K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2018, 13:05   #1
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Question Praktik - Hvor længe venter folk på tilbud?

Hejsa

Jeg fik sidste år tilkendt ressourceforløb omkring samme tid, men har haft et forløb på smertecenteret jeg skulle igennem først

Jeg er noget overrasket over hvor få tilbud jeg egentligt får, altså, jeg er meget klar over at jeg har et så tilpas smadret helbred at jeg har brug for store skånebehov, men når jeg snakker med min sagsrådgiver får jeg den fornemmelse at hun læsser en forholdsmæssig stor del af ansvaret over på mig for at finde et sted. Jeg har skrevet til en del steder de sidste 3 måneder, men når jeg fortæller dem om mit helbred er så trækker folk sig altså. Jeg forsøger også at forklare dem at jeg vitterligt har brug for en hjælpende hånd til at blive afklaret, selvom jeg har nogle skånekrav og har brug for at sidde ned ofte eller ligge ned hvis det er en skidt dag.

Hvis i har lyst må i gerne dele jeres forløb i ressourceforløbet med mig, hvor længe gik i og ventede på praktikforløb? Og hvor meget skulle i selv arbejde for at få tilbud? Jeg henvender mig jo nok mest til dem der hænger så meget i bremsen at vi er nede på få timer om ugen, jeg skal starte med en time

Jeg propper mig med ekstra smertestillende for at skulle ud af huset bare til behandling i sygehusvæsenet som jeg går til hver måned for at kunne hive mig igennem de vigtige behandlinger jeg er bare træt, så træt at jeg ikke ved om jeg kommer igennem det her, det her forløb over de sidste 5 år har trukket så mange tænder ud at jeg burde gå med gebis. Det er ikke en måde at behandle et menneske på i en så stor personlig krise. Desuden havde jeg allerede udtømt alle behandlingsmuligheder efter 2 år, men der skulle gå 2 yderligere år før end jeg kom på ressourceforløb da jeg blev henvist til smertecenteret.

Jeg er sikker på at tingene ikke er forløbet efter bogen, men de har jo nok dækket sig ind ved at lade som om smertecenteret er en egentlig behandling. Hvilket man burde kunne regne ud ikke var tilfældet i mit tilfælde. Det er sted hvor man med mit helbred og mine symptomer kan få hjælp til at rykke sig en lille smule, vi snakker få % her, 5% max. Men det er jo så nok til at man kan sige, hey hey dine behandlingsmuligheder er ikke udtømte. Jeg kommer med en uni udddannelse i hånden hvor man tænker jeg burde have en fordel. Det var så ikke tilfældet, det lader til at der er en rimelig rådden praksis og man går lige til grænsen og gerne over den for at holde folk fast
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 14:10   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Da ressourceforløb er frivilligt, bruges det ofte til at parkere folk på, så kommunen slipper for en egentlig afgørelse.

Hvis du synes dit ressourceforløb mangler indhold, må du på banen, så der kan komme en reel plan som kan udvikle dine ressourcer.

Praktikpladser mm kommer ikke ud af det blå, du må nok selv på banen for at få en, hvis det er noget af det du vil have ud af forløbet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 15:09   #3
kitty
Banned
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2016
Indlæg: 34
Styrke: 0
kitty er ny på vejen
Hej TRUTT.

Jeg blev afklaret i et 7 måneders forløb, et afklarings sted Kommunen selv har, så måske kunne du nævne det for din sagsbehandler, om det var en mulighed for dig.
kitty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 15:47   #4
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kitty Se meddelelser
Hej TRUTT.

Jeg blev afklaret i et 7 måneders forløb, et afklarings sted Kommunen selv har, så måske kunne du nævne det for din sagsbehandler, om det var en mulighed for dig.
Hej Kitty, 7 måneder, det lyder altså også af lang tid Jeg fik at vide et forløb kun varede 13 uger

Ja, de har et center jeg kan blive testet i, i nødstilfælde som hun sagde, jeg fik at vide af min sagsbehandler at de ikke kan bruge det til helt lige så meget som hvis jeg kom ud et andet sted
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 19:24   #5
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Da ressourceforløb er frivilligt, bruges det ofte til at parkere folk på, så kommunen slipper for en egentlig afgørelse.

Hvis du synes dit ressourceforløb mangler indhold, må du på banen, så der kan komme en reel plan som kan udvikle dine ressourcer.

Praktikpladser mm kommer ikke ud af det blå, du må nok selv på banen for at få en, hvis det er noget af det du vil have ud af forløbet.
Hej Kage,

Jeg fik ikke set dit svar.

Jeg tror du har helt ret i at man selv er nødt til selv at skaffe et praktikforløb, det er så også det jeg forsøger

Jeg tror jo sådan set at man "bare" vil sørge for at overholde reglerne, og så er det som udgangspunkt ligegyldigt hvad ressourceforløbet indeholder. Selvom de fleste jo nok kan se det tåbelige i det. Det er ret åbenlyst for mig, at ressourceforløbet ikke var tiltænkt en som mig, men nærmere er en stor kødhakker alle skal igennem, ellers har man ikke "prøvet alt"

Sidst redigeret af TRUTT; 28-03-2018 kl. 19:33.
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 20:46   #6
kitty
Banned
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2016
Indlæg: 34
Styrke: 0
kitty er ny på vejen
TRUTT det kan du godt have ret i, at 7 måneder er lang tid, men det var så til gengæld også det eneste afklarings/praktik forløb jeg var igennem, inden jeg blev tildelt førtidspension, og så er 7 måneder jo ikke langtid.

Det der var rart for mig i mit forløb, var at der var roligt, og De havde en stor forståelse for min situation. Håber det bedste for dig, og du finder den rette praktik som passer til dig
kitty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 20:48   #7
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Mange tak kitty
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 21:05   #8
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Jeg havde en håndfuld steder på hånden (praktik) første gang jeg snakkede med min jobkonsulent.
Jeg startede to dage efter, 6 timer om ugen.

Jeg er dog ikke i resurseforløb.
Har søgt en fleksbevilling og skal en tur i praktik og snarligt Rehab. møde.

Jeg tror selv man får mest ud af at møde op på virksomheden og "sælge" sig selv til et praktikforløb !
Teksten i en ansøgning kan lyde meget skræmmende, specielt skånehensyn.
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 21:16   #9
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Kluk, jeg tror du har ret, det er absolut det bedste at komme ud og se folk i øjnene
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2018, 22:02   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TRUTT Se meddelelser
Hej Kitty, 7 måneder, det lyder altså også af lang tid Jeg fik at vide et forløb kun varede 13 uger

Ja, de har et center jeg kan blive testet i, i nødstilfælde som hun sagde, jeg fik at vide af min sagsbehandler at de ikke kan bruge det til helt lige så meget som hvis jeg kom ud et andet sted
Jeg havde i mit ressourceforløb, 2x arbejdsprøvning/praktik, de varede hver 6 mdr.
De første 3 mdr minimum bruger jeg på at vænne mig til stedet og begynde at føle mig tryg nok ved stedet. Derfor var det ret godt for mig, at de varede 6 mdr.
De kunne godt have nøjedes med den ene, men jeg havde brug for at få bekræftet, at jeg rent faktisk ville kunne holde i længere tid. Jeg har ofte oplevet at jeg fik nogen dårlige perioder efter cirka 3 mdr, så det at finde ud af, at jeg kunne klare 2x ½ år i træk, gjorde mig langt mere tryg ved, at komme på arbejdsmarkedet ift fleksjob

Så ja, for nogen kan det lyde af meget, men for andre kan det være det der er behov for

Jeg havde 4 timer i den første. I den anden kom jeg op på 6 timer, hvor det så begyndte at vakle hvis der kom for mange større ting samtidig. Altså udefrakommende begivenheder.
Så resten af tiden bruge vi på at se hvordan vi bedst muligt fordelte de 6 timer ud på ugen.
2 timer tirs, ons og tors var f.eks. ikke så godt, da jeg havde brug for en hviledag.
2 timer man, tirs, tors var heller ikke helt optimalt.
3 timer tir og tors fungerede derimod langt bedre

Og når man prøver den slags forskellige ting af, er det ikke altid nok at kun prøve hver mulighed i 2 uger
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension