingelsen for at man kan får udbetalt dagpenge.... men hvordan er man stillet hvis man ikke kan gennemføre revalideringsforløbet . vil det så være sygedagpenge man falder tilbage på og kan man få sygedagpenge selv om man ikke står i en akasse ?

hvordan med fagforeningen , den forening jeg står i nu er ikke branche kendt med den uddannelse jeg skal i gang med. jeg skal starte hf og derefter igang med den egentlige uddannelse. skal jeg melde mig ud? jeg vil først kunne melde mig ind i den branchekendte forening når jeg er optaget på studiet hvilket jeg ikke er i nu.

hvad har i gjort i forhold til det med at stå i akasse og fagforening?
jeg står som fuldtidsmedlem i akassen .
acana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2016, 16:33   #2
Sienna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2016
Indlæg: 21
Styrke: 8
Sienna er ny på vejen
Jeg skal også til at læse, men har meldt mig ud af både a kasse og fagforening , da alle mine muligheder for nogen form for støtte er udløbet.

Når jeg begynder at læse, melder jeg mig ind i en fagrelevant a kasse.
Sienna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2016, 16:35   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af acana Se meddelelser
hejsa
jeg har fået tilkendt revalidering
jeg står på nuværende tidspunkt i en akasse og fagforening, men overvejer at at melde mig ud.
har haft en snak med akassen der umiddelbart siger at jeg ikke har behov for at stå i en akasse sålænge jer under revalidering. det vil kun være i det tilfælde at jeg ikke kan gennemføre revalidering at det kan være en god ting at blive stående.... men som akassen og gjorde mig opmærksom på så har det en betydning om man er for syg til at kunne stå til rådighed for det er jo betingelsen for at man kan får udbetalt dagpenge.... men hvordan er man stillet hvis man ikke kan gennemføre revalideringsforløbet . vil det så være sygedagpenge man falder tilbage på og kan man få sygedagpenge selv om man ikke står i en akasse ?

hvordan med fagforeningen , den forening jeg står i nu er ikke branche kendt med den uddannelse jeg skal i gang med. jeg skal starte hf og derefter igang med den egentlige uddannelse. skal jeg melde mig ud? jeg vil først kunne melde mig ind i den branchekendte forening når jeg er optaget på studiet hvilket jeg ikke er i nu.

hvad har i gjort i forhold til det med at stå i akasse og fagforening?
jeg står som fuldtidsmedlem i akassen .
Bliv endelig i a-kassen. Så længe du er dagpengeberettiget kan du komme på sygedagpenge hvis revalideringen ikke lykkes. Du kommer ikke på sygedagpenge igen hvis revalideringen ikke lykkes og du har opsagt a-kassen.

En historie fra det virkelige liv:
Sygemeldt april 2012, efter div. forlængelse af sygedagpenge, tilkendt revalideringsforløb på 18 måneder for at komme op i tid og blive selvforsørgende
Kom ikke op i tid og revalidering udløb.
Kom på sygedagpenge igen ved udløb af revalidering, startede et nyt sygeforløb, men kun fordi a-kassemedlemskabet var opretholdt og dagpengeberettigelse ikke var ophørt. (Ville være udløbet 1 måned efter genoptagelsen af sygedagpengene)
I modsat fald havde det været kontanthjælp.
Dagpenge er nu (8 måneder senere) forlænget indtil sag har været for rehabiliteringsteamet.

Jeg kender ikke lovgrundlaget for det, men det var sådan det foregik, og det var sagsbehandleren ved revalideringscentrers der rådgav om det.

Mvh. Susanne

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sienna Se meddelelser
Jeg skal også til at læse, men har meldt mig ud af både a kasse og fagforening , da alle mine muligheder for nogen form for støtte er udløbet.

Når jeg begynder at læse, melder jeg mig ind i en fagrelevant a kasse.
Hvis du ikke er berettiget til støtte nu, vil du heller ikke være det når du begynder at læse. Det er først når studiet er færdigt du kan få støtte igen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2016, 18:30   #4
Sienna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2016
Indlæg: 21
Styrke: 8
Sienna er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Bliv endelig i a-kassen. Så længe du er dagpengeberettiget kan du komme på sygedagpenge hvis revalideringen ikke lykkes. Du kommer ikke på sygedagpenge igen hvis revalideringen ikke lykkes og du har opsagt a-kassen.

En historie fra det virkelige liv:
Sygemeldt april 2012, efter div. forlængelse af sygedagpenge, tilkendt revalideringsforløb på 18 måneder for at komme op i tid og blive selvforsørgende
Kom ikke op i tid og revalidering udløb.
Kom på sygedagpenge igen ved udløb af revalidering, startede et nyt sygeforløb, men kun fordi a-kassemedlemskabet var opretholdt og dagpengeberettigelse ikke var ophørt. (Ville være udløbet 1 måned efter genoptagelsen af sygedagpengene)
I modsat fald havde det været kontanthjælp.
Dagpenge er nu (8 måneder senere) forlænget indtil sag har været for rehabiliteringsteamet.

Jeg kender ikke lovgrundlaget for det, men det var sådan det foregik, og det var sagsbehandleren ved revalideringscentrers der rådgav om det.

Mvh. Susanne



Hvis du ikke er berettiget til støtte nu, vil du heller ikke være det når du begynder at læse. Det er først når studiet er færdigt du kan få støtte igen.

Mvh. Susanne

Det ved jeg, men af studiepolitikske årsager synes jeg at det er god stil at melde mig ind - og der er mulighed for at betale efter studerende takst.
Og jeg ved godt, at jeg efter endt studie vil stå til at modtage dimmentent takst hvis jeg ikke finder job.
Sienna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2016, 19:16   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sienna Se meddelelser
Det ved jeg, men af studiepolitikske årsager synes jeg at det er god stil at melde mig ind - og der er mulighed for at betale efter studerende takst.
Og jeg ved godt, at jeg efter endt studie vil stå til at modtage dimmentent takst hvis jeg ikke finder job.
Ok, jeg tror det er fagforbund du mener.

Så længe man er dagpengeberettiget er det en dårlig ide at melde sig ud af a-kassen. Man ved ikke om man kan få brug for den.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2016, 21:06   #6
Sienna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2016
Indlæg: 21
Styrke: 8
Sienna er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Ok, jeg tror det er fagforbund du mener.

Så længe man er dagpengeberettiget er det en dårlig ide at melde sig ud af a-kassen. Man ved ikke om man kan få brug for den.

Mvh. Susanne

Åh for pokker da... ja jeg mener selvfølgelig forbund.... Ligger med influenza så bær lige over med mig, ikke....?
Sienna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2016, 21:06   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg tænker også at du skal bibeholde medlemskab af a-kassen, af de grunde Susanne skriver.

Indbetaler du til efterløn er det endnu en god grund til at fortsætte.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension