K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2012, 03:08   #1
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Kan snart ikke klare mere...

Hej

Jeg er førtidspensionist pga personlighedsforstyrrelser jeg har siden starten af året været på en ensrettet kurs nedad personligt... jeg kan ikke holde mit hjem jeg kan ikke komme ud og jeg har ikke kontakt til nogen mennesker.

Min lejlighed er fyldt op med madrester gamle mælkekartoner og sodavandsflasker og alt muligt andet jeg ikke kan beskrive her da jeg er ret flov over det... jeg kan ikke mobilisere kræfter til at få styr på disse ting selvom jeg ikke kan klare at leve i det...

Jeg kommer ud ca 2 gange om ugen det handler om en tur i aldi der ligger 300 meter fra mig hvor jeg handler ind til parisertoasts som jeg laver i min mikrobølgeovn og kylling nuggets som jeg laver i min el ovn... dog bestiller jeg også meget fra just eat når jeg har råd... det er i det store hele hvad jeg har levet af i måneder.

Jeg har ingen venner er jo svært når man kun kommer i aldi 2 gange om ugen.

Jeg har spurgt kommunen om de kunne hjælpe mig med at få ryddet op og om jeg så kunne få hjælp til at holde det nede bagefter (hjemmehjælp) det er jo ikke fordi jeg ikke vil men jeg har simpelthen ikke overskud til det =( kommunen afslog hjælpen til oprydning der ville koste 7500 kroner som jeg selv skulle betale tilbage til kommunen... hjemmehjælpen mangler jeg stadig at høre svar om...

Jeg har prøvet at ringe til psykiatrien for at blive indlagt da jeg er til fare for mig selv... min lejlighed er helt sikker sundhedsskadelig at opholde sig... jeg er fejlernæret jeg får ikke vitaminer og væske nok... jeg er faktisk selv overrasket over hvor meget en menneskekrop kan klare af bakterier og fejlernæring... men der er ingen hjælp at hente fra den front heller...

Jeg er godt klar over at min situation kan virke ret urealistisk for de fleste mennesker... det gør den egentlig også for mig selv... jeg tænker tit på at NU skal jeg have orden på alle tingene.... men der sker bare ikke noget alt bliver ved drømme tanker og ideer... jeg aner ikke hvad det er der blokkerer inde i mig... jeg aner ikke hvorfor jeg ikke kan ordne tingene... det skriger inde i mig for at få det gjort... men kroppen kan/vil ikke... det er dog sket jeg er kommet i gang et par gange men jeg er simpelthen i så dårlig stand at jeg bliver nødt til at give op efter nogle minutter pga åndenød og ekstrem hjertebanken... jeg er 36 år gammel...

Jeg er ved at give op... hvad skal jeg gøre? hvor kan jeg få hjælp? hvem vil hjælpe mig? hvem skal hjælpe mig? hvorfor kan jeg ikke få nogen hjælp nogen steder!?
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 04:24   #2
Ina
På vej til at lære K10
 
Inas avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2012
Lokation: Sønderborg
Alder: 42
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Ina er ny på vejen
Har du prøvet med et værested - bare for at komme ud?
Da jeg boede i Åbenrå kom jeg på et værested, hvor man kunne spise aftensmad et par gange om ugen.
- Så skiftedes brugerne til at lave maden, og man gav et lille beløb for at spise med.

Tænker, at det jo i det mindste er et sted at tage hen. Og at det måske, i det lange løb, vil give dig den energi du har brug for, nogle bekendtskaber samt en mere nærende kost, i hvert fald nogle dage i ugen..

Har helt lyst til at tage toget til Odense.. give dig et klem. Og en hjælpende hånd.
Tror du har brug for det.
__________________
Vi dømmes på facader
vi bygger
af angst for dommen
Ina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 06:50   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvorfor har du ikke nogen støtte kontaktperson, når du er psykisk syg
det kan du søge om via kommunen
bor selv på bosted og personalet er også kontaktperson for personer som er psykisk syge og bor i eget hjem.
Men ja når man først har fået sin pension, er der ikke meget hjælp og hente

men en kontaktperson burde du have, når du er så hårdt ramt
havde ringet til psykiatrien i dag og få dem til at søge en kontaktperson til dig
det er så kommunen som beslutter det, så der er ingen garanti
men som jeg ser det, vil det være en gylden mulighed for dig, en som kan hjælpe dig med at få lidt mere styr på din hverdag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 07:12   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Æternitet Se meddelelser
Jeg er ved at give op... hvad skal jeg gøre? hvor kan jeg få hjælp? hvem vil hjælpe mig? hvem skal hjælpe mig? hvorfor kan jeg ikke få nogen hjælp nogen steder!?
Har du noget familie du kan kontakte?

Har du prøvet at søge om en støtteperson?
Du skal gøre det skriftligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 07:57   #5
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Tak for svarene.

Jeg har kommet på diverse væresteder da jeg havde det bedre men jeg kommer jo ikke ud som jeg har det nu.

Jeg har en social vicevært fra kommunen men han har ikke været til meget hjælp da det bla er ham jeg har haft inde over det med rengøring og hjemmehjælp.

Jo jeg har familie men ikke en jeg ser... min far er alkoholiker og dødsyg og min mor er også alkoholiker... ingen støtte at hente fra den kant og jeg er heller ikke interesseret i den da det er dem der har ødelagt mig da jeg var barn.
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 10:06   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tag fat i kommunen igen også uden om støttepersonen og skriv/sig så meget, som du vil i relation til det, du har skrevet her. Det er jo godt formuleret.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 10:13   #7
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Stampe.

Det er mit største problem når jeg har med kommunen at gøre... jeg er ikke alkoholiker jeg er ikke stofmisbruger... jeg kan formulere mig godt... og normalt ser jeg også præsentabel ud (hvilket jeg så ikke har gjort et stykke tid) jeg bliver simpelthen mødt med mistro alle steder fordi jeg ikke fører mig frem som en stjernepsykopat og ligner en las...

Selv når man ringer af sig selv til psykiatrien for at få hjælp og fortælle hvordan man har det får man den følelse af at de tænker man ikke fejler en skid fordi man kan tale sammenhængende...

Nogle gange kan jeg ikke forstå at det var kommunen selv der indstillede mig til FP og afklaring hos psykolog... og nu når man har brug for hjælp er man lige pludselig ikke syg nok til at få hjælp...

Tak for dit indlæg Stampe =) glemte jeg vist at sige i farten.
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 10:28   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Æternitet Se meddelelser
Stampe.

Det er mit største problem når jeg har med kommunen at gøre... jeg er ikke alkoholiker jeg er ikke stofmisbruger... jeg kan formulere mig godt... og normalt ser jeg også præsentabel ud (hvilket jeg så ikke har gjort et stykke tid) jeg bliver simpelthen mødt med mistro alle steder fordi jeg ikke fører mig frem som en stjernepsykopat og ligner en las...

Selv når man ringer af sig selv til psykiatrien for at få hjælp og fortælle hvordan man har det får man den følelse af at de tænker man ikke fejler en skid fordi man kan tale sammenhængende...

Nogle gange kan jeg ikke forstå at det var kommunen selv der indstillede mig til FP og afklaring hos psykolog... og nu når man har brug for hjælp er man lige pludselig ikke syg nok til at få hjælp...
Hej,

Det lyder ikke godt med det liv du har nu. Kan sagtens forstå når du siger, at du ikke ligner en las og hverken er det ene eller det andet, men klart ser ud til at "kunne" klare dig.

Som de andre skriver, så skal du have en støtte/kontakt person til opfølgning af dig i dit hjem. Det er du nødt til, at gå "dem" på klingen over. Gør som Mtvr1 skrev, ring til psykiatrien og bed dem om at følge op på dette. Der er nogle, der er nødt til, at komme og hjælpe dig med, at få styr på dit liv og din trivsel. Når de ser dit hjem vil de forstå hvordan du har det.

Ydermere er du nødt til insistere noget for at få den hjælp du har behov for. Det nytter ikke, at du tænker, at de tænker, at du er "normal"!!Har du f.eks ikke en psykiater, der kan hjælpe dig med, at forklare din tilstand og situation? Jeg tror vi er mange der er ikke bare lige kan ligne en stjerne psykopat eller en "humske-bums" når vi er ved instanserne, der SKAL hjælpe os, men så må vi simpelt hen gå dem på klingen og blive der og/eller følge det op indtil det, om ikke andet med tiden, lykkedes.

Du har krav på hjælp og det må du blive ved med, at anmode om til det lykkedes dig, at få det. De må komme i dit hjem, det kræver det vel også for at se om du har ret til hjælp?? Og som sagt få din psykiater på banen overfor kommunen og psykiatrien ligeså, hvis han/hun kan hjælpe der til at beskrive din situation.

Held og lykke, hold ved til det lykkedes...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-09-2012 kl. 10:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 10:28   #9
Ina
På vej til at lære K10
 
Inas avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2012
Lokation: Sønderborg
Alder: 42
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Ina er ny på vejen
Åh, hvor jeg kender det med at blive stemplet som velfungerende, bare fordi man er velformuleret og ligner én, der har det ok.

Synes nu du skal give Stampes forslag et forsøg - jeg skriver som regel til folk, når jeg vil dem noget.
Kunne du ikke evt. vedhæfte nogle billeder af dit hjem, så de kan se hvordan det står til?
__________________
Vi dømmes på facader
vi bygger
af angst for dommen
Ina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 11:04   #10
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Jeg er rigtig glad for jeres indlæg det er dejligt at i tager jer tid til at skrive dem =) Tak.

Ja jeg har ikke fået skrevet det hele rigtigt... jeg har haft 2 hjemme fra kommunen da jeg søgte om hjælp til rengøring af mit hjem... de tog billeder og vedlagde dem i ansøgningen til afdelingen for enkeltydelser... de afslog så overslaget på 7500 kr for rengøringen... hvad jeg ikke kan forstå da det er tilbagebetalingspligtigt =(

Men i har helt ret i at jeg nok bare skal gå dem mere på klingen... problemet er bare at jeg simpelthen ikke har kræfterne og overskuddet til det... jeg er i forvejen helt nede i kulkælderen og det sidste jeg kan klare er at skulle kæmpe mod en kommune.

Jeg har ikke en psykiater... jeg er prøvet medicineret før med lykkepiller men de virkede ikke da jeg lider af personlighedsforstyrrelser der som regel kun kan behandles med kognitiv terapi og ikke kan kureres man kan aller højst opnå en bedre livskvalitet... men jeg har ikke råd til sådan noget og jeg har ingen kinamands ide om hvad man kan få af hjælp til det når man er på ny FP... jeg har en mistanke om at det er mere eller mindre umuligt men jeg kan jo tage fejl.
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Jeg kan ikke klare mere :'( logikeren Politik og Samfund 8 07-07-2011 07:55
Kan snart ikke mere kitten Spørgsmål ang fleksjob 11 16-08-2010 21:42
2 gange afslag, jeg kan snart ikke holde til det mere. camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 9 06-04-2010 14:38
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension