K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2016, 15:26   #1
Angelika
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Angelika er ny på vejen
et spørgsmål

Mig og min mand er begge pensionister jeg er førtidspensionist og min mand er folkepensionist hvis jeg har en bekendt boende midlertidig hvilken konsekvenser er der for mig
Angelika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 15:39   #2
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
midlertidig bopæl,

kan vel komme på siden af alm. gæstebud.

Hvis det er af mere permanent karakter, skal man nok imødese en ændring i boligsikringen.

Om det har en indflydelse på de tilskud i evt. får, som h.h.v. folke og førtidspensionist, skal du nok tale med kommunen om.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 09:57   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kisser1 Se meddelelser
kan vel komme på siden af alm. gæstebud.

Hvis det er af mere permanent karakter, skal man nok imødese en ændring i boligsikringen.

Om det har en indflydelse på de tilskud i evt. får, som h.h.v. folke og førtidspensionist, skal du nok tale med kommunen om.

i sommeren 2009 huserede der en alvorlig special influenza type, hvor flere døde. I London, hvor min datter og svigersøn studerede, og havde deres barn med på 2 år var der flere tilfælde,og bl. a døde et barn på syv år tæt på deres bopæl.Da min datter var færdig derovre med sin eksamen ønskede hun ikke at være der mere.
Svigersønnen manglede endnu en måned og blev derovre.
I DK havde de fremlejet lejligheden, en måned mere, da det var meningen at holde lidt ferie i London efter studiet.
Hun flyttede med barnet til deres kolonihave hus.
Som bekendt kan man ikke have folkeregisteradresse i et kolonihavehus, og derfor fik hun adresse hos mig.Dette hvis de skulle have brug for lægehjælp. Jeg modtog på daværende tidspunkt boligsikring, og derfor kontaktede jeg boligsikring, som sendte nogle skemaer vi skulle udfylde. Bl,a min datters indtægt. Den var nul, idet hun havde opbrugt sin SU og manglede kun den afsluttende del af sit studium, som var i DK.

Vi sendte skemaerne, og der gik 3 år, før jeg så ligepludselig modtag brev om tilbagebetaling, for hele årets boligtilskud.

Jeg klagede og undersøgte desuden i ministeriet, og de oplyste at boligsikring ikke må udregnes på et helt års indtægt, da det jo kun drejede sig om en måned, og hun desuden i den måned ingen indtægt havde. De sagde, at det ikke var ulovligt, at have en adresse et sted og ikke bo der, men bo i kolonihavehuset.
Hørte intet fra dem. først i 2012 fik jeg et krav på at tilbagebetale inden 14 dage.
I brevet stod der, at sagen ikke kunne ankes, det var en endelig beslutning.

Jeg betalte. Myndighederne kan sylte i årevis, og man kan intet gøre. Jeg havde så meget andet i forhold til sygdom , at jeg ikke orkede at gøre ved det.

De forklarede deres langsomme sagsbehandling med kommunalreform, og flytning af kontorer.
Ombudsmanden har senere omgjort en lign.sag, men tager ikke sager der er mere end et år gammelt.
Så pas på derude.
Jeg lærte på den hårde måde.

Sidst redigeret af vasen; 26-07-2016 kl. 10:09. Årsag: uklarhed.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 12:22   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
hej Angelika

Det bedste er at du/I spørger på kommunen om regler for at have overnattende gæster? Specielt hvor længe man må have en gæst boende. Spørg på skrift, så I har svaret på skrift, ifald det senere skal blive nødvendigt at dokumentere at kommunen er spurgt og har svaret.

Der er vel ikke tale om at vedkommende skal have adresse hos jer?

mvh Akvamarin

Sidst redigeret af Akvamarin; 26-07-2016 kl. 12:26.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension