K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2016, 11:00   #1
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Løn som flexjobber.

Hej,

Efter at have været mellemleder i IT & Telebranchen, i 15 år, blev jeg offer for en massefyring. Kort efter fik jeg desværre en masse helbredsproblemer. Ikke på grund af fyringen, for den var jeg glad for, da det var et skodfirma, men ganske enkelt bare generelle helbredsproblemer.

Nu har jeg så været igennem en masse, afsluttende med et ressourceforløb. Nu vil jobcenteret så indstille mig til fleksjob, og jeg er i den heldige situation, at dér hvor jeg har været i jobpraktik, og virket som projektleder det sidste år, meget gerne vil beholde mig. Jeg skal have 3 timer, 4 dage om ugen. Jeg har fået dette godkendt, da jeg ikke kan holde til mere.

Mine spørgsmål er så:

Hvad skal jeg (kan jeg kræve) have i løn?

Er der et maks. beløb?
Jeg ved godt at jeg højest kan få 17.000,- fra det offentlige som hjælp, og så det fra min arbejdsgiver, som vi nu bliver enige om, men er der et maks.?

Tager man udgangspunkt i den ydelse jeg er på nu, dvs. ressourceforløbs ydelse?

Kigger man på mit job, og så går ud fra jobbet, og den løn der hører til det (dvs. projektleder tarif)?

Kigger man på den lønpakke jeg sidst havde, som mellemleder?

Sikkert flere spørgsmål, men det her var en start

Mvh. Flemming
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 12:44   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du må få den løn du kan forhandle dig til med din arbejdsgiver. Kommunen blander sig ikke i lønnen.

Fleksløntilskuddet som i 2016 er kr. 17745 reduceres med 30 % af de første 13839 og 55 % af det der ligger over de 13839.

Desuden reduceres der hvis løn + fleksløntilskud tilsammen overstiger fuldtidslønnen for en med samme timeløn.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 13:44   #3
Zarge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Zarge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Du må få den løn du kan forhandle dig til med din arbejdsgiver. Kommunen blander sig ikke i lønnen.

Fleksløntilskuddet som i 2016 er kr. 17745 reduceres med 30 % af de første 13839 og 55 % af det der ligger over de 13839.

Desuden reduceres der hvis løn + fleksløntilskud tilsammen overstiger fuldtidslønnen for en med samme timeløn.
Tusind tak for hurtigt svar
Zarge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 14:37   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Der er også en beregner ang flekslønstilskud: http://hyrrokin.dk/
Det er muligvis lidt nemmere at regne det ud med den
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 16:31   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zarge Se meddelelser
Hej,

Efter at have været mellemleder i IT & Telebranchen, i 15 år, blev jeg offer for en massefyring. Kort efter fik jeg desværre en masse helbredsproblemer. Ikke på grund af fyringen, for den var jeg glad for, da det var et skodfirma, men ganske enkelt bare generelle helbredsproblemer.

Nu har jeg så været igennem en masse, afsluttende med et ressourceforløb. Nu vil jobcenteret så indstille mig til fleksjob, og jeg er i den heldige situation, at dér hvor jeg har været i jobpraktik, og virket som projektleder det sidste år, meget gerne vil beholde mig. Jeg skal have 3 timer, 4 dage om ugen. Jeg har fået dette godkendt, da jeg ikke kan holde til mere.

Mine spørgsmål er så:

Hvad skal jeg (kan jeg kræve) have i løn?

Er der et maks. beløb?
Jeg ved godt at jeg højest kan få 17.000,- fra det offentlige som hjælp, og så det fra min arbejdsgiver, som vi nu bliver enige om, men er der et maks.?

Tager man udgangspunkt i den ydelse jeg er på nu, dvs. ressourceforløbs ydelse?

Kigger man på mit job, og så går ud fra jobbet, og den løn der hører til det (dvs. projektleder tarif)?

Kigger man på den lønpakke jeg sidst havde, som mellemleder?

Sikkert flere spørgsmål, men det her var en start

Mvh. Flemming
Du forhandler lønnen frit med arbejdsgiver eventuelt indenfor rammerne af en overenskomst.
Du meddeler kommunen din løn og dit tilskud beregnes uden hensyn til tidligere indkomst.

Husk at du har ret til at forblive i tidligere pensionsselskab uanset kommende branche, samt at indbetalingsprocenten til pension aldrig kan falde for fleksjobbre i forhold til tidligere stilling.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2016, 06:39   #6
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
pensions ondbetalingsprocent uændret uanset skift af branche

Det er nyt for mig.

Jeg får da, det som min nuværende overenskomst dikterer.

Og så vidt jeg har forstået/læst mig til, er det kun indenfor det offentlige, at man som fleksjobber kan blive i sit hidtidige pensionsselskab
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2016, 06:56   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror også det er nogen du har fået galt i halsen, man kan ikke tvnge arbejdes giveren til at betale til pension, det er op til den enkelte.

Vi har selv i menge år været arbejdes giver og har aldrig betalt til pension, vi har i vores overenskomst haft lidt mere i løn, så kunne folk selv indbetale
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2016, 08:05   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tror også det er nogen du har fået galt i halsen, man kan ikke tvnge arbejdes giveren til at betale til pension, det er op til den enkelte.

Vi har selv i menge år været arbejdes giver og har aldrig betalt til pension, vi har i vores overenskomst haft lidt mere i løn, så kunne folk selv indbetale
Men det er anderledes for fleksjobbere.
Der har man krav på fortsatte indbetalinger til oprindeligt selskab, uanset brancheskift.

Og jeg har taget diskussionen med ALLE de fleks-arbejdsgivere jeg har haft, og de måtte alle krybe til korset og starte indbetalingerne.
Men det er vigtigt at man får det i orden allerede fra første løn-overførsel ellers er toget kørt i forhold til at bibeholde oprindeligt selskab.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2016, 18:17   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tillader mig at tvivle, jeg har fået en nyt selskab, fra tideliger og hvis det er sådan kan en arbejdes giver der ikke vil have en overenskomst ikke ansætte fleks, kender en der var ansat i en blomster butik uden en pensions ordning som flekser 4 timer ugeligt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2016, 19:55   #10
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
til kageøre

Jeg er enig i, det du skriver m.h.t. retten til at bibeholde sit pensionsselskab ved brancheskift.

Det gjorde jeg selv opmærksom på ved ansættelsen.

Jeg får indbetalt pensionsbidrag svarende til mit sidste ordinære job.

Pensionsbidraget er dog delt i 2.

Et fra min arbejdsgiver, hvor jeg får svarende til den overenskomst, som jeg er ansat under

Og et svarende til mit sidste ordinære job
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension