K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2018, 12:09   #1
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Anna Mee fik fin gave af jobfirma HKI, Glentevej

Anna Mee Allerslevs gaveliste fra hendes 30 års fødselsdag indeholder en interessant oplysning. Et dejligt ur havde jobfirmadirektør Hans-Christian Jacobsen med til hende fra den private aktør HKI i København.

Anna Mee Allerslevs forvaltning købte hvert år for mange millioner kr. hos HKI til kommunens beskæftigelsesindsats. Aktøren har jobforløb inden for bl.a. afklaring, udvikling, mentor, hjerneskadede og hjernerystelsesramte. STU-uddannelser, erhvervsuddannelser og beskyttet beskæftigelse sælger aktøren også til kommunerne.

Det er formentlig helt lovligt, når en borgmester modtager en fødselsdagsgave fra et privat firma, der har store økonomiske interesser i samarbejdet med kommunens forvaltning. God moral er det derimod ikke.
Jobaktøren HKI kalder sig selv en socialøkonomisk virksomhed, der har til formål at hjælpe samfundets svage borgere. Bl.a. at give ure til borgmestre, når de fylder rundt, ser det ud til.

Anna Mee Allerslevs gaveliste kan ses på Københavns Kommunes hjemmeside, og under punkt 33 fremgår det, at hun fik den fine gave fra Hans Knudsen Instituttet.
https://www.kk.dk/sites/default/file...20nettet_0.pdf
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2018, 13:55   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Anna Mee Allerslevs gaveliste fra hendes 30 års fødselsdag indeholder en interessant oplysning. Et dejligt ur havde jobfirmadirektør Hans-Christian Jacobsen med til hende fra den private aktør HKI i København.

Anna Mee Allerslevs forvaltning købte hvert år for mange millioner kr. hos HKI til kommunens beskæftigelsesindsats. Aktøren har jobforløb inden for bl.a. afklaring, udvikling, mentor, hjerneskadede og hjernerystelsesramte. STU-uddannelser, erhvervsuddannelser og beskyttet beskæftigelse sælger aktøren også til kommunerne.

Det er formentlig helt lovligt, når en borgmester modtager en fødselsdagsgave fra et privat firma, der har store økonomiske interesser i samarbejdet med kommunens forvaltning. God moral er det derimod ikke.
Jobaktøren HKI kalder sig selv en socialøkonomisk virksomhed, der har til formål at hjælpe samfundets svage borgere. Bl.a. at give ure til borgmestre, når de fylder rundt, ser det ud til.

Anna Mee Allerslevs gaveliste kan ses på Københavns Kommunes hjemmeside, og under punkt 33 fremgår det, at hun fik den fine gave fra Hans Knudsen Instituttet.
https://www.kk.dk/sites/default/file...20nettet_0.pdf
Ud fra vedhæftede liste er det svært at afgøre om uret har en højere værdi end eks de mange vingaver, eller om der reelt er tale om et reklame-ur til 50 kr.
Før vi ved det, holder jeg tilbage med forargelsen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2018, 13:01   #3
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Det handler ikke om forargelse, men at der faktisk er nogle regler om hvad en offentlig ansat må "modtage af gaver"
For nogle år tilbage, var der en sag om at politiet fik gratis kaffe(eller deromkring) fra en 7 eleven(tror jeg det var), som gjorde de kom mere ved den 7 eleven.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2018, 16:24   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Det handler ikke om forargelse...
Det handler i den grad om at tænde en forargelse, når man skriver sådan et indlæg og ikke uddyber om det drejer sig om et ur til 50 kr eller 5000 kr.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2018, 18:07   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja du har ret KageØre

Ur fra HKI

siger intet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2018, 11:53   #6
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Om gaver til offentligt ansatte.

http://www.ombudsmanden.dk/find/nyhe...eskalpassepaa/

https://www.dr.dk/nyheder/indland/pr...-vaere-i-tvivl

https://www.dr.dk/nyheder/indland/be...-modtage-noget
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2018, 13:48   #7
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja du har ret KageØre

Ur fra HKI

siger intet.
Det er stærkt betænkeligt, at disse firmaer "smører" vores øverste folkevalgte.

Det vil der altid kunne sætte spørgmåltegn ved, det høre ikke hjemme i et demokrati og kan sagtes forstå Rebecca.And undre sig.

Så HKI gave siger meget og man er godt nok noget naiv, mener jeg, hvis man ikke kan se det
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-02-2018, 14:21   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Så HKI gave siger meget og man er godt nok noget naiv, mener jeg, hvis man ikke kan se det
Så i realiteten er det jo noget du gætter på, og måske godt kunne tænke dig det sensationelle i.

Men der er altså ikke noget som helst i denne tråd, udover trådstarter påstand, der siger hvilken kaliber dette ur skulle have.

Iøvrigt undrer det mig at ingen skriver om de andre gaver, eks vin.
Vin kan have en høj værdi, og man får ofte pengene udbetalt efter en sådan reception, hvor vinhandlere har leveret gaven.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2018, 16:26   #9
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Næe, jeg gætter ikke, det fremgår tydeligt fra gavelisten, at vedkommende har modtaget gaver fra et firma/firmaer.

Det hører sig ikke hjemme i et demokrati, at vores folkevalgte, bliver "smørret" af firmaer. Det vil altid sætte vores/disse politikere habilitet, saglighed, upartiskhed og troværdig i et dårligt lys.

"Vin kan have en høj værdi, og man får ofte pengene udbetalt efter en sådan reception, hvor vinhandlere har leveret gaven"

Nu kommer jeg ikke i de kredse, men kan forstå på din indsigt, at opfindsomheden er meget stor.

Som folkevalgt og offentlig ansat, skal man holde sin tunge lige i munden.

Vejledningen fra ombudsmanden/kvinden siger og giver gode råd:

Som udgangspunkt bør offentligt ansatte ikke modtage gaver og andre fordele fra f.eks. borgere eller virksomheder i forbindelse med deres arbejde. Ved ”gaver og andre fordele” forstås såvel fysiske ting (bøger, vin, chokolade mv.) som ikke-fysiske ting (rabatter, rejser, kurser mv.).
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-03-2018, 12:48   #10
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Vejledningen fra ombudsmanden/kvinden siger og giver gode råd:

Som udgangspunkt bør offentligt ansatte ikke modtage gaver og andre fordele fra f.eks. borgere eller virksomheder i forbindelse med deres arbejde. Ved ”gaver og andre fordele” forstås såvel fysiske ting (bøger, vin, chokolade mv.) som ikke-fysiske ting (rabatter, rejser, kurser mv.).
Derfor sendte jeg Ombudsmanden en orientering samt dokumentation for, at Anna Mee Allerslev fik et ur i gave fra den private jobaktør Hans Knudsen Instituttet, HKI.

Desværre vurderer de ikke sagen som principiel, så Ombudsmanden går ikke videre med den.
Danmark er et retssamfund, eller hvad mener du Reno?

Du kan selv læse afgørelsen fra Ombudsmanden, som jeg har vedhæftet.
Vedhæftede filer
Filtype: pdf 18_00709-2Afsluttende til borger med bilag.pdf (826,8 Kb, 262 visninger)
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension