K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2012, 11:26   #1
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Aktindsigt pga. nysgerrighed

Jeg må erkende at jeg nærmest er lidt flov over dette spørgsmål da det kan synes både umodent og lettere passiv agressivt.

Men jeg vil høre om der er nogle der har søgt aktindsigt hos anden aktør pga. nysgerrighed men måske også pga. en vis form for signal værdi en sådan forspørgsel afstedkommer.

Jeg "slap væk" fra anden aktør for 3 måneder siden. Det var en ret ydmygende oplevelse og den sidder stadig lidt i mig.

Jeg er lidt itvivl om det er " det værd" at søge aktindsigt.

Jeg ønsker intet andet end at læse mine papirer for at forstå hvordan jeg kunne lade dem køre sådan rundt med mig ( altså blive klogere på mig selv ) Har ikke tænkt mig at klage eller ligende.

Men må indrømme at jeg heller ikke har noget imod at det muligvis vil stresse det vedkommende jeg har tænkt mig at spørge men det kunne jo tænkes at hun samt andre involverede vil tænke over deres " metoder" lidt oftere i fremtiden i deres forsøg på at skræmme, ydmyge syge mennesker ud af systemet og over i a-kassen.

Jeg erkender til fulde det umodne i dette spørgsmål, men efter knapt halvandet år i sygedagpengesystemet og nu ud i arbejdsløshed er min dømmekraft samt moral og selvrespekt svundet ind til det minimale.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 12:37   #2
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Selvfølgelig skal du bede om at få kopi af deres udtalelser vedr. dig og dit forløb.

Aktøren har endvidere pligt til at videregive kommunen de oplysninger de har noteret i forbindelse med dit forløb hos dem.Det skal tilføjes din resourceprofil.


Da jeg på et tidspunkt var hos 2 aktør, var det en selvfølge at der blev sendt
udtalelser direkte til mig /alle kursister efter endt forløb., samtidig med at de tilgik kommunen.
Jeg blev desuden involveret og skulle godkende de endelige udtalelser fra stedet.

Bed evt. din kommune om aktindsigt - heraf skal fremgå udtalelserne fra anden aktør.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 14:02   #3
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Tak for svaret. Jeg har raskmeldt mig selv ( bl.a. pga. et nedslidende forløb hos egen aktør) så er ikke sikker på om de har sendt noget mhp. på en ressourceprofil til min sagsbehandler.

Har løbende fået indsigt i min sag fra diverse samtaler med min sagsbehandler på jobcenteret men der er intet oplyst om egen aktør.

Jeg vil prøve at tage kontakt. Jeg ved ikke om jeg skal oplyse årsagen til at jeg ønsker indsigt? Eller om jeg har "ret" til aktindsigt uden at oplyse grunden dertil? Baseret på erfaring vil de formentligt gøre deres for at finde et eller andet der gør at "ikke kan få oplyst dit og dat" ...suk efterhånden, et stort et af slagsen...

Som sagt jeg ønsker ikke rigtigt noget ud af det andet end for min egen "bearbejdning" af forløbets skyld
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 16:59   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Efter min mening er der ingen grund til at skulle begrunde hvorfor man gerne vil have kopi af hvad der er udtalt til kommunen i ens egen sag -

Du har vel også ret til at stille spørgsmålet til kommunen - Har I ikke modtaget udtalelser vedr. mit forløb hos 2. aktør ? - Dem vil jeg gerne have kopi af.
( altså aktindsigt i journalen vedr. forløbet hos 2. aktør. )

Pøj pøj med det.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 17:51   #5
minusmenneske
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
minusmenneske er ny på vejen
Question Fakediagnoser/ Sadist- Læger og deres medløbere

Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Efter min mening er der ingen grund til at skulle begrunde hvorfor man gerne vil have kopi af hvad der er udtalt til kommunen i ens egen sag -

Du har vel også ret til at stille spørgsmålet til kommunen - Har I ikke modtaget udtalelser vedr. mit forløb hos 2. aktør ? - Dem vil jeg gerne have kopi af.
( altså aktindsigt i journalen vedr. forløbet hos 2. aktør. )

Pøj pøj med det.
Jeg har selv bedt om næsten samtlige Journal-aktindsigt; men HVER gang, nærmest uden undtagelse (!) så er der skrevet en MASSE løgn ned i disse Journaler, uden undtagelse.... det er simpelthen DIREKTE MODSAT af hvad der er virkelighed, det de skriver ned... Jeg har således fundet et Advokat- Firma som reklamerede nederst på sitet her og dette er hvad de svarede =>


Ud fra referatet af sagen vurderer vi, at vi ikke kan gøre nogen forskel i sagen.



Vi kan således ikke tilbyde vores bistand, og foretager os derfor ikke yderligere i anledning af din henvendelse.



Med venlig hilsen



Lille Torv 2
Postboks 5164
8100 Århus C

Telefon: 87 47 87 47
Fax: 87 47 87 49
Mail: [email protected]
Web: www.erstatningsadvokaterne.dk

Jes Kristensen

---------------------



Hvorfor er Læger / Jurister "bange" for at agere forsvar/ anklager
i dénslags sager ? Jeg føler at jeg er ramt af pest eller lignende.

I og med at jeg har en del år på bagen, stiller jeg migselv nogle Spørgsmål heraf
Jeg er et utroligt godt menneske, SLET SLET ikke som div. Læger beskriver mig.
Ikkespor psykisk syg, ikke det mindste borderline / skizoid m.m.
Bliver jeg f.ex. vred er det på normal vis og når alleandre også ville være det...

På ét eller andet tidspunkt MÅ der vel være nogen i Danmark, der tør gå imod
"systemet" ?

... det forekommer mig at være Socialdemokrater jeg er oppe imod
Hvad har jeg gjort Social-kammeraterne? ikke været medlem? Er det nok?
:-/ Hvis jeg har været demokrat & social i mit hjerte er jeg det næppe nu!
Hvorfor tilsvines min Moder og Jeg så grusomt meget , igennem hele vores "Liv"
Min Mor havde "kun" Krigsstress, intet mere... Flashback, mareridt er vel ´nok`?
HVORFOR laves vi om til noget vi ikke er, hvorfor alle de løgne i Journalerne?
Jeg ville meget gerne vide det.

Min Mor var et prima menneske og Jeg ditto.
Dette er skrevet med al respekt for Folk som reelt har psykiske Problemer
.... jeg orker altså ikke mere.... hele vores Liv er blevet totalt ødelagt.
Både mit Liv og min Mors Liv
Jeg mener bestemt at Læger engang Cuttede min Mors ryg-nerver over, i en slags forsøg om hun ville få sin førlighed tilbage....
... dénslags kan man jo godt med Skizofrene: bruge dem som forsøgsdyr.
Mig har en ældre Læge injiceret noget blodlignende ind i ryggen i 2010 ( inficeret blod?)
Helt ærlig, jeg kan ikke klare mere og behøver reel hjælp, fra ordentlige mennesker.

Sidst redigeret af minusmenneske; 06-09-2012 kl. 17:59. Årsag: blot lidt uddybning
minusmenneske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 20:23   #6
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Har kopi af alle papirer der eksisterer på mig i det offentlige - meget glad for det, da det viste sig at min første sagsbehandler INTET havde lagt ved min rp til den næste sagsbehandler. Hun havde ikke engang bedt om mine lægepapirer fra egen læge eller psykiatrien! Det kunne jo så hurtigt klares, da jeg havde alle journaler, notater og lign med til mødet med nr to sb, som hun kunne kopiere med det samme. Desuden har jeg gemt alle mails mellem mig, sb og anden aktør på et usb-stik....

Nå ja ...glemte lige at du har ret til aktindsigtigt. Du sender bare et brev om at du ønsker aktindsigt eller kopi af dine papirer. Nogle steder ( som f.eks sygehuse) sender de et brev tilbage med en specielt stykke papir hvor du erklærer at du er den du er...:-)
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 20:41   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Øverst på siden er der noget der hedder Nyttige link der kan du finde et til Agtindsigt print det ud eller skriv det af,så skal du bare skrive navne og datoer på
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
aktindsigt mawebbro Alt det andet 0 23-02-2011 10:06
Antal speciellæge erklæringer .. nysgerrighed. S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 03-08-2010 19:45
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension