K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2016, 09:41   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mynthine Se meddelelser
Jeg kan godt klare et job.. Bare ikke fuldtid.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mynthine Se meddelelser
Jeg føler mig ikke så syg, som de egentlig beskriver mig.
Jeg har fuldt med i din tråd, og undrer mig.

Hvis du mener din arbejdsevne er højere end til et fleksjob, så er der jo intet der afholder dig fra, at søge et job på det timetal du mener du kan klare.

Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Ps: lige en undren... hvad tilbageholder dig fra rent faktisk at søge et job og se hvad der sker ?
Præcis min tanke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 10:23   #12
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Ps: lige en undren... hvad tilbageholder dig fra rent faktisk at søge et job og se hvad der sker ?
7 psykiatriske diagnoser uhørt mange. Er der diagnoser du har på skrift eller er det diagnoser, hvoraf nogen af dem er overvejelser fra psykiaters side?
Ikke alle er lige lette at udrede, og jeg har også i min tid i psykiatrien oplevet, at en psykiater ændrer eller tilføjer diagnoser. En psykiatrisk diagnose kan udvikle sig over tid, akkurat som med fysiske lidelser kan man jo blive mere syg.
Men 7 diagnoser har jeg i de 25 år jeg arbejdede i psykiatrien aldrig set.
Kan du uddybe det lidt mere?

Udfor enhver diagnose er beskrevet symptomer/kendtegn på diagnosen, og det er vel ikke derfor, for så kan det nemt blive til mange.
Men samtidig virker det jo rigtigt eftersom jobcenter vurderer dig som uarbejdsdygtig. Det er sjældent i dag, og du er endvidere meget ung, så jeg kan godt forstå du gerne vil arbejde. Det er svært, da jobcentret mener du slet ikke kan arbejde, og så nytter det jo heller ikke at søge om fleksjob.
Du har fuldført en uddannelse , hvilket er godt gået, så søg på livet løs, for måske kun der kan du finde ud af om du kan arbejde.

Sidst redigeret af vasen; 04-09-2016 kl. 10:33. Årsag: tilføjelser.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 10:32   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mynthine Se meddelelser
Jeg kan godt klare et job.. Bare ikke fuldtid. Ingen lytter til mig eller vil give mig en chance. Jeg har klaret min uddannelse trods mange indlæggelser men jeg har gennemført de 3.5 år og endda praktiker. Jeg vil bare ønske, at de kunne forlænge mine Sdp under punkt 2.



Jeg føler mig ikke så syg, som de egentlig beskriver mig. Jeg har vanskeligheder men at jeg aldrig vil kunne varetage et arbejde er hårdt at høre, når man er så ung. Min ydelserne falder bare utrolig meget, hvis jeg kommer over på ressourceforløb og ønsker heller ikke flexjob i fremtiden. :/
Så skal du da søge dig et job indenfor det du er uddannet til. Hvis du ikke kan klare et fuldtidsjob kan du søge deltidsjob.

Har du meldt dig i a-kasse. Der er specielle regler for nyuddannede. Måske du kan få dagpenge indtil du finder et job.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 10:58   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Må sige at jeg også undres lidt.
Du vil ikke have ressourceforløb. Du vil ikke have fleksjob. Du vil egentlig bare arbejde.
Så hvad er det kommunen skal hjælpe med? Hvis de ikke skal afklare dig til fleksjob, og du bare vil arbejde?
Som andre nævner, kan du jo prøve at søge jobs der ikke er fuldtid.
Man behøver jo ikke nødvendigvis arbejde 37+ timer, for at være selvforsørgende
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 19:46   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Som andre nævner, kan du jo prøve at søge jobs der ikke er fuldtid.
Man behøver jo ikke nødvendigvis arbejde 37+ timer, for at være selvforsørgende
Og selvom du ikke kan arbejde fuld tid, er det ikke umuligt, at du kan oppebære en rimelig løn, som ihvertfald er højere end de sociale ydelser, der kunne komme på tale.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 22:13   #16
Mynthine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mynthine er ny på vejen
Hej alle.
Problemet er, at jeg rigtig tit er indlagt.. Det betyder, at jeg ikke kan opretholde et arbejde stabilt og derfor er bange for at blive fyret. Jeg ved det lyder dumt Jeg vil bare ikke stemples i så ung en alder men pga især min dissociative tilstande som er slemme er udsigten ikke særlig god. Det eneste de vil tilbyde mig er førtidspension men jeg forstår det virkelig ikke når de slet ikke har undersøgt min arbejdsevne Vil gerne ud i noget arbejde, hvor jeg fx skal arbejde måske 4 timer om dagen. Er det højere end fleksjob? Min fagforening siger, at jeg er for syg til dagpenge �� Jeg forstår virkelig ikke dette system, ingen vil hjælpe mig. Man giver da ikke en 23 årig førtidspension?!!!

Jeg ved ikke, hvordan man sætter et billede ind men jeg skriver lige nedenunder diagnoserne. Jeg er blevet udreddet mange gange og fået revurderet alle mine diagnoser flere gange og jeg opfylder alle ifølge dem. Jeg har fået fjernet fx skizoaffektiv men ingen af mine diagnoser nu overlapper hinanden ifølge dem. Tænker i måske det?

Jeg har borderline med mikropsykoser, PTSD, dissociativ tilstand(4 typer), generaliseret angst, spiseforstyrrelse og (slemme) periodiske depressioner. Jeg har flere gange snakket med psykiater, overlæger om mine diagnoser men de er alle enige.

Nu spørger jeg, hvad vil i råde mig til? Jeg er virkelig glad for jeres hjælp.
Mynthine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 22:52   #17
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Mynthine:
Fleksjob kan nærmest være alt fra 1 time om ugen, til 37 timer om ugen.
(dog kun oppe i 37 timer om ugen, hvis man ikke arbejder 100% effektivt).
Så med 4 timer om dagen, kunne fleksjob da lyde yderst relevant

Problemet er dog, at man ved fleksjob skal have en stabil arbejdsevne.
Dvs kan du ikke klare 20 timer om ugen stabil, afprøver man et lavere timetal, indtil man finder et stabilt niveau.
Hvis du ikke har et stabilt niveau, lyder det til, at førtidspension med skånejob er mere relevant.
Noget af lønnen modregnes jo i førtidspensionen, så det ville også hjælpe til følelsen af, at du yder noget til din indkomst (Som jeg lidt gætter på, er det du gerne vil)

Sidst redigeret af MistyMiss; 05-09-2016 kl. 22:55.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 00:51   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil ikke være holdbart med et fleksjob hvis du så tit bliver indlagt som du skriver..

Bedste løsning er at sige ja hvis de siger førtidspension...

Du kan jo arbejde ved siden af en førtidspension...

Skulle du imod forventning senere i livet få det bedre...ja så vil du kunne søge om at komme over i et fleksjob...eller hvis du bliver helt rask...ja så kan du droppe din førtidspension og tage hvilket som helst arbejde du vil..

Så du vil have flere muligheder på en førtidspension end andet...ihvertfald ud fra det du skriver din situation er..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 09:54   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du takker jeg til førtidspensionen, så får du ro på økonomien, som vil være bedre end på sygedagpenge og kontanthjælp, ihvertfald hvis du er enlig.

Derefter kan du søge job som det passer dig, alt efter hvad der kan passe til din situation, eller du kan snakke med kommunen om at få et skånejob (det hedder vist noget andet).

Og som Web skriver, så kan du altid droppe din fp hvis du bliver i stand til, at arbejde på normale (eller næsten normale) vilkår, eller du kan søge om fleksjob hvis du bliver i stand til det.

Må jeg have lov at spørge hvilken uddannelse du har?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 10:53   #20
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mynthine Se meddelelser
Hej alle.
Problemet er, at jeg rigtig tit er indlagt.. Det betyder, at jeg ikke kan opretholde et arbejde stabilt og derfor er bange for at blive fyret. Jeg ved det lyder dumt Jeg vil bare ikke stemples i så ung en alder men pga især min dissociative tilstande som er slemme er udsigten ikke særlig god. Det eneste de vil tilbyde mig er førtidspension men jeg forstår det virkelig ikke når de slet ikke har undersøgt min arbejdsevne Vil gerne ud i noget arbejde, hvor jeg fx skal arbejde måske 4 timer om dagen. Er det højere end fleksjob? Min fagforening siger, at jeg er for syg til dagpenge �� Jeg forstår virkelig ikke dette system, ingen vil hjælpe mig. Man giver da ikke en 23 årig førtidspension?!!!

Jeg ved ikke, hvordan man sætter et billede ind men jeg skriver lige nedenunder diagnoserne. Jeg er blevet udreddet mange gange og fået revurderet alle mine diagnoser flere gange og jeg opfylder alle ifølge dem. Jeg har fået fjernet fx skizoaffektiv men ingen af mine diagnoser nu overlapper hinanden ifølge dem. Tænker i måske det?

Jeg har borderline med mikropsykoser, PTSD, dissociativ tilstand(4 typer), generaliseret angst, spiseforstyrrelse og (slemme) periodiske depressioner. Jeg har flere gange snakket med psykiater, overlæger om mine diagnoser men de er alle enige.

Nu spørger jeg, hvad vil i råde mig til? Jeg er virkelig glad for jeres hjælp.
Hvad siger socialrådgiveren i behandlingspsykiatrien om dine muligheder i forhold til arbejdsmarkedet ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Bedste løsning er at sige ja hvis de siger førtidspension...
Men det gør de næppe før det er gennemført ressourceforløb (i flertal pga alder)
Flere af de nævnte tilstande har gode prognoser ved behandling og tid.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension