K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2012, 23:43   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Afvist af psykiatrisk!!???!!!

Jeg starter lige med lidt kort om hele min syge historie jeg fik konstateret en alvorlig depression og angst første gang i 2002, har siden været i job i 3 mdr på 22 timer om ugen, og i afklaringsforløb på 6 mdr der endte med gennemsnit timer om ugen på 7 timer afslag på pensin, afslag igen tilkendt fleks oktober 2011. 12 ugers kursus 3 dage med 4 timer ialt 12 timer om ugen???
Jeg har siden det hele startede og til nu endt med diagnoser der siger; kroniske depressioner, angst, G.U.A, sprogligopmærksomheds forstyrrelse. er i medicinsk behandling, har gået fast til samtaler hos egen læge som er en god støtte for mig, jeg har nu kæmpet siden juni hvor jeg afsluttede kursus på 12 uger, med at mine angst anfald er tiltagende, min depression er forværret og min hukommelse koncentration er væk pga press og stress, daglig spændingshovedpine pga tanker. Min egen læge henviser mig så til psykiatrisk afdeling i viborg som så kalder mig ind til en SAVA samtale en vurderingssamtale i vivitiationsafdelingen hvor jeg mundtligt får aftale om et forløb i dagsophold og grupper hvor jeg kan få nogle redskaber til at klare hverdagen lidt bedre, samt støtte af deres sagsbehandler, jeg bliver så glad og venter på at kan starte på at få hjælp men men så ringer de fra psykiatrisk at de ikke kan tilbyde mig noget alligevel og sender mig videre til deres afdeling i silkeborg da jeg jo også høre under silkeborg, men silkeborg vil ikke tage mig ind ikke engang til en samtale, så ingen hjælp alligevel, for dem i viborg kom til at kalde mig ind til samtale ved en fejl siger de og jeg høre under silkeborg og det frie syghusvalg gælder ikke når lægerne i viborg har travlt??? Så nu er jeg under 0 igen og min egen læge ved snart ikke hvad hun skal gøre så vi overvejer om akut indlæggelse for at jeg kan komme ind og få hjælp, min læge har sygemeldt mig men det vil min sagsbehandler i fleksjobafd, ikke lige godtage for hun vil jo have mig ud i en praktik på min. 6 mdr så jeg kan komme til at arbejde nogle flere timer end dem jeg kunne i afklaringsforløbet. så hun har bestilt en samtale hos min læge om det nu kan passe at jeg ikke må presses ud i en lang praktik
Hvis min sb nu lige havde læst mine papir ved hun at jeg ikke må udsættes for press, stess, nye situatíoner da det forværre mit helbred????? men jeg ved ikke hvor jeg er i systemet for psykiatrisk vil ikke have mig og sagsbehandleren presser mig og min læge er nærmest lige så forvirret over det hele at hun nu prøver at få mig ind i noget behandlings tilbud via min psykiater som hun har henvist mig til igen, så jeg håber min psykiater kan finde et tilbud der vil have mig hvorfor skal man passe ind i kasser i vores systemer???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 00:00   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg starter lige med lidt kort om hele min syge historie jeg fik konstateret en alvorlig depression og angst første gang i 2002,

har siden været i job i 3 mdr på 22 timer om ugen, og i afklaringsforløb på 6 mdr der endte med gennemsnit timer om ugen på 7 timer afslag på pensin,

afslag igen tilkendt fleks oktober 2011. 12 ugers kursus 3 dage med 4 timer ialt 12 timer om ugen???

Jeg har siden det hele startede og til nu endt med diagnoser der siger; kroniske depressioner, angst, G.U.A, sprogligopmærksomheds forstyrrelse.

er i medicinsk behandling, har gået fast til samtaler hos egen læge som er en god støtte for mig, jeg har nu kæmpet siden juni hvor jeg afsluttede kursus på 12 uger, med at mine angst anfald er tiltagende, min depression er forværret og min hukommelse koncentration er væk pga press og stress, daglig spændingshovedpine pga tanker.

Min egen læge henviser mig så til psykiatrisk afdeling i viborg som så kalder mig ind til en SAVA samtale en vurderingssamtale i vivitiationsafdelingen hvor jeg mundtligt får aftale om et forløb i dagsophold og grupper hvor jeg kan få nogle redskaber til at klare hverdagen lidt bedre, samt støtte af deres sagsbehandler, jeg bliver så glad og venter på at kan starte på at få hjælp

men men så ringer de fra psykiatrisk at de ikke kan tilbyde mig noget alligevel og sender mig videre til deres afdeling i silkeborg da jeg jo også høre under silkeborg, men silkeborg vil ikke tage mig ind ikke engang til en samtale, så ingen hjælp alligevel, for dem i viborg kom til at kalde mig ind til samtale ved en fejl siger de og jeg høre under silkeborg og det frie syghusvalg gælder ikke når lægerne i viborg har travlt???

Så nu er jeg under 0 igen og min egen læge ved snart ikke hvad hun skal gøre så vi overvejer om akut indlæggelse for at jeg kan komme ind og få hjælp, min læge har sygemeldt mig men det vil min sagsbehandler i fleksjobafd, ikke lige godtage for hun vil jo have mig ud i en praktik på min. 6 mdr så jeg kan komme til at arbejde nogle flere timer end dem jeg kunne i afklaringsforløbet. så hun har bestilt en samtale hos min læge om det nu kan passe at jeg ikke må presses ud i en lang praktik

Hvis min sb nu lige havde læst mine papir ved hun at jeg ikke må udsættes for press, stess, nye situatíoner da det forværre mit helbred????? men jeg ved ikke hvor jeg er i systemet for psykiatrisk vil ikke have mig og sagsbehandleren presser mig og min læge er nærmest lige så forvirret over det hele at hun nu prøver at få mig ind i noget behandlings tilbud via min psykiater som hun har henvist mig til igen, så jeg håber min psykiater kan finde et tilbud der vil have mig hvorfor skal man passe ind i kasser i vores systemer???
Hej Lillesine,

Jeg har delt dit indlæg lidt op så vi kunne overskue det lidt ;-)

Det er jo lang tid siden vi har hørt fra dig herinde og kan se at du har været i vælten lige siden.

Godt at du har god kontankt til din læge. Har du og din læge overvejet en rundbordssamtale med din sagsbehandler således at hun får indsigt i din situation helbredsmæssigt!?

Alternativt kunne det være godt for dig at have en bisidder med til et møde med din sagsbehandler for at få din sag videre behandler mod evt. ftp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 00:05   #3
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hmm, lyder lidt som en forveksling af mit. Har bare døjet psykisk siden 1992. Men forløbet med sagsbehandler, lyder lidt af som det samme.
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 00:18   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af niklukda Se meddelelser
Hmm, lyder lidt som en forveksling af mit. Har bare døjet psykisk siden 1992. Men forløbet med sagsbehandler, lyder lidt af som det samme.
Og sagsbehandleren har ingen føling generelt med det psykiske (og sikkert heller ikke det fysiske, det er jo ikke læger). Nogle mener nok de har, men jeg ville holde alt dette med min psykiater, psykolog osv. only.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 05:34   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også ALTID nægtet at tale med sagsbehandlere om mine psykiske diagnoser - jeg har altid henvist dem til min psykiater og/eller læge, såfremt de havde spørgsmål til uddybelse. Og det har fungeret perfekt. Ingen misforståelser.

I øvrigt er det også meget svært at beskrive et sygdomsforløb, man heller ikke selv kan rumme, ej heller forstå.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 07:17   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hørte i går i luksusfælden, at man kunne komme i grupe terapi for 200 kr årligt. ved godt det ikke lige hjælper på det problem nu, men måske for andre.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 09:04   #7
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Har du overvejet at møde op (evt ring og hør om de har tid til at tale med dig inden du dukker op) hos en psyk skadesture i dit lokal område.
Hvis ikke de er totalt overbelagt, kan det være du kan blive frivilligt indlagt, og derigennem modtage den hjælp du har brug for.
Uanset hvad, vil de give sig tid til at tale med dig, og vejlede dig efter bedste evne. I modsætning sagsbehandleren, prøver hospitaler jo altid at hjælpe dig, ikke modarbejde dig.

Jeg håber du får den hjælp du har brug for.

Jytte
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 19:25   #8
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Hej alle tak for jers støtte og gode råd, min mand tager med til rundbordssamtalen med min læge og sagsbehandler.

Så håber jeg at der bliver lavet en plan jeg kan acceptere, og som jeg kan leve med, jeg må vente spændt på hvad min psykiater siger når jeg skal tale med hende i næste uge desværre to dage efter rundbords samtalen, er spændt på hvad hun siger til at psykiatrisk afd har afvist mig både i viborg og silkeborg.

Jeg skal nok se om jeg kan huske og opdater min tråd når jeg har været til rundsamtale den 27.11.12
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 19:41   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har også ALTID nægtet at tale med sagsbehandlere om mine psykiske diagnoser - jeg har altid henvist dem til min psykiater og/eller læge, såfremt de havde spørgsmål til uddybelse. Og det har fungeret perfekt. Ingen misforståelser.

I øvrigt er det også meget svært at beskrive et sygdomsforløb, man heller ikke selv kan rumme, ej heller forstå.
det har jeg også altid gjort
hverken i arbejdsprøving eller med sagsbehandler
de ved nemlig ingen ting og i en arbejdsprøvning skal de vurdere ens arbejdsevne.
selv stedet vil nemlig ikke vide noget, med mindre der var nogle helt bestemte skånebehov
der blev lavet en rapport på 8 sider og er indstillet til pension
men igen har det også taget 4 år og komme dertil

netop ingen misforståelser og har fungeret til UG
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 00:41   #10
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Hmmm..for mig har det været lige modsat! Jeg har gennem hele forløbet fortalt og forklaret min sb om mine psyk.diagnoser og symptomer. Det gjorde at jeg fik lov at "holde pause" efter første arbejdsprøvning indtil jeg var ovenpå igen ( jeg var tilknyttet et eksternt konsulent bureau, hvor jeg var på "jobsøgningskursus" 3x2,5 timer/ uge i alt 8 mdr). Det gav sb lidt forståelse for hvorfor de ikke bare lige kunne smide mig ud i ny prøvning med det samme og hvilke skånebehov jeg har/havd.

At det så endte med en pension er tisse ærgeligt, men den gik hurtigt igennem ( 14 dage efter sb havde indstillet mig) også her tror jeg det havde positiv effekt at jeg havde været meget åben om psyk.problemer.
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afvist flex-sag samp Spørgsmål ang fleksjob 4 08-12-2011 13:11
Afvist til flexjob.. - ftp? PerHolbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-10-2011 22:24
min sag AFVIST...:(:(:( ace dk Alt det andet 22 07-02-2011 23:41
Afvist indskudslån.. TylerGirl Alt det andet 10 01-11-2010 12:29
Ret til FTP afvist Karolina At søge førtidspension 10 10-09-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension