K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2013, 19:59   #1
Kæreste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Kæreste er ny på vejen
arbejdsprøvning

Hej - min veninde skal i arbejdsprøvning i Røde Kors - må kommunen godt bruge det til arbejdsprøvning - Røde Kors er jo frivillige som arbejder der - det skal være 3 timer hver gang og 3 gange om ugen - min veninde har noget med sit ene ben og kan ikke stå og gå så længe af gangen.. er der nogen der ved regler om hvor man kan blive sendt hen...... på forhånd tak.. Bodil
Kæreste er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 20:12   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja og nej jeg blev også en gang sendt ud i en genbrugsbutik, det kunne ikke bruges som arbejdes prøvning fordi der ikke er noget der kan stå for den alle er jo lige i sådan en butik.

Men de kunne bruge det til, at se om jeg evn, kunne arbejde i en butik og derefter komme i en anden butik.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 20:16   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja det må de gerne bruge,og de bruger dem en hel del vist,jeg har oplevet at langt over halvdelen ikke er frivillige men folk der er i aktivering praktik arbejdsprøvning .

Dog kan den ikke bruges hvis man søger en pension,men hvis hun selv regner med at kunne møde nogle timer om ugen så er det nok heller ikke aktuelt.

Man kan stort set afprøves hvor som helst.
Det vigtigt at man passer på sig selv der er ingen andre der gør det og der er ingen andre der kan mærke hvordan man har det så man må selv sige til og fra i forhold til de opgaver man sætte over for .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 13:21   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er ikke helt rigtigt c.l.e.o jeg fik efter 14 dage af vide det ikke kunne bruges som arbejdsprøvning fordi ingen i butikken er udannet til butiks arbejde.

derfor gik jeg selv ud og fandt en anden butik som jeg blev arbejdsprøvet i og da jeg så spurte om de ikke bare spildte min tid fik jeg af vide det ikke var tilfældet fordi jeg jo kunne bruge det som personlig prøve, men da ens sygedagpenge jo er på tid, skal man kikke sig godt for.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 13:59   #5
Reika
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
Reika er ny på vejen
Jeg var selv i arbejdsprøvning i en genbrugsbutik og blev efterfølgende tilkendt førtidspension.

Der var dog visse forbehold.

Butikken var i opstartsfasen og der var en lønnet konsulent tilsluttet i den forbindelse. Det var hende der stod for min arbejdsprøvning i butikken. Der var nogle mindre kontoropgaver som skulle løses i forbindelse med opstarten og det var disse opgaver jeg lavede under min arbejdsprøvning.

Disse arbejdsopgaver var meget nøje beskrevet i mine papirer idet kommunen ellers ikke ville godtage arbejdsprøvningen. Så selvom jeg var i en genbrugsbutik, så lignede mine opgaver noget man kunne forvente i et almindeligt kontorjob.

Jeg tror ikke jeg kunne have brugt min arbejdsprøvning til at søge pension hvis jeg eksempelvis have sorteret tøj osv. sammen med de frivillige.
Reika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 16:31   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Selvfølgelig kan en arbejdsprøvning gennemføres et sted selvom det mest er frivillige.
Og en korrekt dokumenteret arbejdsprøvning kan bruges uanset hvad man søger !

Der kan jo sagten svære en af de frivillige der fuldt ud har de kompetancer der skal til for at følge en i forløbet.

I sidste ende må vi huske at det ikke er arbejdsgiveren der har pligt til at dokumentere, det påhviler udelukkende den konsulent der overordnet har hånd i praktikken.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 16:46   #7
STHOM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 3
Styrke: 0
STHOM er ny på vejen
Jeg blev arbejdsprøvet/praktik i 6 mdr. i en genbrugsbutik drevet af Frelsens Hær.
Jeg ved ikke om det måske skyldes at der var en ansat i butikken og resten var frivillige.
Min jobkonsulent kom jævnligt og lederen udfyldte rapporter til kommunen omkring min sag. Ud fra de konklusioner der var fra arbejdsprøvningen, fik jeg min pension igennem.
STHOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 21:14   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Om man må arb.prøves i en genbrugsbutik aner jeg ikke.

Men jeg vil anbefale, at din kæreste spørger sin sb, skriftligt (så hun får et skriftligt svar), hvad hun skal gøre hvis hun en dag er nødt til, at gå før tid, begrundet i hendes kendte helbredsproblemer.

Min sidste arb.prøvning foregik i en privat virksomhed, og der blev aftalen, at jeg skulle ringe til konsulenten fra anden aktør, hvis jeg en dag gik hjem før tid, så det endte med, at jeg var i næsten daglig kontakt med konsulenten, og på den baggrund kunne han skrive en super god rapport til kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 22:17   #9
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
NEJ

arbejdsprøvning er noget der foregår i et lønnet arbejde og ikke i en fritidsbeskæftigelse som det jo er i en genbrugsbutik ,det er en ommer du skal selvføgelig arbejdsprøves i et rigtigt LØNNET ARBEJDE da ingen kan leve af ulønnet arbejde
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 23:23   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså nu er Røde kors også mere end genbrugsbutikker!

Da jeg arbejdede i Røde kors, var jeg bla dansklærer for indvandrere, der var også mulighed for at passe børn (for de kvinder der modtog dansk undervisning), der var også køkken arbejde, hvor hjemløse og andre kunne komme og få et billigt måltid mad. Man kunne også stå i tøjsorteringen, og smide meget slidt og skadet tøj ud, noget andet til vask, og noget andet igen, ud til genbrugsforretninger. Man kunne også køre med rundt og opsamle møbler fra dødsboer.....der var RIGTIG MANGE forskellige ting man kunne prøve af hos Røde kors.
Der var også et hav af almindeligt ansatte, som skulle holde øje med om alt nu gik efter planen og som stod for alt kontorarbejdet.

Så jeg undrer mig over i kun skriver om genbrugsforretninger i forbindelse med Røde kors....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension